Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

mmpas

mmpas

01-08-2016 om 00:41

Tips allereerste vliegreis Turkije

Lieve allemaal!
In september vliegen wij voor het eerst met onze 2 kids naar turkije
Dylan van 3 jaar, en mijn dochter Kaylee van 1 jaar
Ik was benieuwd, hebben jullie tips en truuks mbt de vliegreis maar ook voor het verblijf in een all in resort

Wat moeten we zeker meenemen en niet vergeten ?

Hopen op een aantal goede tips, kan me er namelijk best druk al om maken hihi.

Liefs

Lolly

Zowel bij opstijgen als landen, laten sabbelen op iets als een lolly. Dan hebben ze minder last van een evt. Pijnlijke druk op de oren.
Zo snel mogelijk stoel reserveren op voorste rij vanwege de 'extra' ruimte en het ontbreken van personen voor je die hun stoel naar achteren brengen.
Geen stoelen naast toilet.
Hoe vaker je met de oudste over de vliegtocht praat, hoe spannender het wordt; te spannend.
Je jongste valt in de arm van je man in slaap en jij leest voor uit een prentenboek.
trek de oudste lekker een joggingbroek aan, zit een stuk gemakkelijker en minder last van koude benen.
Evt met pull-up broek omdat een evt. Wachtrij bij toilet voor je kind te lang kank duren.

Tijdens de vakantie: eigen medicijnpakketje mee met zetpillen of vloeibare pijnstillers voor noodgeval en eigen pot aanmaakmelk voor babyvoeding. En pot nesquick om de buitenlandse melk in ieder geval lekker te maken.

Vraag de stewardesssen om flesjes water; omdat ze geen huilende kinderen willen, zijn stewardessen over het algemeen heel erg behulpzaam.

Verder een ziplock zakjes voor poepluierszodat die lucht in het zakje blijft. Ziplock zakjes zijn ook ideaal igv overgeven, lekken niet.

Laatste tip; niet te veel stress laten groeien, nergens voor nodig.

Hannaha

Hannaha

01-08-2016 om 15:08

Lange broek

In het vliegtuig is het koel, dus inderdaad allebei de kinderen een joggingbroekje en een vestje aan. Ook als je terugvliegt en vanuit de hotte komt, denk je daar misschien niet aan.
Verder niet te druk maken, die drie uurtjes zijn zo voorbij. Die pijnlijke oren zijn er voornamelijk bij het landen, dan is een flesje melk voor de jongste handig.

In het resort: daar zul je het vast naar je zin hebben. Als het niet te groot is, kunnen de kinderen, nou ja de oudste, lekker door de marmeren gangen lopen (stel ik me zo voor) en het personeel is vast dol op twee kleintjes. Natuurlijk wel oppassen met het zwembad.

Fijne vakantie

Elfje65

Elfje65

07-08-2016 om 15:23

ORS

Ik had altijd een zakje ORS en een tube calendulan bij mij. De eerste voor het geval ze langdurige diarree kregen. Een goede reisverzekering afsluiten en vooral heerlijk genieten. Fijne vakantie.

Caesar

Caesar

07-08-2016 om 17:07

Reisverzekering?

Prima tips hierboven. Maar waarom nou weer een reisverzekeringen afsluiten? Dat is lang niet altijd nodig....

reisverzekering

Bijvoorbeeld voor als je gerepatrieerd moet worden.

Caesar

Caesar

07-08-2016 om 20:01

AnneJ

Vergoeding repatriëringskosten zit al in menig pluspakket zorgverzekering. Bovendien, als je wat geld achter de hand hebt, kan je er ook gewoon voor kiezen dat risico niet te af te dekken met een verzekering.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-08-2016 om 20:32

Och

Mijn doorlopende reisverzekering kost me voor 3 personen 65 euro per jaar, incl dekking van medische kosten. Dat vind ik een te verwaarlozen bedrag op evt kosten die niet door je gewone verzekering gedekt worden. Plus dat je spullen ook nog verzekerd zijn. Van mij mag je erop bezuinigen, maar ik doe het niet.

Elfje65

Elfje65

08-08-2016 om 18:15

Reisverzekering

Extra verblijfkosten, sneller recht op repatriëring (een ziektekostenverz. Betaalt dit alleen als er daar ter plaatse geen goede medische zorg geboden wordt). Opname in een privé kliniek. Een zorgverzekering betaalt alleen de kosten haar Nederlandse maatstaven. Repatriëring omdat een familielid thuis op sterven ligt. Een repatriëring vanwege een staatsgreep. Het vergoeden van ER van zorgeverz.
Nou ja, ik kan nog wel even doorgaan
Geloof me, ik zit dicht bij het vuur. Er zijn veel mensen met hoge kosten blijven zitten die dachten bij hun ziektekosten goed verzekerd te zijn. Juist de mensen die bij een alc werken sluiten een reisverzekering af. Dat zegt genoeg.

mmpas

mmpas

08-08-2016 om 20:58

Bedankt voor de reacties en tips! Reisverzekering hebben we gewoon afgesloten hoor dus dat komt goed!
Bedankt allen----

Caesar

Caesar

08-08-2016 om 22:59

Ja maar elfje

Met hoge kosten blijven zitten is geen probleem als je wat geld achter de hand hebt.
Ik zeg niet dat een reisverzekering nooit verstandig is. Ik zeg wel dat je je alleen moet verzekeren voor risico's die je niet kan of wil dragen.

Elfje65

Elfje65

09-08-2016 om 08:05

Ceasar

Die extra kosten kunnen oplopen tot tientallen duizenden euro's. Als je naar Amerika gaat bijv. Wel tot enkele tonnen. Mijn punt is dat mensen die extra kosten zwaar onderschatten. Er wordt vaak gedacht dat een reisverzekering alleen voor bagage is. Onze financiele goeroe Annemarie van Gaal verkondigt dit ook. Onzin. Sterker nog, misschien is dat wel het minst belangrijk. Bagage kun je ook uitsluiten bij je verzekering.

Caesar

Caesar

09-08-2016 om 09:24

Elfje

Ts gaat niet naat de VS

Caesar

Caesar

09-08-2016 om 09:26

Te vroeg geklikt

Maar je hebt wel gelijk dat als je een risico afweging wilt maken, je dat wel moet doen op basis van de juiste informatie.

Caesar

Caesar

09-08-2016 om 09:28

Overigens

Overigens denk ik dat veel mensen de dekking van hun reisverzekering overschatten.

Elfje65

Elfje65

09-08-2016 om 17:00

Laatste toevoeging

Ceasar, ze gaat niet naar VS maar binnen Europa kan je zo op tienduizenden euro's komen. Enig idee wat een ambulancevlucht kost? Geen idee hoe groot jouw spaarpotje is.....r Buiten het geld, maar wat denk je van het regelwerk. Voor die paar tientjes tegenover een dure vakantie heb ik er wel voor over. Maar goed, dat moet iedereen zelf beslissen natuurlijk.

Caesar

Caesar

09-08-2016 om 23:18

Elfje

Veel mensen zijn al verzekerd voor repatriëringskostenmet een pluspakket zorgverzekering.
TS gaat ook niet naar Europa, maar naar Turkije.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2016 om 09:54

Caesar

Veel mensen hebben gekozen voor alleen een basisverzekering, omdat een aanvullende verzekering duur of overbodig gevonden wordt. Je sluit niet alleen een aanvullende verzekering af om op vakantie te kunnen gaan. Mijn dochter is net terug uit Turkije en heeft ook alleen een basisverzekering. Toch een fijne gedachte dat ze een reisverzekering heeft. Ze heeft voor een student aardig spaargeld, maar kan daar niet enorm hoge rekeningen van betalen.

Weet iedereen overigens, nu we het toch over Turkije hebben, dat je voor je daar naar toe gaat een E111 formulier 'moet' aanvragen? Mocht je naar een arts of ziekenhuis moeten, dan heb je dat formulier nodig om de kosten te kunnen declareren. Zoek maar eens op bij je verzekeraar.

(Ik kijk nu vaker via recente inhoud naar interessante onderwerpen en kijk... het verbreed mijn horizon, haha. Normaal kom ik nooit in Vakantietijd.)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-08-2016 om 10:14

Tjee Caesar

Een paar tientjes aan kosten voor een reisverzekering of een complete plusverzekering van tientallen euro's per maand? Ja das nog eens een afweging....

Caesar

Caesar

10-08-2016 om 10:42

Ginny

Ik zeg toch nergens dat je een dure plus verzekering moet afsluiten? Maar veel mensen heb dat wel (voor andere redenen) en hebben dus al een verzekering voor repatriëringskosten.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2016 om 11:13

Caesar

Het is waar dat veel mensen een aanvullende verzekering hebben, maar dankzij de hoge kosten van de zorgverzekering zijn er ook heel veel die dat niet hebben en wel naar Turkije of Marokko, of Spanje of Italië gaan. Zelfs als je een doorlopende reisverzekering hebt, ben je al snel goedkoper uit dan met een aanvullende verzekering.

Ik vond een overzicht van av-pakketten en hun premies. Er zijn een paar verzekeringen die speciale modules voor dekking buiten Nederland hebben en die zijn wel goedkoop, met de rest kom je duurder uti dan een eenmalige en zelfs een doorlopende reisverzekering..

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2016 om 11:14

en...

niet iedereen kan zomaar een paar duizend euro neerleggen.

Caesar

Caesar

10-08-2016 om 14:21

Kaaskopje

Ik begon met te zeggen dat je je moet verzekeren om financiële risico's of te dekken die je niet wil of kunt nemen. Dus inderdaad, als je weinig geld achter de hand hebt doe je er goed aan om je tegen van allerlei onheil te verzekeren.

Elfje65

Elfje65

10-08-2016 om 16:13

Ceasar

Nogmaals via een reisverzekering kom je sneller in aanmerking voor repatriering dan bij een ziektekostenverz. Als het medisch niet noodzakelijk is dat je naar huis gebracht wordt, blijf je lekker liggen in het buitenland. Hoe vervelend het ook is voor je. Ook bezoekkosten van familielid vanuit Nederland alsje daar alleen ligt dekt de zv niet. Als je wel gerepatrieerd wordt betekent dat niet dat de extra kosten (omboeken tickets) voor het reisgezelschap (gezin) ook betaald wordt. Vergelijk beide polisvoorwaarden eens zou ik zeggen. Enfin, ik heb er genoeg over gezegd lijkt mij. Ieder zijn keuze.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-08-2016 om 18:31

Liever

Ik heb normaal gesproken wel wat geld op mijn spaarrekening, maar geef desondanks liever die vijf euro per maand uit (voor drie personen) om dat geld niet te hoeven besteden aan een repatriëring of extra hotelkosten omdat een reisgenoot ziek wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.