Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-06-2015 om 17:04

Tips gevraagd vakantie Italie

Mijn zoon van 14 en ik gaan over twee weken een heerlijk welverdiend weekje naar Italie. We gaan heen en terug met de nachttrein Amsterdam-Verona vv. Ons hotelletje ligt in het plaatsje Garda aan het Gardameer. We zijn ook daar aangewezen op het openbaar vervoer. Nu willen we in ieder geval naar pretpark Gardaland, acquapark Canevaworld en de kabelbaan in Malcesine. Verona kunnen we bezichtigen vlak voor we terugreizen. Heeft iemand nog andere leuke, interessante tips en adviezen? Moet wel redelijk low-budget zijn. Zoon houdt wel van een beetje actie en sportieve activiteiten en ik hou van cultuur en geschiedenis
Graag ook tips mbt openbaar vervoer, eten/drinken, onderweg, kleding, insectenbescherming etc.

Ik droom al mijn hele leven lang van een vakantie in Italie omdat mijn moeder daar gewoond heeft (Varese) en nu is het dan eindelijk zo ver! We hebben er ontzettend veel zin in!

Thomas

Thomas

22-06-2015 om 17:14

Tripadvisor

Kijk even op Tripadvisor. Daar vind je heel gemakkelijk leuke ideeen. Ik vind het een heel prettige site, omdat mensen er hun mening geven.
Dingen over het openbaar vervoer kun je daar niet vinden, maar dat kan je ook vragen in Garda.
Goede reis.

Lijkt mij wel al voldoende plannen, toch?

Je gaat een week, na een heel jaar hard werken, en dan heb je al 4 dagvullende activiteiten. Zou je die andere dagen dan niet gewoon lekker aan het meer doorbrengen, op een stretchertje met een boekje? Je kunt rond het Gardameer ook heerlijk wandelen, en verder valt er ongetwijfeld wel wat te watersporten.
Openbaar vervoer is er goed geregeld, je kunt bijvoorbeeld ook met een boot het meer rond. Kijk eens op http://www.gardameer-nu.nl/openbaar-vervoer.html. En verder kunnen ze je ongetwijfeld in het hotel verder helpen. Heb je wel al uitgevogeld hoe je van Verona in Garda komt? Ik zou zeggen, hou het hierbij en relax!
Fijne vakantie!

Evanlyn

Evanlyn

25-06-2015 om 12:44

Venetië

Daar kun je met de trein komen en het is echt ongelooflijk, vooral als je van water en leuke bootjes houdt. En van imposante stadspaleizen natuurlijk.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2015 om 15:27

Vakantie

Op een stretcher liggen met een boek vind ik echt zonde van een vakantie en zeker in het buitenland; dat kan ik ook in het Amsterdamse Bos of op mijn balkon En het is al helemaal niets voor zoon. Maar een boottochtje is wel heel leuk. En handig als vervoer. Is ook niet al te prijzig.

Venetie staat zeker op ons verlanglijstje maar 80 euro voor een gondeltochtje van 40 minuten ligt wel heel ver boven mijn budget... Dan is er geen ruimte meer voor andere leuke dingen. Zoon wil best cultuursnuiven als we daarnaast op zo'n dag ook echt iets gaan "doen".

Op de site van ATV Italia heb ik al diverse bus- en treinlijnen gevonden met tijden. Ik weet nu in ieder geval welke bussen we kunnen nemen van het treinstation Verona naar Garda; scheelt een dure transfer heen en terug.

Ik heb nu een aardig idee wat allemaal te doen; die week zal waarschijnlijk net zo snel voorbijvliegen als vorig jaar in Duitsland En we worden zo behoorlijk ervaren treinreizigers

Evanlyn

Evanlyn

25-06-2015 om 15:38

gondeltochtje

Dat is helemaal niet nodig, je moet juist door de achterstraatjes slenteren (gratis!) en de openbaar vervoer-boot nemen, de Vaporetto lijn 1 of 2. Die gondels zijn leuk om naar te kijken, maar je hoeft er echt niet in. Als je dan ook nog het San Marco-plein bezoekt en het paleis van de Doge, heb je wel genoeg cultuur gehad voor een dagje.

Misschien komen we elkaar nog tegen. Hoe je ons herkent? Een groot, luidruchtig Nederlands gezin, met ouders die steeds "Sttt" of "rustig nou" zeggen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2015 om 16:01

Evanlyn

Kijk, dat is fijn om te weten: die prijzen zijn heel goed te doen. En wie weet komen we elkaar tegen; dat zou grappig zijn. Hoe je ons herkent: wij zijn twee kleine tengere blonde mensjes (zoon is 1.50 en draagt een bril en ik ben 1.58 met een zonnebril die heel vaak lachen en elkaar plagen Als je zo'n knul dan ook nog iedere kat en hond ziet aaien die er rondloopt weet je zeker dat wij het zijn LOL

Wanneer gaan jullie? En hoe lang?

Evanlyn

Evanlyn

25-06-2015 om 16:26

begin juli al

Maar niet de hele tijd naar Venetië, dat is ons ook te duur! Maar als we in Venetië zijn, dan zitten we wel de hele dag in de Vaporetto, zeker weten . We hebben vorige keer ook een DHL-boot pakjes zien afleveren en een vuilnisboot de vuilnis zien ophalen. Nou kan ik niet garanderen dat jij dat ziet, maar mijn kinderen vonden dat geweldig. Dat gold helaas niet voor de Italiaanse kunst...maar onze regel is "na elke tiende Jezus een ijsje". Met een beetje goede wil blijft er van de kunst dan nog iets hangen, omdat ze toch wel een beetje moeten kijken. We hebben heel veel heerlijke ijsjes gehad.

En we gaan naar Bolzano, naar het museum waar Ötzi de ijsmummie ligt. Bloedstollend genoeg, hoop ik. Ook goed bereikbaar per trein trouwens.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2015 om 16:50

Evanlyn

Tuurlijk moet je altijd compromissen sluiten; ook op vakantie. "Na iedere tiende Jezus een ijsje" is een goede Alhoewel het bij ons eerder "na iedere Jezus een ijsje" is LOL Zoonlief is heel snel op iets uitgekeken en wil vooral actie en doen; zal zeker ook te maken hebben met zijn ADHD en hb. Hoeveel kinderen heb jij en hoe oud zijn ze?

Ons plan is zo wel rond: Gardaland, Canevaworld, Malcesine, Venetie en op de dag van terugreis Verona. De overige paar dagen vullen zich vanzelf wel in. Er is zo veel te doen en te zien rond het Gardameer... Mochten jullie toevallig tussen dinsdagmiddag 7 juli en maandagochtend 13 juli in Garda zijn, wij zitten in het witte hotel-restaurant met de blauwwitte luifels pal aan het Gardameer. Ze schijnen daar de heerlijkste visgerechten te hebben

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2015 om 16:55

Engeltje

... en don't worry Engeltje, als we terug zijn gaat zoon nog twee weken op vakantie naar Terschelling met zijn tante, neefje en nichtje en kan ik helemaal bijkomen Dan heb ik weer genoeg energie om een jaar op te kunnen teren.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2015 om 19:44

Trein

Ha, ik zag op de site van Trena Italia dat zoon gratis mag in de FrecciaBianci trein van en naar Venetie omdat hij nog geen 15 is (Bimbi gratis). Het is toch erg leuk om al die voordelen te ontdekken van reizen met het openbaar vervoer met een kind onder de 15 Vorig jaar naar en in Duitsland was dat ook zo. En het is zo leuk om met de bus en trein te reizen; veel fijner dan met het vliegtuig en/of de auto. En dus ook voordelig! Hij kon en kan voor een habbekrats met de trein en nu hebben we zelfs in de nachttrein een eigen slaapwagon voor ons tweeën met eigen douche en wc plus ontbijt. We reizen dus heerlijk luxe eerste klas omdat hij nog geen 15 is. Vliegen zou veel duurder zijn (had ik al uitgezocht). Ik kan niet wachten; we hebben er zo een zin in!! Andiamo, presto, presto

Venetië

Daar hoef je echt geen spectaculaire dingen te doen/bezoeken. Inderdaad wel even met de Vaporetto om vanaf het water die mooie panden te zien. Maar verder kun je je prima amuseren met rondwandelen. Ze hebben er fantastisch ijs, dus ik zou dan misschien 2 keer een ijsje doen. Wat wij wel heel geweldig vonden was eten aan het water. Dat is duur, maar als je het houdt bij een simpele pizza en water, en toe een ijsje buiten haalt, is het wel te doen. Lunchen doe je gewoon ergens op een kade, met de benen bungelend in het water. Wij hebben bij een supermarktje broodjes, water en fruit gekocht, maar je kunt ook pizzapunten of België broodjes ergens kopen.
Wij zijn er 2 jaar terug geweest en ik heb er een beetje dubbel gevoel bij. Prachtige stad, maar ik verdwaal er hopeloos . Veel te warm en veel te veel toeristen, veel vergane glorie. Maar ik ben heel blij dat ik er een keer geweest ben, wel heel indrukwekkend!

België broodjes?

Belegde broodjes dus. Fijn altijd, die autocorrectie...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2015 om 14:06

Gardameer

We zijn alweer even terug en het was een heerlijke, geweldige vakantie! Ook daar had men last van de hete wind uit de Sahara dus het was bijna 40 graden maar we hebben genoten van het water, de zon en de omgeving. Iedere dag goed en vaak insmeren met zonnebrand en we zijn niet verbrand
We zijn naar Malcesine geweest om met de kabelbaan naar de top van de Monte Baldo te gaan, we zijn met de veerboot naar Sirmione gegaan en hebben een oude Romeinse villa bezichtigd, bij een klein strandje gezwommen en het heerlijkste ijs gegeten, Gardaland en Canevaworld waren te gek en niet zo druk als verwacht en op een hele hete dag hebben we een waterfiets gehuurd en lekker gedobberd op en gezwommen in het Gardameer. Er zijn veel eendjes met jonkies langs het Gardameer, zo leuk. Venetie hebben we uiteindelijk niet gedaan; te weinig tijd en te warm. Wel heerlijk gegeten en het was daar allemaal nog heel goed te betalen. Verder: geen enkele last van muggen (zalig!, hele vriendelijke mensen, uitstekend openbaar vervoer en we zijn verliefd geworden op het Gardameer. We gaan beslist nog een keer terug. Enig minpuntje was de treinreis terug. In de trein van Verona naar Munchen ontdekte men een illegale vluchteling die zich had verstopt en daardoor moest de politie er aan te pas komen en door die vertraging misten we de nachttrein zodat we 's nachts via een aantal omwegen op verschillende treinen terug naar Amsterdam moesten dus van slapen kwam niets. Er zijn veel illegale vluchtelingen op de route Bologna/Verona naar Munchen dus hou daar rekening mee als je met de trein gaat. Veel treinen krijgen daardoor flinke vertraging. Je kan dan wel achteraf een klein deel van de ticketkosten terugkrijgen. Maar toch is en blijft met de trein op vakantie gaan een mooie ervaring. Je ziet het landschap veranderen en die Alpen zijn zo mooi... Kortom, een fantastische vakantie en een aanrader!

bertje1

bertje1

28-07-2015 om 22:15

vraag elisa

zijn er ook campings in de buurt van het gardameer die dan niet zo mega druk zijn?? of is het toch erg touristisch?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2015 om 22:49

bertje1

Ik heb geen idee; ik hou niet van campings en kamperen Maar ik denk dat er overal wel drukke en minder drukke campings zijn dus ik neem aan dat er ook daar vrij rustige campings te vinden zijn. Hopelijk weten anderen hier meer over en anders zijn er fora waar je dit kan vragen zoals www.gardameer-nu.nl en www.gardafriends.com. Ik heb dit al voor je gevonden: http://www.gardameer-nu.nl/camping.html

Evanlyn

Evanlyn

28-07-2015 om 23:14

illegale vluchteling

Eentje maar? Bij ons kwamen er zo op het oog minstens honderd uit, geen idee waar die allemaal gezeten hadden. De kinderen vonden het eng, want iedereen werd opeens nogal streng gecontroleerd. En wij misten ook de aansluiting, maar gelukkig was het toch al een dagtrein. Zo zit je opeens met je neus op het nieuws. Wat een toestanden allemaal, zo uitzichtloos. Ze hadden beter een wandelkaart kunnen kopen en het smokkelpaadje over de bergen kunnen nemen, daar zou echt geen hond ze controleren bij de grens.

Wij hebben het ook fijn gehad verder, veel gezwommen in het Garda-meer en naar Venetië geweest.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2015 om 23:31

Evanlyn

Op de heen- en terugreis stonden er tientallen illegale vluchtelingen op de stations bij de Brennerpas en in Munchen en Verona maar niet in de treinen. Die in de trein terug naar Munchen had zich verstopt in de eerste klascoupé van een medereiziger, twee coupés van de onze en werd enigszins agressief en tja, dat wordt dan politiewerk. Het is afschuwelijk om dit mee te maken en te zien; ook hoe ze bedelen bij het Gardameer of je troep proberen te verkopen. Italie en Duitsland zitten er zwaar mee in hun maag en je zou willen dat je zelf iets kon doen om te helpen maar helaas... Ondanks dat en het missen van onze nachttrein toch een buitengewoon fijne vakantie gehad en we gaan zeker nog een keer! Fijn dat jullie het ook naar je zin hebben gehad. Wat is het daar mooi he?

Evanlyn

Evanlyn

28-07-2015 om 23:49

Ja.

Het was erg fijn om er eens uit te zijn en de kinderen hebben zich werkelijk superlief gedragen. Ik ben alweer aan het werk, maar loop nog steeds met een big smile! Ook wel omdat er nog geen school met bijbehorende stress is hoor. "Alleen maar" hoeven werken is toch een stuk relaxter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.