Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Valerie

Valerie

10-01-2016 om 19:30

Thailand

We willen met ons gezin met 2 pubers naar Thailand gaan.

Ik denk iets van 3 weken.

Wie is er geweest en heeft tips wat we zeker wel moeten doen en wat niet?

Wat wil je weten?

Superleuk om met pubers naar toe te gaan!
Wat wil je weten?

Gr. Iris

Krullevaar

Krullevaar

10-01-2016 om 22:45

Leuk!

Een paar keer geweest voordat de kinderen er waren. We hebben ook het plan er met ze naartoe te gaan als ze wat ouder zijn.

Thailand biedt zoveel, voor zowel een actieve, culturele als strandvakantie. Het hangt helemaal af van je interesses en voorkeuren. Het is er goed geregeld en je kunt er prima zelf rondreizen.

Annie

Annie

11-01-2016 om 15:01

Meerdere keren geweest

Wij zijn er meerdere keren geweest. Voor de kinderen waren de toppers: Flight of the Gibbon (bij Chiang Mai), Chiang Dao Nest als accommodatie, dag met olifanten (verzorgen, niet berijden). Bangkok, proefduik op Koh Tao, relaxen op Ko Phangan (Thong Pan Noi ofzoiets...), met de tuk tuk naar Koninklijk paleis in Bangkok, massages, eten met stokjes, achterop de brommer naar dorpjes in de omgeving...

Arendje

Arendje

11-01-2016 om 16:41

wat ik me dan afvraag (o.t.)

waarom besluit je om naar Thailand te gaan als je geen idee hebt wat je zou willen zien?

Krullevaar

Krullevaar

11-01-2016 om 20:53

Arendje

Waar staat dat ze geen idee heeft? Ze vraagt om tips en ideeën, dat is toch nuttig als je naar een nieuwe bestemming gaat.

Jamie

Jamie

12-01-2016 om 15:05

Inderdaad

Als ik naar een land wil is het handig om aan mensen te vragen wat je vooral moet zien en wat je wel of niet moet doen. Waarom zou ik dat allemaal, voor drie weken lang, zelf moeten uitzoeken? Daar zijn mensen die er zijn geweest toch veel beter in? Na vorig jaar heb ik bijv allemaal tips over Slovenië en gelukkig konden vorig jaar mensen mij hier ook tips géven. Dat pas ik dan vervolgens in in mijn eigen ideeën en manier van vakantievieren en ik pas het zelfs aan als blijkt dat er daar redenen zijn om dat weer aan te passen.

bieb63

bieb63

12-01-2016 om 16:12

Mijn idee

I.i.g. een aantal dagen Bangkok. Een belevenis op zich en daar zijn zat bezienswaardigheden (buiten de stad op zich) waar je mee om de oren wordt gegooid. Dat zie je daar dan wel. Als je verder nog wat strand en vertier wil, dan boek je een (bus)reis naar Puhket (ook al een belevenis op zich zo'n busreis) en vandaar uit nog wat tropische eilandjes.

filalu

filalu

13-01-2016 om 11:28

Leuk!

Twee jaar terug ben ik er geweest met mijn tieners.
Bangkok vonden we inderdaad erg leuk. Wat drinken op een rooftop restaurant (je kunt er ook eten maar dat vonden wij te duur). Met de boottaxi over de klonks dat zijn de kanalen in Bankok en over de rivier. Op Kao San road kan je uitjes boeken. Vaak veel goedkoper dan vanuit het hotel. Een middagje naar het winkelcentrum Siam. Je kijkt je ogen uit en het is er koel.
Chiang Mai vond ik ook een prettige stad. Vanuit hier hebben we een trekking van twee dagen en een nacht gedaan. Dit was voor ons 1 van de hoogtepunten van de reis. Verder zijn we hier in een 3d art museum geweest. Wat ontzettend leuk was.
In Kanchanaburi hebben we een dagtour gedaan naar o.a. Hellfire pass museum. Gaat over de oorlogsgevangenen die aan het treinspoor moesten werken. (de film a bridge over the river Kwai is daar ook over gemaakt) We hebben ook een stukje met de trein gereden. Zijn bij warmwaterbronnen geweest en hebben heerlijk geluncht

Wij zijn niet naar het zuiden geweest omdat we niet echt strandmensen zijn. Maar het schijnt dat de stranden heel mooi zijn. Zou rustig even uitzoeken welk strand het best bij jullie past. Ook hebben we niet de nachttrein genomen maar hebben we gevlogen. Het is wel een belevenis de nachttrein.

Wat we ook leuk hebben gevonden: massages, kookles, over marktjes lopen en lokale lekkernijen(en soms wat minder lekker) proeven. tuk tuk ritjes. Van een waterval glijden. Heerlijk fruit kopen en eten.

Jullie gaan vast een leuke vakantie hebben daar.

Krullevaar

Krullevaar

13-01-2016 om 14:03

wij

Wat wij hebben gedaan:

- Bangkok: tempels, Kao San Road, shoppen, boottocht over de rivier, fietstour, avondmarkt, tuk tuks
- Kanchananburi: River Kwai museum, floating market, drijvend hotel
- Chang Mai: tempels, trekking, avondmarkt
- Chang Rai: 3 landenpunt
- Mae Hong Son: trekking, olifanten, longnecks
- zuiden: tree top bungalows
- Koh Samui & Pukhet: strand, maar er zijn meer mooie standlocaties

Wij zijn zowel met de trein als met het vliegtuig van het noorden naar het zuiden geweest.

Mogelijkheden te over, Thailand heeft veel te bieden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.