Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barvaux

Barvaux

09-10-2014 om 12:52

Tips voor Engeland: omgeving.

Het volgende jaar mag onze oudste kiezen waar we heen gaan. Hij wil wel naar Engeland (alles onder ten zuiden van Newcastle om precies te zijn, want Schotland willen wij nog een andere keer doen) maar het moet aan wat 'eisen' voldoen, anders gaat hij voor veilig en zitten we weer in de Ardennen LOL

Als we gaan gaan we naar 2 of 3 locaties maar welke omgeving? We gaan al een paar jaar naar meerdere locaties in de vakantie en als we daar dan zijn willen we niet verder dan 50 km rijden om dingen te zien of te doen.

Hij wil een keer in de buurt van de grote witte kust/krijtrotsen zitten en hij wil mooie mountainbikeroutes in de buurt (dus aangegeven via bordjes of een vaste route via gps/kaart). Verder hoeven we niet in de buurt van grote steden, wel bij mooie natuur, willen we graag een keer in de buurt van een zandstrand, moeten de locaties zelf minstens 300 km uit elkaar liggen, zoeken we naar een mooi groot zwembad (in ieder geval binnenbad, ook een buitenbad mag ook voor onze jongste) voor 1 locatie.

Een bezoekje aan Stonehenge mag ook niet ontbreken maar kan natuurlijk ook op de route van de ene naar de andere locatie.

Heeft iemand een idee of richting waar naar we moeten zoeken? We zijn op zoek naar iets met stacaravans of huisjes omdat we geen eigen kampeermiddel hebben. Een locatie- of omgevingtip? Een mooie camping waar je bent geweest waar veel te doen was voor pubers? Veel pubers zijn dus ook belangrijk en het liefst dat ze daar wat voor organiseren (dus mountainbiken of iets dergelijks). Ook ideeën over wat we kunnen bezoeken met onze pubers mag natuurlijk, dan zoek ik zelf wel of er iets te overnachten is in de buurt.

Engeland

Leuk hoor, Engeland!
Als je witte krijtrotsen wilt zien dan zou ik beginnen in Dover. Daarnaast vind je denk ik vrijwel alles wat zoekt in het Zuiden van Engeland.
Mountainbiken in het New Forest, prachtige kusten aan de Jurassic Coast (Dorset, Devon), en Stonehenge natuurlijk ook.
Maar er zijn nog veel meer prachtige gebieden. Je kunt ook doorgaan naar Wales bijvoorbeeld...

Campings met activiteiten voor pubers ben ik niet tegengekomen. In Engeland is iedereen wat meer op zichzelf tijdens het kamperen. Of ze komen zelf al met een groep. Op campings van de Forestry Commision worden wel (natuur)activiteiten georganiseerd soms.

Bij Poole in de buurt is een grote camping van de Park Dean keten. Daar hebben ze in ieder geval stacaravans en een zwembad.

gr. Iris

De ondergrondse in Dover

In de WOII is in Dover een ondergronds gangenstelsel aangelegd, dus geen metro maar een communicatie en loopgraven systeem. Voor jongens juist interessant. In het westen ligt Tintagel. De omgeving van King Arthur met woeste kust en uitdagende klimpartijen. In Plymouth een marineopleiding. De stad is in de WOII helemaal plat gebombardeerd , net als Rotterdam, en opnieuw opgebouwd, veel historie met een imposant citadel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.