Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Saampjes

Saampjes

21-12-2015 om 08:01

Tip voor bijzondere kerstvakantie

Volgend jaar in de kerstvakantie zijn man en ik zoveel jaar getrouwd. We willen dat vieren door met ons gezin lekker op vakantie te gaan. Omdat we alle vijf erg van skieeen houden lijkt dat het leukst, maar probleem is dat je in de kerstvakantie niet zeker bent van sneeuw. Daarom denken we na over andere bijzondere vakantiemogelijkheden rond de kerst.

We houden niet echt van eurodisney, willen niet vliegen en zijn redelijk sportief. Budget om en nabij 2000 euro voor een week.

Heeft iemand een leuk idee?

Sneeuwzekergebied?

Ik heb foto's gezien gisteren van een skigebied in Salzburgerland waar hoog in de bergen prima geskied kon worden. Of kies voor n gebied waar ook gebruik gemaakt wordt van sneeuwkanonnen?

Brianna F

Brianna F

21-12-2015 om 09:14

Lapland

Absoluut een aanrader. Skiën, huskysledetochten, excursie naar ijshotel (of doe eens gek en slaap er zelf een nacht) sneeuwschoenwandeling, rendiertocht, met een sneeuwscooter op weg naar het noorderlicht,cross country skien en sneeuw, heel veel sneeuw. Wij zaten in Akaslompolo.

Lapland

Brianna, klinkt super! Maar ik heb het idee dat we dat nooit kunnen doen voor 2000 euro (met 4 personen). Of valt de prijs heel erg mee?

Jamie

Jamie

21-12-2015 om 17:05

nou

ik zou dat niet zonder vliegreis doen denk ik in de kerstvakantie

Brianna F

Brianna F

21-12-2015 om 19:10

sorry

Even over het hoofd gezien dat je niet wil vliegen.

Lapland niet met kerst

Rond kerst zijn de dagen in Lapland erg kort. Te kort voor leuke activiteiten in een vakantie.

http://www.xplorethenorth.be/vaak-gestelde-vragen.html#22

Dees

Dees

23-12-2015 om 12:41

Wellicht outdoor

2000 euro....voor een week met 5 personen. Dan wordt het skiën denk ik nog wel een uitdaging, tenminste als je er een bijzondere vakantie van wilt maken en je sneeuwzekerheid zoekt.

Je zou kunnen denken aan de Belgische Ardennen, niet per definitie skiën. Daar heb je verscheidene outdoor organisaties die leuke dingen organiseren (zoals klimmen/abseilen, langlaufen als er tenmisnte sneeuw is of kayakken, in de grotten het een en ander enzovoorts). Wellicht is dat leuk. Bij elkaar kan dat wellicht incl overnachtigen wel voor 400 euro pp.

Skier

Skier

23-12-2015 om 17:32

2000 euro?

Tjee, 2000 euro lijkt me voor een " normale" skivakantie al erg weinig met 5 personen.

TO, hebben jullie dat vaker gedaan?

Voor een bijzondere vakantie inclusief skien, lijkt het me helemaal erg weinig.

Lapland is inderdaad in de kerstvakantie geen goed idee, niet alleen omdat het bijna aldoor donker is, maar ook omdat het megaduur is (vergeleken met een normale skivakantie), ook vanwege het vliegen.

Lekker dichtbij

Iets anders dan skiën en lekker dichtbij; weekend In bekend thermea inValkenburg,+ ontbijt met een mooi uitzicht over de vallei,, 's avonds zwemmen in de buitenlucht en hele dag rondlopen in een badjas. Volgende dag heerlijk nog een uurtje zwemmen en later met kabelbaan! naar de top van de berg en genieten van koffie met vlaai, rodelend naar beneden .
Als sluitstuk; fietsen in de Mergelgrotten in de buurt.

Ook Nederland heeft genoeg activiteit te bieden, ( binnen budget).

Ik vond het bikegrotten spectaculair en indrukwekkend.

Saampjes

Saampjes

23-12-2015 om 19:46

Kosten skivakantie

Ja we gaan in de voorjaarsvakantie meestal voor iets minder dan 2000 euro een weekje skieën, inclusief skihuur, skipas en skiles voor de kids. Appartement iets verder van de piste (minuutje of 10 rijden 's ochtends) en jongste kind (nog) een gratis skipas.

Maar 2000 euro rond de kerst is misschien wel wat weinig inderdaad, misschien is 500 euro pp realistischer. We neigen nu toch naar wintersporten en dan maar hopen dat er lekker veel sneeuw ligt. En als dat niet het geval is valt er in veel gebieden ook prima te skieeën op kunstsneeuw

Thomas

Thomas

23-12-2015 om 22:35

Wij zijn er

In Oostenrijk op dit moment en ondanks alle slechte berichten in de Nederlandse kranten kan hier goed geskied worden. Niet alle pistes zijn open, maar het is super rustig. Het vervelendste is de te warme kleding.

Wil je sneeuwzeker in Oostenrijk: Mölltaler gletsjer, maar er zijn er meer.

Threeboys

Threeboys

17-02-2016 om 10:40

Berlijn

Berlijn is een geweldige stad voor een stedentrip. Prima met de auto te doen.
Leuke kerstmarkten in december, niet duur, vriendelijke mensen en ook in de omgeving veel te zien. Potsdam, Sachsenhausen. Je kunt er geweldig fietsen in de stad met kinderen, en er zijn leuke musea.
Wij zijn er vorig jaar met kerst geweest. Helemaal top.

Saampjes

Saampjes

17-02-2016 om 19:16

Leuk idee!

Dankjewel, goede tip! Gaan we onthouden...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.