Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brianna F

Brianna F

22-02-2016 om 09:24

Suriname

Zouden jullie gaan? Vanwege het zikavirus?
Aan de ene kant denk ik: ik ben ook naar malariagebieden geweest, is ook geen aardige besmetting als je dat oploopt, een kennis van mij is er aan overleden.
Aan de andere kant: het is zo in het nieuws de laatste tijd: je gaat het toch niet opzoeken.
Of is het allemaal een beetje overdreven neergezet?
De plannen voor Suriname waren er al voordat het virus in het nieuws opdook.

Imogen

Imogen

22-02-2016 om 09:34

ja hoor

ik zou wel gaan. Misschien niet als ik zwanger was, maar anders zijn de gevolgen vergelijkbaar met een stevige griep.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-02-2016 om 09:39

ja hoor

Ja hoor, ik zou gaan. In ieder geval: als ik al plannen had om daar naar toe te gaan, dan zou ik die niet zeker niet annuleren.
Als ik nog helemaal niets had gepland en alles nog open stond, dan zou ik het wel 'als minpuntje' meenemen in mijn overwegingen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-02-2016 om 11:12

Ja hoor

Niet als ik zwanger was, maar anders kan het geen kwaad.

Wel doen als je gezond bent

http://nos.nl/artikel/2085541-erasmus-mc-onderzoekt-zika-in-suriname.html

Er zijn een aantal Nederlanders overleden die het Zika virus hadden, maar die waren al niet gezond en niet duidelijk is of dat door dit virus komt.
Ik zou wel de gebruikelijke maatregelen nemen met Deet, goed afkledend bedekken na de schemering en in het binnenland, en het zorgen dat er geen waterpoeltjes of andere waterhoudende dingen in en rond het huis zijn.
Neem een royale klamboe mee, eventueel bespoten met insectenverdelger. Naald en draad om gaten die er mogelijk in vallen snel te herstellen.

filalu

filalu

22-02-2016 om 22:31

lekker gaan

Net als de voorgangers zou ik alleen als is zwanger was niet gaan. Anders wel. Lijkt me een erg leuke bestemming!
Gewoon je voorzorgsmaatregelen nemen en genieten van de vakantie.

Brianna F

Brianna F

25-02-2016 om 17:24

dank

Ik wilde alleen even bevestiging hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.