Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

franmi

franmi

10-12-2016 om 10:46

Vakantie ideeën italie

Na jaren verschillende campings in Frankrijk te hebben bezocht willen we dit keer eens naar Italië. Dochter van 14 gaat mee en zoon van 17 twijfelt nog. Als zoon niet mee gaat dan neemt dochter een vriendin mee.
Wie weet hier een leuke camping. We hebben wel wat eisen, misschien wel te veel.

- max 1300 km vanaf Utrechter (noord Italië of zuid Tirol
- meer of loopafstand
- zwembad op camping
- geen megacamping
- tentverhuur
- een camping met niet alleen Nederlanders

Hoor graag ideeën

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-12-2016 om 11:14

Caldonazzo/Levico

Prachtige omgeving in de buurt van Trento. Levicomeer is klein (kun je in een uur of twee omheen lopen), meer van Caldonazzo is wat groter. Maar beide onvergelijkbaar qua grootte met Gardameer enz.

Er zijn een meerdere campings, waar ook chalets te huren zijn. Voldoen aan bijna alle eisen uit jouw lijstje, behalve dat het volgens mij allemaal best grote campings zijn. Google maar eens op Camping Due Laghi en Camping Levico (liggen zo'n beetje naast elkaar aan het Levicomeer, waarbij Due Laghi er met zo'n 500 meter nog het verst vanaf ligt) en Camping Mario (aan het meer van Caldonazzo). Alle drie hebben ze vziw eigen strand aan het meer.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-12-2016 om 11:21

Aanvulling

Wat ik camping Levico noemde heet in werkelijkheid Camping Lago di Levico. En ik noemde de chaletverhuur: ik weet niet of er ook tenten op die campings verhuurd worden. Maar dat is makkelijk uit te zoeken denk ik. Mooie omgeving. Succes ermee!

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-12-2016 om 11:25

En als je niet aan dat meer vastzit

dan zijn ook de Dolomieten geweldig. Daar zijn ook campings met zwembaden, maar volgens mij weer minder meren.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.