Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anouk de Groot

Anouk de Groot

18-07-2014 om 11:11

Tips voor Kroatië gevraagd

We zijn van plan om deze vakantie naar Kroatië te gaan. We zijn nog nooit die kant op geweest; verstokte Frankrijkgangers tot nu toe. Ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten in Kroatië. Wie heeft er wat tips voor ons. Leuke campings, interessante stadjes, mooie gebieden, anything. Ik hoor het graag!

ook

Wij gaan ook voor het eerst naar Kroatië. De meeste touristen gaan naar Istrië maar wij gaan naar de dalmatische kust. Ik weet niet wat interessanter is. Wij gaan wel naar een camping met een groot zandstrand en die zijn er volgens mij niet heel veel.

Kroatie

Vorig jaar voor het eerst geweest, bloedheet en soms heeeeeeel toeristisch hutje mutje op strand...

Maar Plitvice is prachtig en Zadar en de kustroute naar Krk is ook mooi.

Inderdaad overal stenen strandjes, behalve bij NIM, zandstrand vlakbij Zadar echt een aanrader. Terplekke ff waterschoentjes kopen, niet duur in alle grote en kleine maten en heel handig tegen stenen en zee egels.

Ook vriendelijke mensen en lekker eten, wij vonden het niet heel duur, maar de hitte... Uiteindelijk zijn wij naar Sloevenie 'gevlucht' daar zit je iets hoger dus dan koelt het savonds af.

Wij waren met de camper dus hebben getrokken, dat ging prima. Als je lang op een plek aan de kust wil camperen is dat denk ik wat lastiger want sommige van die mega. Campings waren helemaal vol. Overnachten was ook niet heel goedkoop.

Onze route: door Oostenrijk langs Zagreb naar Plitvice, toen naar kust iets voorbij Zadar en vanaf daar naar Krk gereden, terug Slovenië in en bij Postajama grotten geweest, absoluut een aanrader, vooral de camping met zwembad een klein stukje verder.

Ondanks de hitte zouden wij wel weer terug gaan, zorg wel voor een auto met airco, want onze camper had deze niet....

Mooi, maar heet

Heet, dat is de belangrijkste herinnering wat ik van Kroatie heb
Vorig jaar zaten wij op camping Oliva in Rabac, vlakbij een prachtig klein dorpje Labin.

Wij vonden er veel Italiaanse invloeden. Pula is ook prachtig, en gezellig met kleine winkeltjes.

Ik zou graag nog een keer teruggaan naar Kroatie, maar beslist niet in de zomer. Mij veel te heet.

Katniss

Katniss

21-07-2014 om 22:36

Heet!

Ik ben in 1998 in Kroatië geweest en wat ik me vooral herinner is de hitte, niet normaal meer. We zaten volgens mij in Pula, en daar had je ook geen zandstrand maar stenen of betonnen platen die bloedheet werden. En kakkerlakken in het hotel. Ik had nog nooit kakkerlakken gezien, en heb ze daarna ook nooit meer gezien, maar dat was nogal een belevenis. We zijn drie keer van hotelkamer verhuisd omdat de eerste boven de snelweg hing, en in de andere twee kakkerlakken zaten
Ondanks dat ongemak hebben we ons toch prima vermaakt, de drank was goedkoop, en de muziek gezellig

Tesah

Tesah

22-07-2014 om 08:41

Heet

Inderdaad, het is ontzettend heet. Wij hadden een apartement met airco op Hvar, overigens een prachtig eiland. We zijn iedere dag rond 1 uur naar binnen gevlucht om heerlijk in de koelte te lunchen en bij te komen zodat we de hitte daarna weer aankonden. Er was een camping bij het strand naast ons apartement en die camping zag er mooi uit, heel mooi gelegen aan het water maar wat hadden wij een medelijden met de kampeerders zonder airco.

Plitvice is heel erg mooi, maar ga wel vroeg want de andere duizenden bezoekers vinden het ook mooi. Je kunt daar een groot deel van de dag doorbrengen.

Wij hebben een dag een boot gehuurd en dat was volgens de kinderen de leukste vakantiedag ooit. Het water is prachtig helder en je kunt er heerlijk zwemmen. Ook hebben we een dag een excursie met een grote boot gemaakt naar allerlei grotten, dat was ook heel erg leuk.

Neem waterschoenen en snorkels mee en als het kan meerdere badhanddoeken, het water is zo zout dat na een paar dagen onze badhanddoeken stijf van het zout stonden. Of je moet ze kunnen wassen natuurlijk.

Wij vonden het niet heel goedkoop, maar dat komt omdat we op een toeristisch eiland zaten waar de jetset ook vakantie viert. De prijzen waren gewoon zoals hier.

Wij zijn daarna terug gereden via Oostenrijk waar we nog een heerlijk koele week hebben gehad, in de bergen.

Tesah

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.