Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

16-02-2014 om 12:04

Tips voor Maastricht

Wie heeft tips voor Maastricht? Ik heb gehoord dat er ergens de beste? bonbonzaak van Nederland zou zitten en een parfumerie met exclusieve geuren. Ik ben op zoek naar leuke kleine winkeltjes, plekken waar je de lekkerste vlaai kunt eten, waar je met kinderen goed kunt eten en wat je echt gezien of gedaan moet hebben.
Bestaan de plunderkransen nog?

Witloof!

Maastricht is tamelijk klein, met een paar uurtjes slenteren heb je het meeste wel gezien. De kant vóór de brug (aan de stationzijde) heeft veel leuke kleine winkeltjes.

Om te eten, ook met kinderen, is Witloof heel erg leuk en ontzettend lekker. Wel even reserveren! www.witloof.nl

lisbeth

lisbeth

21-02-2014 om 08:55

dat is niet waar

als je dat vind weet je niet waar je moet gaan. er is genoeg te doen en te zien om je zeker een dag bezig te houden.

Jesse_1

Jesse_1

21-02-2014 om 10:41

Ah Lisbeth...

Fijn, zo'n opbouwende reactie, waardoor Juno weet wat ze allemaal kan doen in Maastricht.

lisbeth

lisbeth

21-02-2014 om 14:39

meer info

wil ik best doen, maar ik was vanochtend aan het werk.

voor de lekkerste vlaai zou ik naar de bisschopsmolen gaan, die ligt vlakbij het OLV plein. Je kunt de daadwerkelijke molen bekijken en ze malen hun eigen meel (spelt) en hebben heerlijke vlaai en broodjes.
in het zijstraatje naast de V&D ligt ook een goede bakker maar dat is alleen afhaal. Verder kun je eigenlijk bij ieder eetcafe fatsoenlijke vlaai krijgen, zolang je maar niet bij de landelijke ketens gaat.

echt doen is koffie drinken bij coffeelovers in de selexyx dominicaner, de bekende boekhandel. de sfeer die daar hangt is gewoon geweldig.

goed eten kun je bij Minckeleers op de markt, niet al te duur en fatsoenlijke porties. Witloof schijnt ook goed te zijn maar daar heb ik zelf nog nooit gegeten. Jour du fete op de markt is ook goed maar wat prijziger.
op het OLV plein liggen ook een paar goede eetcafe's
Vrijthof, il baccaro. maar ik weet niet of dat echt iets is voor kinderen.

voor de grote ketens moet je gewoon in de grote straten zijn in het centrum. of naar het nieuwe entre deux, daar ligt ook een hollister. misschien leuk voor de kinderen.
In de rechtstraat in Wijck liggen wat meer kleine winkeltjes, denk aan de verwondering. Wijck richting het station is de laatste jaren veel meer in opkomst en er liggen inderdaad wat meer kleinere winkeltjes, wat minder standaard.
voor dure zaken moet je richting het stokstraatkwartier.
Je kunt met de kinderen richting het stadspark lopen, over de muren. dan kom je ook in de oude straatjes terecht. Kijk dan eens voor de grap omhoog, er liggen echt prachtige panden.

bonbons kopen wij bij Boulanger in de spilstraat. Parfums gewoon douglas ik heb nog nooit gehoord van de beste parfumerie van nederland in ieder geval.

plunderkransen ken ik ook niet.

wat trouwens wel leuk is de antiekmarkt die iedere zaterdagochtend voor het station richting het centrum staat.

ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Juno

Juno

21-02-2014 om 15:01

Ben al weer thuis

Bedankt voor de tips, die sla ik op voor een volgende keer. We zijn onverwacht een midweek in Limburg geweest. Maandag was ik in Maastricht maar daar is alles tot in de vroege middag dicht. Tehen de tijd dat de boel open ging wilden de kinderen niet meer. We zijn ook in Roermond geweest en bij die outlet. Kinderen hebben gezwommen en gesquashed. Verder nog twee dagen met een ziek en spugend kind gezeten en vanochtend met een stralende zon naar huis gereden. We hebben het heerlijk gehad!
Die parfumerie heb ik online gevonden, heet Mignonne. Maar daar ben ik niet meer geweest . Plunderkransen heb ik een jaar of 20 geleden in Maastricht gegeten, een soort croissant/bladerdeeg met spijs er tussen en ik meen glazuur erop. Best groot, formaat krans voor aan je voordeur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.