Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Fruitboom

Fruitboom

12-06-2014 om 12:32

Uitje gezocht met voorkeur voor de Romeinen

Zoon van 8 is dol op geschiedenis, met name dol op de Romeinse tijd. In de zomervakantie wilde hij wel even op en neer naar Rome. Hij had daar wel eens wat over gezien of gelezen. Hij heeft geen idee van afstanden, haha. Rome staat niet op de planning (en wilde ik echt mee wachten tot hij wat ouder is) maar een uitje in Nederland of een van de buurlanden kan wel.

Nu ben ik zelf ooit eens in Xanten (schoolreisje) geweest maar herinner me dat een 'droog' en wat saai bezoek was (en alles in het Duits). Is dat veranderd of zijn er leukere plekken voor jongens van 8? Ik zoek iets in Nederland, Duitsland, België (eventueel Luxemburg), dagtochtje of (lang) weekend of zo.

amk

amk

12-06-2014 om 12:41

archeon

in Alphen, je kunt er tegenwoordig zelfs logeren en dan leef je in die tijd.

Thursday Next

Thursday Next

12-06-2014 om 13:16

volgens dochter (11)

zou Xanten wel leuk zijn, die is er net geweest. "Als hij houdt van de Romeinse tijd en er ook al wat van weet". Alle uitleg (op de borden) staat er ook in het nederlands.

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2014 om 13:57

Archeon!

Archeon is erg leuk. www.archeon.nl
Er is in Archeon ook een romeins museum.

Trier en Amsterdam

Weet niet hoe ver dat is en ben te lui om het op te zoeken (bovendien, misschien woon je wel in Maastricht), maar dat is toch ook een Romeinse stad? Misschien is dat leuk.

Of: Allard Pierson museum (http://www.allardpiersonmuseum.nl/te-zien-te-doen/altijd-te-zien/romeinse-wereld/romeinse-wereld.html) en daarna een boottocht door de Amsterdams grachten en afsluiten met een lekkere maaltijd bij Wagamama.

Xanten

afgelopen april geweest. Aantal opgravingen zijn al opgebouwd, teksten in nederlands, duits en engels. Prachtig museum, half opgebouwde arena, duidelijke uitleg. Ik vond 't erg leuk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-06-2014 om 19:34

Thermenmuseum in Heerlen

Ook leuk. Is een oud Romeins badhuis nagebouwd,

Ilva

Ilva

12-06-2014 om 20:19

Helaas

Helaas het Romeinenfestival is voorbij. Dit was in het weekend na hemelvaartdag in Nijmegen. Het was geweldig. Dit is iedere twee jaar dus misschien iets om te onthouden. De hele week werd er door het hele land van alles gedaan. Maar het Archeon is natuurlijk perfect voor de Romeinen liefhebber. Hier ook drie die het geweldig vinden. Op het Romeinenfestival hebben we kortingskaarten gekregen dus wij gaan aan het einde van de zomervakantie weer. En van 4 t/m 17 augustus is het Romeins Festival in het Archeon. Perfect voor je zoon zou ik denken.

notje

notje

13-06-2014 om 15:00

Xanten

Is wel leuk!Zeker doen.De stad zelf is ook leuk,rii even naar de Rijn ook leuk om aan het water te vertoeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.