Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tonny

Tonny

04-07-2014 om 22:03

Uitzwaaien op schiphol ( of een ander vliegveld)

Zijn jullie uitzwaaiers als familieleden gaan vliegen? Of zwaai je de vertrekkers virtueel uit, of als ze in de auto of trein richting vliegveld stappen?

Ik heb er zo'n hekel aan, uitzwaaien op een vliegveld. Hoef zelf ook niet uitgezwaaid te worden, ik ga wel gewoon weg zonder speciale rituelen. Omdat ik vliegen eigenlijk spannend vind, denk ik.

En jullie?

Hadewich

Hadewich

04-07-2014 om 22:11

Nee

Ik heb nog nooit iemand uitgezwaaid op het vliegveld zelf, ben ook nooit uitgezwaaid. Ik weet dus ook niet of ik er een hekel aan heb, ik denk het niet. Ik vind vliegen ook wel een beetje spannend, maar dat komt ook omdat ik zelden vlieg. De laatste keer is 19 jaar geleden...

Uitzwaaien doen we op het station of thuis. Nu wonen wij ook een paar uur treinen/autorijden van Schiphol, dus het is ook helemaal niet praktisch om daar te gaan uitzwaaien.

Inanna

Inanna

04-07-2014 om 22:22

1 keer gedaan

Maar dat was een vriendin die voor maanden naar een land in Azië ging, dat vonden we als vriendengroep wel uitzwaaienswaardig. We zijn haar ook weer met een hele groep op gaan halen toen ze terugkwam. We wisten ook heel zeker dat ze dat leuk zou vinden.
Verder nog nooit iemand uit gaan zwaaien, ook nog nooit uitgezwaaid trouwens, voor een vakantie vind ik dat ook niet nodig, maar ik heb er ook niet echt een hekel aan, denk ik (aan vliegen wel trouwens, dus de kans dat ik op een vliegveld uitgezwaaid kan worden is heel klein).

Melle

Melle

04-07-2014 om 22:27

Nee hoor

Gewoon zwaaien bij de deur. De voordeur als we met de trein naar Schiphol gaan, en bij de deur van de auto als we daar worden afgezet. Als ik alleen reis stuur ik man nog wel even een berichtje als ik het vliegtuig instap.

Stenna

Stenna

04-07-2014 om 22:42

bijzonder

Dat is echt nog iets uit de tijd dat vliegen iets heel bijzonders was. Nu niet meer hoor, je zwaait mensen toch ook niet bij de trein uit ofzo (of doen mensen dat wel?). Behalve misschien als het wel echt iets bijzonders is, emigreren of heel lang weggaan, op wereldreis etc. Of je puberkind dat voor het eerst alleen vliegt. Zoiets. Niet voor gewone vakantie-vliegreisjes en al helemaal niet voor werkreisjes (natuurlijk).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-07-2014 om 22:50

niet

Wij doen dat nooit, mensen uitzwaaien. En we worden zelf ook nooit uitgezwaaid, terwijl we toch best vaak vliegen. Heb er helemaal geen behoefte aan.
Het valt mij echter op dat veel mensen wel uitgezwaaid (en opgehaald) worden. Dat merken we op het vliegveld zelf, maar ik hoor ook best vaak van vrienden, familie of collega's dat ze mensen gaan wegbrengen of ophalen. Ik verbaas mij daar eigenlijk vaak wel wat over.

Melle

Melle

04-07-2014 om 23:07

Ijsvogeltje

Wegbrengen of ophalen is niet het zelfde als uitzwaaien of inzwaaien Mijn ouders halen en brengen bijvoorbeeld hun buren (en vice versa) regelmatig weg, maar die zwaaien elkaar echt niet uit... Het is puur praktisch: niet met je koffer in de trein, aankomen met een nachtvlucht, geen parkeerkosten, etc.

amk

amk

04-07-2014 om 23:08

heel vaak juist

niet om het uitzwaaien maar omdat de pizza's en sandwiches blt op schiphol zo lekker zijn.
Beetje vliegtuigen kijken, het is een soort uitje. Als het tijdstip dus maar een beetje uitkomt gaan we wel mee.

Stenna

Stenna

04-07-2014 om 23:26

elkaar wegbrengen

doen wij dan weer wel vaak. Trein is vanuit waar wij wonen tamelijk omslachtig en parkeren vind ik duur en ook niet handig, op de langparkeerplaats op Schiphol, zo ver weg (in Eindhoven weer wel). Dat wegbrengen is dan voor de vertrekhal uitstappen en de koffer eruitgooien en meteen weer weg (kusje nog wel, indien eigen man). Dat vind ik niet hetzelfde als "uitzwaaien".

Tonny

Tonny

05-07-2014 om 09:03

wegbrengen versus uitzwaaien

'Dat wegbrengen is dan voor de vertrekhal uitstappen en de koffer eruitgooien en meteen weer weg (kusje nog wel, indien eigen man). Dat vind ik niet hetzelfde als "uitzwaaien".'

Klopt, zo zie ik dat ook.

Brianna F

Brianna F

05-07-2014 om 15:23

Alleen toen

mijn dochter voor een jaar naar Amerika ging, anders is het wegbrengen, eruit bij de vertrekhal, knuffel en doorrijden.

Theekopje

Theekopje

05-07-2014 om 16:17

Wat is uitzwaaien?

Wat versta je dan precies onder uitzwaaien? Mee de vertrekhal inlopen, wachten tot de ander ingecheckt is, mee lopen tot aan de veiligheidscontrole? Wachten tot het vliegtuig opstijgt?

Ik zwaai nooit uit en ben nooit uitgezwaaid. Meestal gaan we op eigen gelegenheid naar het vliegveld, en de enkele keer dat iemand ons brengt is het uitstappen en afscheid nemen en wegwezen.

Monique D*

Monique D*

11-07-2014 om 22:02

Uitzwaaien niet altijd nodig (vakantie)

Mijn ouders reizen geregeld met het vliegtuig voor de vakantie. Als een van ons ze wegbrengen naar Schiphol is het uit de auto stappen, koffers mee, een snelle kus en wegwezen... het scheelt parkeerkosten.
Als ze aankomen dan staan wij er wel om ze "in te zwaaien" en hen te ontvangen!

Ik zelf vlieg niet zo vaak, maar die paar keren dat ik gevlogen heb (naar Spanje), gebeurde dat op dezelfde manier als hierboven. Alleen de terugreis was per trein en bus.

De laatste keer dat ik werd uitgezwaaid was toen ik ging reizen en werd uitgezwaaid door mijn kinderen (toen basis- en kleuterleeftijd), waarvan de jongste tranen met tuiten huilde) en het zelf ook moeilijk kreeg..

Jaren geleden had ik een goede vriendin uit het buitenland te logeren en heb haar ook uitgezwaaid. Omdat ik niet wist wanneer ik haar weer terug zou zien en ik haar zag als mijn zus was dat best wel moeilijk.
Anders vind ik het uitzwaaien niet echt nodig.

Hekel om uitgezwaaid te worden.

Maar met kromme tenen, mag ik het dit jaar weer mee maken. We worden gebracht met een taxi maar schoonmoeder komt ons op Schiphol uitzwaaien omdat ze ervan uitgaat dat wij het net zo fijn vinden als zij, dit uitzwaaien grr..

Terwijl je al op je bagage en je kinderen moet letten, moet je ook nog eens aanhoren of je wel een plastic zak voor het raam hebt geplakt voor de post, of de planten water hebben gekregen, of de lamellen dicht zijn. Etc. Etc Grrrr.. Maar het is schoonmoeder, en voor haar is het een leuk uitje. Ik mag er niet te veel van zeggen want ze zorgt wel voor de post. Dus snel bagage afgeven en gauw door de douane.

vlinder72

vlinder72

15-07-2014 om 13:36

Flanagan (o.t.)

Een plastic zak voor het raam voor de post?

Misschien dat ik nu ontzettend dom ben maar wat bedoel je daarmee?

amk

amk

15-07-2014 om 13:57

vlinder

zodat je de post niet ziet liggen, maar met de lamellen dicht, zo'n zak die er anders niet hangt is het alsnog duidelijk dat je er langere tijd niet bent......

Handige tip is dan wel weer om nooit je eigen adres op je adres labels te zetten, maar die van de thuisblijvers.

Melle

Melle

15-07-2014 om 14:00

Amk

Ja, want dan breken ze tenminste daar in en niet in je eigen huis
Wij zetten helemaal geen adres op het kofferlabel, maar alleen een mobielnummer en emailadres.

Stenna

Stenna

16-07-2014 om 00:50

andere oplossingen

ik doe helemaal geen kofferlabel, maar een print van mijn reisboeking (eindbestemming vlucht en eventueel adres hotel) bovenop in de koffer. Heeft me al eerder geholpen bij niet aangekomen koffer: dezelfde dag nog werd hij bezorgd in mijn hotel. Je mobiel nummer of email erop schrijven is ook handig. In de koffer, want de naamlabels aan buitenkant gaan er vaak af en als je koffer achterblijft kijken ze erin om identificatie te zoeken. Met alleen een naamlabel weten ze ook nog steeds niet waar de koffer heen moet.

Post: die kun je gewoon achterlaten houden door PostNL, gedurende je vakantie. Naderhand de stapel ophalen of laten bezorgen. Kun je online regelen. Alleen de ongeadresseerde post komt dan nog, bij ons is dat bijna niets vanwege geen-geen-geen sticker op de deur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.