Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wopper

Wopper

11-04-2016 om 15:09

Turkije

Wij vertrekken over 2 weken met de kinderen naar Turkije.
Nu er dit weekend ook nog eens in de Telegraaf stond dat er serieuze terreurdreiging is in Antalya (waar wij naar toe gaan) moet ik zeggen dat het alles behalve prettig voelt. Ik bedoel, je gaat op vakantie om te ontspannen. We zitten op een all inclusive resort in lara.

Pffff, zolang er geen negatief reisadvies wordt gegevens is annuleren geen mogelijkheid. Of stel ik me aan en zouden jullie gewoon lekker relaxen? Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.....

Flora B

Flora B

12-04-2016 om 12:29

bleh...

Ja, wij gaan ook. Kijk maar 2 vragen terug.
Wij waren eigenlijk relaxt aan het voorbereiden nu. Het is ff rustig in Turkije en de aanslagen waren nog ver van Antalya vandaan.
Ik had het artikel in de Telegraaf gemist, net opgezocht. Ja, wat zal ik er van zeggen, het kan natuurlijk overal gebeuren. Barcelona staat ook op scherp en Londen.
Wij kregen deze week een email met de tickets binnen, bleek dat we ineens een tussenlanding hebben. Wij hebben dat niet geboekt, we gaan met een groep van 14 personen, mijn ouders hebben al vroeg eind november geboekt. Net iets meer betaald om een rechtstreekse vlucht te krijgen. Wij vliegen met een Duitse organisatie en nu blijkt dat er zoveel Duitsers hebben geannuleerd, dat ze het vliegtuig niet meer vol krijgen vanaf Munster. Nu toch een rechtstreekse vlucht, maar via Dusseldorf. Tot nu gaan we wel gewoon en gaan ook proberen het los te laten. Wij gaan naar een klein dorpje dichtbij Side, maar ik denk niet dat wij die stad gaan bezoeken.
Wij hebben ook wel eens in Lara gezeten, vandaar ook met de taxi naar Antalya gewoon lekker rondstruinen, maar ook dat zou ik minder snel doen.
Ik heb nog steeds geen visa voor iedereen besteld ( met in het achterhoofd.. er kan nog altijd wat tussen komen)
Ik snap je gevoel, wij zitten er ook allemaal mee. In November waren er nog geen recente aanslagen, mijn ouders willen graag de huwelijksdag daar vieren met ons allen. Ze hebben er zolang voor gespaard. Een switch voor zo'n grote groep naar een andere bestemming is in de meivakantie niet haalbaar.
Succes met je beslissing.

Dees

Dees

12-04-2016 om 12:42

nou

Annuleren is wel degelijk een mogelijkheid, alleen zul je niet zo snel je geld terug krijgen. Zelf zou ik daar niet graag heen gaan.

Serwe

Serwe

12-04-2016 om 12:52

Geweest

Wij zijn onlangs nog in Turkije geweest. Natuurlijk is er altijd een risico maar dat is er ook als je naar Parijs gaat of naar Brussel. Ik voelde me niet onveilig. Wel is in veel kustplaatsen de armoede erg toegenomen doordat er nu zoveel vluchtelingen zijn. Dat is wel heel moeilijk. Er zijn veel meer bedelende mensen en zelfs kinderen die bedelen. Heel hartverscheurend. Vooral in de omgeving van Bodrum.
Wij hebben ons gewoon per taxi en dolmus verplaatst en zijn ook de stad in geweest. Ik had zelf niet het idee dat we grote risico's namen en we hebben ook een hele fijne vakantie gehad. Wij waren op bezoek bij vrienden daar en hebben samen langs de kust getrokken van Antalya naar Izmir en terug en toen een weekend Alanya.

alleen

Grote steden mijde is het advies, dus ik zou de gok wel durven nemen, snap wel het onrustige gevoel

Reiziger

Reiziger

12-04-2016 om 21:24

Ach...

Ik zou er sowieso nooit voor kiezen, Egypte of Turkije trekken mij totaal niet. Ik snap die plotselinge paniek ook niet zo, het is toch al langer onrustig in dit soort landen. Ook vorig jaar al.

Maar je hoeft je echt niet druk te maken hoor. Je bent ver van Istanbul en Ankara en ik neem aan dat je je toch op je resort schuilhoudt.

Expat

Expat

12-04-2016 om 21:27

Flora

Reken er maar op dat er nog meer Duitsers gaan annuleren deze week. Is een grote rel gaande in Duitsland door Erdogan die een Duitse komiek wil aanklagen (Jan Böhmermann).
Hoop de je vlucht nog wel gaat.

Bal

Bal

13-04-2016 om 10:55

Toch maar Tenerife

Wij hebben dit jaar toch maar voor Tenerife gekozen, hoewel ik voor een luiervakantie Turkije toch wel leuker vind (meer glijbanen voor de kids, meer waar voor je geld). Maar ik durfde het toch niet aan. Sindsdien zijn er nog wel wat aanslagen geweest in Turkije, ik zou dan zelf ook niet naar Antalya gaan winkelen of zo. Zelf zou ik gewoon wel gaan als ik had geboekt. Ik vind op dit moment het vliegen en de vliegvelden eigenlijk nog het onveiligst, niet de bestemming.

Wopper

Wopper

13-04-2016 om 11:45

Flora

Ohhh, zelfde verhaal hier.
Wij gaan ook met de hele familie ter ere van de gouden bruiloft van mijn ouders. Ook wij vliegen vanaf Dusseldorf en reizen via een Duitse organisatie. Wij konden ook niet omboeken. Ja, annuleren, maar dan zijn we dan helft van de totale reissom kwijt. Wij gaan met 13 personen, dus dat is een behoorlijk bedrag en dus geen optie.

Ik heb de tickets inmiddels ook binnen, maar we gaan wel rechtstreeks. Met een taxi naar de bazaar in Antalya ga ik ook niet doen. Net buiten het hotel zijn ook winkels, en daar verkopen ze dezelfde meuk hoor

Ach, wel zullen maar denken, hoe groot is de kans dat je precies op een plaats bent als er iets gebeurd. De kans op een verkeersongeval schijnt groter te zijn. En ik denk dat het momenteel nergens echt veilig is....
Je zult toen maar in dat winkelcentrum in Alphen aan de Rijn hebben gelopen en er begint een gek om zich heen te schieten.

Laten we maar gewoon lekker gaan genieten. Misschien zitten we wel bij elkaar in het vliegtuig? 22 april vertrek vanaf Dusseldorf?

Wopper

Wopper

13-04-2016 om 11:52

Oh en Flora

(heb nu pas net je posting gelezen) wij zitten wel in een resort pal aan het strand. Als we een bootje aan zien komen pakken we denk ik maar snel onze biezen en rennen terug naar het hotel

Flora B

Flora B

13-04-2016 om 13:42

wat toevallig

Inderdaad Wobbel, dat is wel heel toevallig allemaal.
Wij gaan een weekje later, vertrekken 29 april.

Precies, we gaan gewoon genieten van de zon en de familie een weekje bij elkaar. Maar laat inderdaad op toerbeurt iemand de zee afstruinen op zoek naar een klein bootje( haha)
Overigens hebben jullie een parkeerplaats gereserveerd in Dusseldorf? Ik zie zoveel mogelijkheden daar dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat dat betreft is Munster mooi klein en overzichtelijk. Maar een rechtstreekse vlucht is ook heel veel waard.

Wopper

Wopper

13-04-2016 om 14:14

Parkeren Dusseldorf

Haha, wij komen terug op 29 april!

Wij hebben via het reisbureau parkeerkaarten (gratis) gekregen voor een parkeerplaats vlakbij het vliegveld. Dan met een shuttle naar de luchthaven. Ik zou dat als ik jullie was ook proberen. Ik bedoel, als je een dusdanig bedrag neertelt, mogen ze wel iets terug doen toch? Wij hebben die er dus bij gesnoept

Ik zal straks thuis wel eens kijken voor welke parkeerplaats deze zijn!

Flora B

Flora B

20-05-2016 om 19:14

Wopper... hoe was het?

Ik heb nog even aan je gedacht in Turkije, net als wij gewoon een zorgeloze vakantie gehad?
Heenweg op de luchthaven in Dusseldorf waren we toch nog ff wat meer op onze hoede , maar dat gevoel was snel verdwenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.