Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

zebra

zebra

20-10-2016 om 18:47

tips voor (weekendje) Rotterdam

de titel zegt al een hoop.
We zijn ooit wel eens in Rotterdam geweest maar dat was voor een bezoek aan het ziekenhuis daar. Maar het lijkt me leuk om er ook eens een weekend heen te gaan en bijvoorbeeld de Euromast te bezoeken en eventueel wat musea. Wie heeft tips over leuke musea, bezienswaardigheden, goede ervaringen met een hotel, B#B enzovoorts?

Het is de bedoeling om er met z'n tweeën heen te gaan, man en ik.

Pirata

Pirata

20-10-2016 om 18:53

ss rotterdam

Wij hebben dat onlangs gedaan en geslapen in de SS Rotterdam. Vanaf daar kun je lopen (wel een eindje) naar Hotel New York of verder of met de watertaxi.
Omdat wij met de kinderen waren zijn we een rondvaart gaan maken en naar de Euromast. En een rondleiding door de SS Rotterdam natuurlijk.
Een hotel met uitzicht op de Maas is sowieso het leukst met al dat scheepvaartverkeer, vooral 's avonds. Ik heb ook wel eens in het Delta Hotel in Vlaardingen gezeten voor zo'n Rotterdamtrip, ook leuk.

Juline

Juline

20-10-2016 om 20:03

Deliplein

Om te lunchen is het Deliplein erg leuk. De Fenix Food Factory heeft allerlei ondernemers onder een dak. Ook zitten er allerlei andere eettentjes op het plein en soms is er een vintagemarkt.

Juline

Wereldmuseum

https://nl-nl.facebook.com/wereldmuseum
Altijd een bezoek waard.
Het gebouw is een club geweest waar oa. Prins Hendrik lid van was en ik heb nog even gezocht maar helaas, ik dacht bij andere Tijden komt het gebouw ook nog even voor in het verhaal over een buitenlandse ondernemer, mogelijk Johan van der Veeken over de Gouden Eeuw van Rotterdam en de opkomst van Rotterdam als wereldhaven.
Over Verolme gaat ook een aflevering van Andere Tijden.
Maar Rotterdam heeft natuurlijk een grootse historie ook al zie je dat in dit museum niet altijd terug.

Mams

Mams

20-10-2016 om 20:51

Leuk!

Ik vind de markthal altijd heel leuk om ff rond te kijken en een hapje en een drankje te doen. En inderdaad mogen een ritje met de watertaxi en bezoek aan de ss Rotterdam ook niet ontbreken. Verder is Maritiem Museum ook leuk en, vlak bij de euromast, een splashtour met een bus die halverwege de toer het water ingaat en dan een stuk vaart. Ik vind Rotterdam één van de leukste steden die ik ken. Veel plezier!

Rotterdam onderwijsstad van het Jaar

http://www.persberichtenrotterdam.nl/bericht/1594/Opening-Rotterdams-onderwijsjaar-en-fototentoonstelling-Carel-van-Hees/

Nou zou ik Rotterdam toch niet als eerste in gedachten hebben als het om onderwijs en universiteiten gaat, zeker niet gezien het gehannes omtrent het thuisonderwijs, maar Rotterdam is blijkbaar dit jaar ' Onderwijsstad van het jaar' met een tentoonstelling van de fotograaf Carel van Hees die op Rotterdamse scholen foto's heeft gemaakt van het onderwijsproces en de mensen die dat vorm geven en ondergaan.

" Tentoonstelling ‘School in Rotterdam’ van Carel van Hees
Carel van Hees volgde als “embedded fotograaf” maandenlang het onderwijs op zoek naar het menselijke aspect op scholen in Rotterdam. Jonge mensen op de rand van volwassenheid, vol van verwachting, bravoure en levenslust. Hij fotografeerde verschillende leeftijdsgroepen, de relatie tussen leraar en leerling en het proces van frustratie en euforie. Hiervoor bezocht hij in een jaar tijd Rotterdamse basisscholen, middelbare scholen, beroepsopleidingen, de universiteit en het speciaal onderwijs. De foto’s zijn van 25 augustus tot en met 9 oktober te zien in de hal van het Timmerhuis, naast museum Rotterdam."

zebra

zebra

21-10-2016 om 15:27

leuke tips

zitten er al tussen, bedankt alvast! Het weekendje Rotterdam niet meer voor dit najaar in de planning maar volgend jaar. Dus nog genoeg tijd om ernaar toe te leven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.