Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mees2

Mees2

19-02-2014 om 09:30

Vakantie Egypte rode zee onverantwoord?

We hebben een vakantie van een week naar een toeristen resorts aan de rode zee geboekt. Nu lees ik dit artikel http://www.telegraaf.nl/reiskrant/22309159/__Terreurgroep_bedreigt_toeristen_in_Egypte__.html

vooral deze regel:

CAÏRO -
Een terreurgroepering waarschuwt toeristen om Egypte voor vrijdag te verlaten. Doen zij dat niet, dan dreigen de buitenlanders slachtoffer te worden van een aanslag, aldus de terreurgroep Ansar Beit al-Maqdis in een verklaring.

Stelt me niet echt gerust. Man wil perse gaan en ik durf nu niet meer die kant op. Wat vinden jullie? Mijn man wil perse gaan want het is al betaald..... Ik durf niet meer..... Overdrijf ik? Wat zouden jullie doen. We zouden met z'n vieren gaan. Ik, man en 2 kinderen 8 en 10. De reis staat gepland voor volgende week.....

Tijgeroog

Tijgeroog

19-02-2014 om 13:15

Katniss

Katniss

19-02-2014 om 13:43

Ik zou er geen zin in hebben

Ik zou dat risico niet aandurven. Kun je bij zo'n halfslachtig negatief advies kosteloos annuleren?

Sukran

Sukran

19-02-2014 om 15:07

Serieus

Egypte moet het voor inkomsten vooral van het toerisme hebben en dat was al niet best. Het uitgeven van zo'n waarschuwing, heeft dus grote consequenties en zal niet zomaar gedaan worden. Ik zou het dus heel serieus nemen. Blijkbaar heeft de overheid het gevoel dat ze het niet kunnen voorkomen, ze hebben er echt geen grip op. Kun je contact opnemen met de reisorganisatie? Of je tickets verzetten, hotel afzeggen en andere bestemming kiezen? Ik heb in Cairo gewoond, en was in Taba de dag na die bomaanslag bij het hotel daar. Niet leuk.

Stenna

Stenna

19-02-2014 om 21:56

ik zou

niet gaan. Maar ik zou sowieso geen Egypte geboekt hebben, het is daar al zo lang in golven zo onrustig en gevaarlijk. Waarom koos je daar voor?

Jaina

Jaina

19-02-2014 om 23:29

Wel

Ik zou het op zich wel durven om naar de Rode Zee te gaan nu in zo'n toeristenoord. Er lijkt me niet veel aan maar dat is een ander verhaal. Zeker op het resort zelf zal de kans op enge gebeurtenissen minimaal zijn. In de bijbehorende steden misschien wat meer oppassen (niet in hele rustige stukken komen maar ook al te grote menigtes vermijden) maar verder lijkt het me niet heel gevaarlijk.

Juno

Juno

19-02-2014 om 23:46

Ik heb om minder geannuleerd

Ik zou afgelopen week naar de UK gaan maar heb afgezegd ivm het water dat vanuit de lucht, de zee, de rivier en vanuit de grond op ons af dreigde te komen. Uiteindelijk is er één storm geweest en wellicht had het best gekund.
Maar mèn wat ben ik blij dat we hebben afgezegd. En dan heb ik het over water, ook eng maar niet te vergelijken met terreurdreiging.
Zonde van het geld maar ik zou echt niet gaan. Je zit niet alleen op het resort, je zal toch ooit de straat op moeten richting luchthaven. Zorg dat je gezin veilig en compleet blijft.

vlinder72

vlinder72

20-02-2014 om 09:23

het is te doen

Als je alleen in je complex blijft, is het te doen. Dat schijnt ook het advies te zijn. Persoonlijk lijkt mij dat niets. Ik zou daarom annuleren. Maar dit advies bestaat toch al maanden? Al maandenlang hoor je dat vakanties naar de Rode Zee mogelijk zijn zolang je maar in je complex blijft. Voor mij in ieder geval een reden om niet naar Egypte te gaan.

reiziger

reiziger

20-02-2014 om 09:34

snap het ook niet helemaal

Ik snap het ook niet helemaal. Er is al lange tijd een negatief reisadvies naar bepaalde gebieden van Egypte. Was je dit dan helemaal niet bekend?
Ik zou voor een resort-vakantie zelf niet kiezen voor een onrustig gebied. Gewoon omdat het niet nodig is: er zijn genoeg landen en gebieden waar je in een resort vakantie kan vieren. Heel gechargeerd: strand is strand, zee is zee. Daarvoor hoef je echt niet in een explosief gebied te gaan zitten.

Mees2

Mees2

20-02-2014 om 21:09

Ja, ik weet het....

Inderdaad zelf niet goed opgelet. Ik heb het uitzoeken van de reis en het boeken aan mijn man overgelaten. Was zelf druk aan het werk. Pas na het lezen van de nieuwe dreiging richting toeristen ben ik wakker geworden. Ik dacht eerlijk gezegd wel veilig te zijn in de ressorts aan de rode zee maar zie nu toch in dat het daar ook mis kan gaan. Suf is het wel.....

reiziger

reiziger

20-02-2014 om 21:14

houd de info even in de gaten

Mees, houd de info op de site van het ministerie even goed in de gaten; vandaag is de pagina weer bijgewerkt. Een aantal (bad)plaatsen wordt heel specifiek genoemd. Staat er dat je er naar toe kan gaan, dan zou ik gewoon gaan. Staat er dat het wordt ontraden, dan moet je niet gaan (vind ik). Volgens mij ben je ook niet verzekerd als je naar een gebied gaat waar een negatief advies voor geldt.

Katniss

Katniss

20-02-2014 om 21:16

Blijkt maar weer

dat vakanties boeken vrouwenwerk is Ik heb ook een keer mijn man (nu ex) een vakantie laten boeken. Ik had hem als opties Griekenland of Portugal gegeven, en we gingen naar... Kroatië. Gelukkig was de oorlog er net voorbij.

Sukran

Sukran

27-02-2014 om 23:51

Reisadvies

Las net dat er nu ook opgeroepen wordt de badplaatsen te verlaten. Tijd om te annuleren, denk ik!

Brianna F

Brianna F

28-02-2014 om 08:50

Mees

Nu ben ik heel benieuwd of je er al zit en terug moet komen? Wat heb je gedaan?

Mees2

Mees2

03-03-2014 om 13:33

Veilig weer thuis

We zijn wel gegaan... Gisteren teruggekomen. Ik zie dat voor de badplaatsen aan de Rode zee nog geen negatief reisadvies geldt. Volgende keer ga ik beter opletten wat voor reis mijn man boekt. Dit ga ik niet nog eens doen.... Overigens lopen alle toeristen vrolijk rond. Ik geloof dat ik de enige was die wantrouwend om mee heen keek. Het was wel een leuke vakantie maar voelde mij niet veilig buiten het ressorts. Ik vond de controle van bagage op het vliegveld ook rommelig en ik kon gewoon vloeistof, limonade en water mee nemen aan boord. Voortaan ga ik alleen naar veilige gebieden.....

Tigress

Tigress

03-03-2014 om 14:02

Járen geleden...

Een jaar of 9 geleden ben ik samen met mijn (toen nog) man naar Egypte geweest. Ik had een combi-reis geboekt: paar dagen strand en een nijlcruise. De eerste nacht sliepen we in een hotel in Hurghada en heel vroeg de volgende ochtend opgehaald met een busje naar een verzamelpunt om per konvooi door de woestijn naar Thebe te rijden. Vooraan en achteraan reden legervoertuigen met gewapende militairen. Ook tijdens de excursies naar tempels en bezienswaardigheden zagen we op strategische plekken een gewapende militair de meute in de gaten houden. Ook terug naar de Rode zee weer in konvooi.
Toen waren er in de jaren ervoor regelmatig aanslagen op toeristen gepleegd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.