Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-04-2016 om 17:26

Tips voor Marrakech?

De titel zegt het al: wie heeft tips voor een stedentrip naar Marrakech? Wat zijn de absolute do's (een dont's)? Suggesties voor een leuk hotelletje? Andere aanraders?

Tijgeroog

Tijgeroog

26-04-2016 om 19:26

Hier

Ik heb al eens eerder veel tips gegeven (maar dat was ook buiten Marokko), in dit draadje: http://www.ouders.nl/forum/vakantietijd/naar-marokko-wat-zeker-zien-of-doen#comment-6754825

Dat bespaart me een hoop type-werk en nadenken.

Qua hotel zaten wij in Marrakech in een riad. Eentje die prima was, en als ik wat moeite doe kan ik 'm wel voor je terugvinden. Maar via booking.com kun je er heel veel vinden. We hebben een aantal riads gehad, en dan vond ik toch steeds wel de mooiste plekken om te overnachten, veel leuker dan een echt hotel. Zoek er eentje in de buurt van het grote plein, want dan kan je er makkelijk lopend heen, en dat zal je waarschijnlijk toch vaak willen doen.

De joodse wijk is trouwens ook leuk om te bezoeken, daar zitten heel apotheek/kruiden-winkeltjes, zoals je ze vaak op foto's ziet, met van die gekleurde kegels van kruiden. Ook leuk om daar wat te kopen, in ieder geval de ras el hanout. Er zijn winkeltjes waar de kruiden daarvoor ter plekke voor je gemalen worden, die zijn het lekkerste.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-04-2016 om 19:33

Gevonden

We zaten in riad Zanzibar. Prima, mooie kamer, lekker ontbijt op het dakterras, en ik denk een minuut of 10 lopen naar het plein. (Met kinderen), voornamelijk door leuke winkelstraatjes, dus leuk om te lopen. Maar zo zijn er dus veel meer te vinden.

Reizigster

Reizigster

27-04-2016 om 08:59

zandbak

Marrakech is gaaf! Ik was er al wat langer geleden en weet even zo niets uit mijn hoofd te noemen (met namen), maar het is sowieso ook leuk om even naar de "zandbak" buiten Marrakech te gaan. De woestijn lig net buiten de stad. Je kunt er cactussen en kamelen zien en er een ritje op maken.
Buiten de stad (15 min rijden of zo?) ligt ook een luxe Club met prachtig zwembad en ligbedden eromheen. Heel modern en luxe, een schril contrast met Marrakech zelf en daarom erg leuk om te zien. Ik weet niet of die Club er nog is en ben de naam even kwijt. Maar als die er nog is, erg grappig om te zien. Je kunt gratis naar binnen. Drankjes (ook alcohol, in Marrakech minder makkelijk te krijgen) en hapjes zijn er wel erg duur.

Vakantieganger

Vakantieganger

27-04-2016 om 19:02

Ons riad

heette El Borj. Is nu 2 jaar geleden, en super gaaf. Vraag om het dak-appartment! 5 min van het plein. Niet met auto te bereiken. Taxi zette ons af, en kruier liep met zo'n handkar naar ons riad. Wij hebben rondgetrokken met n huurauto.
Supergave vakantie!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-05-2016 om 14:38

dank!

Dank voor jullie reacties. Leuk, die voorpret. Meer tips en ideeën blijven welkom

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.