Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Reizigster

Reizigster

30-01-2015 om 14:37

Stopover in Dubai of Qatar?

Misschien gaan we deze zomer met onze kinderen (onderbouw VO) naar zuid-oost azië op vakantie.

We kunnen dan misschien een stopover (1, 2 of evt. 3 nachten, afhankelijk van vluchttijden) in Dubai of Qatar maken.

Wie kent een van beide of beide steden?

Welke is leuker?

Het is natuurlijk bloedheet daar. 1 dag (1 overnachting) lijkt me in elk geval leuk, maar is het leuk genoeg om er nog iets langer te blijven?

Is het leuk/te doen (vanwege de hitte hoogzomer) om dan vanuit die steden ook even de woestijn in te gaan en op een kameel te zitten, of zo? (dat zou reden zijn om er bijv. 2 nachten te doen).

Hotelprijzen kan ik zo wel vinden, zijn te doen.

Is het verder (erg) duur als je daar wat in de stad wilt rondkijken, wat wilt eten/drinken en evt. "even" de woestijn in wilt gaan?

Dubai

Dubai geweest, Qatar niet. In de zomer is het er idd bloedheet, je moet je afvragen of het in de zomer wel aangenaam is om activiteiten te ondernemen. Ik was er in september en toen was het ook 40 graden, dus overdag aan het strand en 's avonds pas dingen doen.

Dubai is best prijzig maar de moeite waard om gezien te hebben. Houd er rekening mee dat alcohol alleen in hotelrestaurants geschonken wordt.

Reizigster

Reizigster

30-01-2015 om 15:06

is het handiger om een hotel in het centrum te nemen of juist ergens anders? Bijv. aan het water of ik weet niet wat?

Bedankt Meisje Klein, is het echt onmogelijk om 1 of 2 dagen iets overdag te doen, of deed jij dat niet omdat je de tijd had en het dus ook in de avonden kon doen?

En ben je nog de woestijn in geweest? Was dat ver vanaf de stad?
Hoe lang (hoeveel uur) ben je daarmee kwijt als je een kort tripje van maakt?

Ja dat van die alcohol is bekend. Geen punt .

Ik zou

een hotel aan zee nemen, bijv aan de Jumeirah Walk of Dubai Marina. Maar je zal zien dat de hotels daar ook duurder zijn dan in de stad. Ik ben destijds wel in Deira geweest maar heb geen woestijn trip gedaan. Je kan googlen wat het aanbod is en hoe lang het duurt en of het dus de moeite waard is voor de tijd dat jullie er zijn.

Brianna F

Brianna F

01-02-2015 om 18:40

zou het niet doen

Het is werkelijk bloedheet, je wilt wel wat ondernemen, maar vanwege de hitte wordt het een hele warme onderneming. het enige wat je wilt is dichtbij een airco blijven.
Wij waren in beide voor een uur of 7 en zijn niet buiten geweest, het liep tegen de 50 graden.

Qatar indoor

http://www.eventsdoha.com/qatar-summer-festival-4-august-till-september-27-2014-doha-exhibition-center/

Mensen hebben eigen oplossingen voor de hitte. Het is natuurlijk ook leuk om 's nachts met de hele familie de straat op te gaan. Er zijn vaak ook speeltuigen of kermissen voor kinderen open 's nachts, en je ziet mensen picknicken in het park of op het strand zitten en wandelen.

Er is een nachtleven met het hele gezin.

Ik zou wat toeristische sites zoeken voor die landen en kijken wat ze te bieden hebben.

Maar of je daar nou voor uit moet stappen weet ik niet hoor. Je zit al gauw met de stress of je wel op tijd je vliegtuig weer haalt en of er geen onverhoopte stremmingen zijn in vervoer of anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.