Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

23-03-2014 om 13:51

Tjechie?

Ik zit te denken aan tsjechie in de grote vakantie.
Ik zie dat de prijzen beter zijn dan in frankrijk
Wat is leuk daar, als je een beetje 'links' in tjechie gaat (vanwege afstand), wat is het weer, communicatie en hygiëne?

Arawen

Arawen

23-03-2014 om 15:18

zoek in het archief

Wij zijn vorig jaar naar een camping bij het Lipno meer geweest. Bedoel je dat gebied als 'links in Tjechie'? Ik heb toen ook aardig wat vragen hier gesteld en antwoorden gevonden, ook in het archief. Kijk daar maar eens.
Ons is Tjechie heel goed bevallen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat rond het Lipno meer veel Nederlanders zitten (er zit zelfs een Landal park) dus hoe dat voor de rest van Tjechie geldt, weet ik niet. Was niet echt meer wat je voorstelt bij 'Oostblok-achtig' maar nog wel anders dan aan de andere kant van de grens met Oostenrijk, wat toch zo heel dichtbij ligt. En prijstechnisch natuurlijk fantastisch. De prijzen schijnen wel de stijgen, ten minste dat maak ik op uit verhalen van mensen die er jaren geleden waren, maar tegenover Frankrijk is het nog steeds heel goedkoop.. Ik zou 't aanraden!
Het heeft ons doen besluiten nog eens naar 'voormalig Oostblok' te gaan. Komende zomer hebben we een caravan gehuurd op een camping in Slovenie.

neteret mut

neteret mut

23-03-2014 om 17:32

idd zoek archief

daar staan mijn ervaringen ook. Er is verschil in gebied, althans toen ik er was, alweer jaren geleden. Hangt er ook vanaf wat voor soort camping je zoekt, wat is "leuk" ?

Puck

Puck

24-03-2014 om 10:15

mijn ervaringen

Wat is leuk? Wat wij leuk vinden was het Boheems Paradijs, een schitterend natuurgebied. Verder de dierentuin in Liberec. Praag mag je uiteraard niet missen, heerlijke stad. Kanoën op riviertjes is ook een aanrader wat ons betreft en er zijn diverse erg mooie kastelen.
Taal: Moeizaam, ze spreken slechts erg beperkt engels. De oudere generatie spreekt wat duits maar doet dat liever niet.
Hygiëne: niet zoals onze maatstaven, heel basic.
Het weer: in het algemeen wat stabieler dan in Nederland maar ook daar kun je uiteraard pech en geluk mee hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.