Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantieganger

Vakantieganger

14-07-2015 om 21:55

Tips voor overnachting onderweg?

Wij zijn van plan om van ons vakantieadres in Noord-Italië in 1x naar huis te rijden. Heen gaan we overnachten bij een kennis waar dat terug niet kan omdat ze dan zelf op vakantie zijn. Het is op zich te doen, 1100 km en je gaat naar huis dus je kunt laat aankomen en mijn partner en ik kunnen afwisselen. Mijn vraag is: hoe doe je dat als er bijvoorbeeld toch lange files ontstaan door een ongeluk of iets dergelijks en je het zat bent? Wij zijn niet zo gewend aan lange afstanden dus vandaar deze vraag.

We zijn met vier personen en ik wil niet in een heel goedkoop F1 hotel, ik heb geen internet op mijn telefoon (alleen wifi) dus hoe zoeken we dan zo handig mogelijk op de dag zelf (zaterdag) een locatie waar nog plek is, vermoedelijk ergens in Zuid/Midden Duitsland? Hoe doen jullie dat?

Katniss

Katniss

14-07-2015 om 22:01

MB's

Ik koop in het buitenland altijd een databundel. Je hebt ze ook die maar 1 dag geldig zijn dus dan kun je een hotel zoeken. Je kunt ook vooraf een aantal opties selecteren en die dan bellen als het nodig is.
Wat ik zelf zou doen is alvast boeken voor de terugreis, en die 1100 km niet in een keer doen. Dat is namelijk helemaal niet leuk, het valt altijd tegen, en dan zit je gewoon 12+ uur in de auto en kom je 's nachts pas thuis aan.

Katniss

Katniss

14-07-2015 om 22:02

Aanvulling

En helemaal in Duitsland Je hebt daar ontzettend leuke hotels, ik zoek er altijd een wat verder van de snelweg. Heel betaalbaar, goed eten en aardige mensen. De volgende dag heerlijk ontbijten en dan 's middags weer thuis zijn.

Vakantieganger

Vakantieganger

14-07-2015 om 22:06

Geen optie

Nee voor 1100 km ga ik niet alvast een overnachting boeken, we stellen ons er op in en op zich vinden we het geen probleem. Ook willen we dat niet omdat we dan pas op zondag aankomen en mijn partner op maandag weer moet werken. We hebben al een keer 1000 km gedaan. Het gaat echt om de vraag: wat doen we bij calamiteiten?

Databundel voor vakantie hebben we niet nodig, op de camping hebben we gewoon wifi. Verder: hoe moeten we opties selecteren? We weten niet tot waar we komen en twee weken vooruit kun je niet weten of er nog plek is toch?

Katniss

Katniss

14-07-2015 om 22:10

Nou

Die databundel koop je dan pas als je onderweg merkt dat je een hotel moet zoeken. Of je stopt bij een wegrestaurant, vaak hebben ze daar wel wifi. Dan naar booking.com en gewoon iets boeken.

nooit gedaan

Ik heb nooit vooraf een overnachting geboekt. De meeste reizen waren +1200 km. Op een of andere manier valt de terugreis me altijd veel lichter dan de heenreis. En ik hou mezelf altijd voor; als het echt niet gaat, dan zoek in een hotel of zo. Is het alleen voor twee? Dan zou ik me al helemaal geen zorgen maken.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-07-2015 om 22:46

Ook niet

Wij boeken ook nooit, en slapen vaak toch wel een keer ergens onderweg. In de meeste plaatsen, ook in duitsland, is wel minimaal 1 hotel of pension te vinden.Even binnenstappen om te kijken of er plek is en of het betaalbaar is, en anders door naar de volgende. Dat gaat prima, vaak zitten we in tien minuten in een hotel, soms kost het een half uurtje. En als je bij een grotere stad bent is er helemaal genoeg keus.
Sinds kort hebben zelfs wij een navigatiesysteem, en nu is het nog makkelijk, omdat je bij "bijzondere dingen" ook naar hotels in de omgeving kunt zoeken.
Databundel heb ik nog nooit nodig gehad. En als je perse iets met internet wil doen moet je even een mcdonalds opzoeken. Hoewel daar vaak ook wel een hotel naast zit.

Ik vind het wel fijn op deze manier. Je kan onderweg bekijken hoe het gaat, hoe het doorrijdt enzo, en dan beslissen wat je gaat doen. We hebben wel eens zieke kinderen gehad, of inderdaad heel veel file, en dan is het fijn dat je niet nog een heel end door moet tot je bij het geboekte hotel komt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-07-2015 om 13:24

Je stelt je erop in

Je vraagt hoe anderen dat doen. Ik heb wel een databundel op mijn telefoon en zou de tijd een beetje in de gaten houden. Mocht man (hoofdchauffeur) het echt niet meer trekken dan ga ik onderweg gewoon googlen, met mijn beste Duits het dichtsbijzijnde Verkehrsambt bellen of ergens willekeurig een plaats inrijden opzoek naar Zimmer frei.
Maar mijn man die houdt niet van dit soort overnachtingen en kan wel wat hebben qua lang achter elkaar rijden, dus doorgaan rijden we toch gewoon door. Desnoods met een wat langere pauze.

Wij gaan overigens hetzelfde doen, behalve dan op de heenweg niet bij kennissen maar in een hotel, dus ik heb de kreet F1 hotel alvast voor mezelf genoteerd.
En mocht er hier iemand nog leuke tips hebben voor overnachtingen in Zuid-Duitsland dan hou ik me bij deze van harte aanbevolen!

bieb63

bieb63

15-07-2015 om 13:36

hoe wij dat doen

Ook geen databundel en daarbij vind ik internetten op een mobiel een verschrikkelijk geklooi en gezoek, dus helemaal geen zin in.
Wij zien ook altijd wel op de terugreis. Als we het zat zijn of er zijn files, dan rijden we gewoon de eerst volgende plaats in, rijden richting het centrum en komen altijd wel een vrij hotelletje tegen. Zeker in Duitsland is dat altijd prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.