Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-06-2016 om 22:06

Vakantie Veluwe omg

Wij gaan eind juli een week naar De Boshoek in Voorthuizen.
Ik heb al tickets voor de Apenheul en ik wil naar het Loo. Park de hoge Veluwe staat ook op het lijstje en er zijn in de buurt ook watervallen heb ik me laten vertellen.

Nu ben ik nog wel op zoek naar iets wat binnen is. Ik ga er maar niet vanuit dat we een hele week zonder regen zullen hebben
Iemand nog goede ideeën? We hebben een zoon van 7,5 en een dochter die dan bijna 14 is.

Mams

Mams

26-06-2016 om 22:16

Kroller muller?

Volgens mij ligt het kroller muller museum ook daar in de buurt. Zelf nog nooit geweest maar wel enthousiaste verhalen over gehoord....

V@@s

V@@s

26-06-2016 om 22:16

de spelerij

Vind ik zelf ook nog steeds leuk. Groot buitengedeelte, maar bij slecht weer kun je je binnen in de uitvinderij ook prima vermaken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

26-06-2016 om 22:24

Leuk

Het Loo is heel leuk. Daar gaan wij elk jaar wel een keer heen. Net als het Openluchtmuseum in Arnhem. Daar was ik gisteren, maar bij mooi weer is het fijner

Specht

Specht

26-06-2016 om 22:53

Rond Apeldoorn

Het Loo is toch binnen?
Je kunt ook met een stoomtrein van Apeldoorn naar ik meen Dieren.
KrolllerMuller museum is een dure grap voor een regenachtige dag,
omdat je ook entree voor het park de Hoge Veluwe moet betalen.
In Apeldoorn is ook een overdekt zwembad; (geen zwemparadijs)

triva

triva

26-06-2016 om 22:54

het

Watermuseum in arnhem is een aanrader!

vlinder72

vlinder72

26-06-2016 om 22:56

Voorthuizen

In voorthuizen zit je nog wel een eindje van Apeldoorn af. Zeumeren is leuk om keer te gaan zwemmen als het mooi weer is. Bij slecht weer en als je jonge kinderen hebt, is Schateiland een aanrader. Beiden in voorthuizen.

Pannenkoeken boerderij Hans en Grietje is ook leuk met jonge kinderen (Zeewolde).

De hoge veluwe is zeker de moeite waard. De stoomtrein vanaf Beekbergen is ook leuk. Volgens mij rijd je dan tot dieren, in Dieren pak je dan de boot naar Zutphen en in Zutphen een reguliere trein terug naar beekbergen.

filalu

filalu

29-06-2016 om 22:07

Kroller muller en meer

Kroller muller vind ik juist erg leuk voor een mooie dag. Het is prijzig maar als je een museum jaarkaart heb betaal je alleen voor het park (nog steeds 9,15). Je kunt in het park ook nog veel doen. Bij de ingang zijn fietsen die je kunt gebruiken. Het Kroller muller heeft een prachtige beeldentuin en ook het museum binnen vind ik erg mooi.
Het watermuseum in Arnhem is inderdaad ook erg leuk en in de zomer nog een activiteit zoals gel maken, wel tegen extra betaling. Ook openlucht museum is leuk.
Verder zou je bij mooi weer een dagje kunnen gaan zwemmen bij Bussloo of Heerderstrand. In Apeldoorn is ook een openlucht zwembad (wel druk)
Je kunt wandelingen maken op de veluwe, bijvoorbeeld het leesten. Wel na afloop checken op teken.

Vorthuizense

Vorthuizense

30-06-2016 om 18:30

Leuk,

Van alles te doen. Er is de oud Veluwse markt in Barneveld. Dacht dat er in Voorthuizen braderie is op de dinsdag. Misschien is de kermis ook wel in die week. In Putten ook leuke markt.

Er is een mooi zwembad in Voorthuizen zelf.

Er is een speelgoed en oude ambachten museum richting Terschuur. Er is een maisdoolhof. In Barneveld heb je nog het pluimvee museum.

Elburg is slechts 35 minuten rijden en een erg leuk stadje. Nunspeet ook aardig. Apeldoorn leuke stad. Amersfoort is ook leuk. Het verscholen dorp in Vierhouten ook een aanrader, door het verhaal erachter.

Er komt een kabouterbos in Voorthuizen. Weet even niet wanneer die kabouters erin kunnen .

Natuurlijk het al genoemde Zeumeren.

Als je van wandelen houdt, er is een leuk klompenpad, kilometer of 14. En bij Zeumeren een diëten ABC wandelroute. Ook is er een dorpswandeling in Voorthuizen.

Leuke terrasjes die vaak erg vol zitten. Op het Bunckmanplein zitten er 2. En daar zitten ook verspiedertjes. Rennen op een mooie dag altijd kinderen gillend doorheen.

VVV is alleen wel zeer beperkt open. En nee, daar werk ik niet .

Wilgenroosje

Wilgenroosje

30-06-2016 om 20:13

Oh, leuk

Die Veluwse markt in Barneveld, daar gingen wij vroeger als we daar in de buurt op vakantie gingen ook naartoe. Grappig dat die er nog steeds is.

Volgens mij gingen wij in Putten ook naar een heel mooi zwembad, met een strandje erbij, maar dat was zo'n beetje in de middeleeuwen, dus weet niet of dat nog zo is.

Ik zag laatst op tv dat er in Garderen een grote tentoonstelling van zandsculpturen is deze zomer. Dat is binnen volgens mij.

Voorthuizense

Voorthuizense

30-06-2016 om 22:08

Zwembad Putten

Nu maar met dubbel op, mijn Nick.

Klopt dat zwembad in Putten. Bosbad Putten heet dat. Erg leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.