Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

mifran

mifran

24-08-2015 om 12:37

vakantiebestemming

We willen graag met de herfstvakantie een paar dagen weg met onze 4 pubers in de leeftijd tussen de 13 en 16. Zijn 3 jongens en een meisje. Nou komt de vraag waar gaan we heen?
Wij komen niet verder dan een paar dagen parijs, wie weet leren ze er nog wat van.
Heeft iemand anders nog een idee. Ik heb zelf vliegangst dus dat wordt hem niet. De kinderen zijn erg sportief en willen dan ook graag iets actiefs doen. De Ardennen gaat aardig in de papieren lopen.

Heeft iemand een goed idee

Puck

Puck

24-08-2015 om 13:32

Snap t niet

Ardennen in de papieren lopen? Parijs niet? En vliegen valt af door vliegangst maar niet vanwege prijs?
Je kunt ook gewoon via actie van de dag of soortgelijke sites een leuke lastminute boeken.

franmi

franmi

24-08-2015 om 15:22

snap niet

De ardennen gaat in de papieren lopen als je al die aktiviteiten wilt doen. In parijs kun je appartementen van particulieren huren voor weinig.

Ik heb ook naar vakantieveiling gekeken, maar staat weinig op voor 6 personen.

Niki73

Niki73

24-08-2015 om 15:36

Ardennen niet zo duur

Naar mijn ervaring zijn vakantiehuizen in de Ardennnen juist vrij goedkoop en ruim. Je kunt er volop wandelen (gratis), fietsen (vaak zijn er fietsen aanwezig bij het huis), en dan eens een dagje kanoën ofzo. Dat laatste is prijzig, maar ook wel heel erg leuk. Dagje cultuur in een mooi stadje is vaak ook gratis.

Fruitella

Fruitella

24-08-2015 om 16:27

Berlijn

In Berlijn heb ik een paar dagen met veel plezier rondgelopen. Het is een hele prettige stad (terwijl ik nooit Duits-georienteerd ben en ik vond het er niet al te duur. Of er veel activiteiten zijn weet ik niet (zelf geen gebruik van gemaakt) maar met wat gegoogle kan je dat wel kan vinden rondom Berlijn.

car

car

24-08-2015 om 18:27

oostblok

en waarom niet richting het oosten? Polen, Tsjechië of soortgelijke landen. laatst nog met mijn dochter in praag geweest, was een erg leuke tijd! En een stuk goedkoper, en makkelijk met de bus te doen. Niet duur.

Engeland?

Of Schotland ? Of Ierland ? Allemaal schitterend om te wandelen en historische zaken te bezichtigen. Ik ga bijna elk jaar met de auto via Calais en dan op de trein. Je betaald per auto, dus niet per persoon! Dan n huisje of sta caravan. Ownersdirect is n hele goede site met leuke huisjes direct vd eigenaar te huren. Allerlei prijsklassen. Ik weet niet waar je woont maar je kunt binnen vier uur in Engeland staan. Ierland en Schotland is iets verder maar ook leuk. Mijn tieners zijn dol op zulke trips!!

Amare

Amare

24-08-2015 om 19:57

maar

'De ardennen gaat in de papieren lopen als je al die aktiviteiten wilt doen. In parijs kun je appartementen van particulieren huren voor weinig.'

In de Ardennen kun je ook een appartement huren voor weinig. En als je vervolgens in Parijs allerlei activiteiten wilt doen (entree musea en zo), ben je toch net zo veel geld kwijt?

Krullevaar

Krullevaar

24-08-2015 om 20:45

ook

Ik denk ook dat een paar dagen Parijs duurder zal uitpakken dan een paar dagen Ardennen. Die activiteiten daar hoeven helemaal niet zoveel te kosten.

Amsterdam?

Vorig jaar zijn wij met zoon van 14 en dochter van 12 in de herfstvakantie naar Amsterdam geweest. Leuk B&B en dan alle bezienswaardigheden doen. Was erg leuk, en gelukkig ook lekker weer.
Andere suggestie: Landal Greenparks of Centerparcs of zo. Mijn pubers zijn nog steeds gek op een tropisch zwemparadijs, en vaak liggen die parken in een mooie omgeving voor de nodige uitstapjes.
Of moet het perse een stad in het buitenland zijn? Wij vonden Londen heel erg leuk, maar Parijs was ook leuk. Praag en Wenen ook, Venetië vonden we ook mooi en Barcelona staat nog op ons lijstje. Berlijn was ook al genoemd. Maar als je liever de natuur gaat zijn de Ardennen natuurlijk een mooie plek.
Ik denk dat je goed moet zoeken naar een betaalbare plek om te overnachten. Op Airbnb bijvoorbeeld, of een b&b. Is vaak ook betaalbaarderr dan een hotel. En dan hou je vanzelf wat over voor de uitstapjes.

Succes met kiezen en plannen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-08-2015 om 21:50

Engeltje?

Hoe vind ik een leuke B&B in de regio Amsterdam?

Heb geprobeerd iets te regelen voor afgelopen weekend (okee het was Sail...) maar ik kon niks schappelijks vinden. Staat echter nog steeds op het lijstje dus als je een tip hebt? Ik hou me van harte aanbevolen?

De keuze is reuze

Maar niet tijdens Sail, nee . Wij hebben uiteindelijk gekozen voor hotel Amstelzicht, inderdaad direct aan de Amstel. Daar hadden we in een apart gebouw in een steegje twee kamers naast elkaar, heel grappig. Ontbijten deden we wat verderop in een heel leuk restaurantje, Brug 34 of zo (ben ik even kwijt). Maar the sky is the limit, natuurlijk! Ik vond zelf de prijs en de locatie het belangrijkst, tenslotte slaap je er alleen maar.
Ben benieuwd wat het gaat worden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.