Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brianna F

Brianna F

29-07-2014 om 10:47

Vakantie najaar

Lastig hoor, vakantie uitzoeken als er zoveel wensen en restricties zijn. En ik ben deze vakanties ook niet gewend, we gaan altijd rondtrekken. Hier komt tie: eind september, warm, all inclusive, niet verder dan 3 uur vliegen, genoeg te doen op loopafstand (zoals winkeltjes, wandelpaden, kleine excursies naar bezienswaardigheden, strand evt.) Maar ook op het resort goed vertoeven. Dochter kan niet lang achter elkaar zitten of lopen en heeft al 3 jaar geen vakantie meer gehad. Dit zou net gaan. Heeft iemand een aanrader?

amk

amk

29-07-2014 om 11:50

Algarve: Albufeira

en dan in het oudere deel van Albufeira.

Marie

Marie

29-07-2014 om 12:10

rolstoelvriendelijk?

Het hoeft dus niet persé rolstoelvriendelijk te zijn? Want dan kun je het zitten (in een rolstoel) en lopen wat afwisselen?

Brianna F

Brianna F

29-07-2014 om 13:48

Marie

geen rolstoel, ze kan korte afstanden lopen, maar geen kilometers ver

Brianna F

Brianna F

29-07-2014 om 13:49

amk

is de temperatuur er eind september nog voldoende hoog en ook zonzeker?

amk

amk

29-07-2014 om 14:02

Brianna

zeker wel, ik was er half oktober in de herfstvakantie en toen hadden we 25/30 graden en zon.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-07-2014 om 14:29

mwah

In de Algarve kan het flink spoken hoor rond die tijd.

Voor absolute zonzekerheid zou ik eerder rond Benidorm (costa Blanca) gaan zitten. Daar is het klimaat altijd zacht. Werl wat toeristisch, maar ik vind het zelf altijd best leuk om over een boulevard te slenteren en een beetje in boetiekjes te neuzen.
Ik vind zelf Albir een hele prettige plaats. Net wat minder toeristisch dan Benidorm zelf, ook veel minder engelsen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-07-2014 om 14:30

aanvulling

In Albir wonen ook veel oudere ( nederlandse) mensen. Het is daardoor ook erg goed toeven voor mensen die wat minder mobiel zijn.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-07-2014 om 21:41

Tunesie, Malta

Op Malta en in Tunesie is vast wel iets te vinden. Prachtige omgeving, lekker klimaat 2e helft september (meestal).

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2014 om 09:20

mmmm Albufeira

Wat ik me daar nog van kan herinneren is dat de enige manier om op het strand te komen is, en gigatrap is. Kan ze dat aan?

Ik zou eerder denken aan Rhodos of zo. Al weet ik niet hoe het weer daar eind september is. Wij zijn er begin-half september geweest en toen was het prima. In de Algarve trouwens ook rond die tijd.

Rhodos idd

Warm genoeg en genoeg te zien. Rhodos stad is heel sfeervol en gezellig!

amk

amk

30-07-2014 om 19:12

ginny

daar is tegenwoordig een lift!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2014 om 22:52

Oh echt?

Ja is alweer een paar jaartjes geleden dat is daar was.
Wel fijn, wat een ellende die trappen. Ik was toen 5 maanden zwanger en vond de terugweg toch altijd wel een flinke opgave.

Katniss

Katniss

30-07-2014 om 23:03

Algarve

Daar ben ik (lang geleden) op huwelijksreis geweest, van 6 t/m eind oktober en we hebben drie weken lang prachtig strandweer gehad.

Brianna F

Brianna F

31-07-2014 om 19:50

het is geworden

Malta, dank jullie voor jullie input

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.