Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

14-02-2014 om 11:06

Spoedje, iemand een idee voor deze vakantie?

Ik zou naar Engeland gaan, maar door alle overstromingen gaat het niet door. Iedereen in ons gezin is komende week vrij en we zouden graag weg willen maar ik heb even geen idee waarheen. Wie heeft ideeën voor me? Vertrek het liefst dit weekend.
De kinderen hebben geen paspoort, we kunnen dus niet overal naar toe, land maakt niet uit mag ook in Nederland zijn.
Budget max. €4000,-.
Geen wintersport.
Kinderen leeftijd bovenbouw en VO.
We willen graag wat doen en zien, ik ben de enige die van musea en kunst houdt dus ik denk dat een 'gewone' stedentrip af valt. Kan wel als er iets te doen is wat niet onder winkelen of musea valt.
Wat sport of wandelen, liefst wat anders dan anders.

Ardennen

Genoeg te doen, naast wandelen. Bijvoorbeeld kayakken, klimmen en dat soort outdoor activiteiten. Je kinderen hebben daar precies de goede leeftijd voor. Het is bovendien niet zo ver, maar toch echt heel anders dan Nederland. Er zijn allerlei sites waar je huisjes kunt vinden, kijk bv. eens op Ardennes-etape.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-02-2014 om 11:30

Ardennen niet

Met kajakken heb ik weinig ervaring, maar dat lijkt me veel te koud voor deze tijd van het jaar. En voor klimmen weet ik zeker dat het te koud is, het buiten-klim-seizoen begint pas weer een beetje eind maart.

Ik vond een week Texel in de herfstvakantie heerlijk. Wandelen in de Ardennen kan natuurlijk wel, en er zijn wel meer gebieden waar je mooi kunt wandelen. Sneeuwschoenwandelen vind ik ook erg leuk, maar dat valt misschien weer in de categorie wintersport? Is wel anders dan anders...

Edinburgh

Edinburgh of York en omgeving? Dus niet alleen de stad maar ook het achterland bekijken. Dat is er prachtig, maar de tijd van het jaar is niet ideaal. Al zoek je niet per se iets warms, anders had je Zuid Engeland niet geboekt.

amk

amk

14-02-2014 om 22:07

tja

wij gaan het liefst naar Schiermonnikoog.

De omgeving van Maastricht is ook erg leuk en veel te doen.

Juno

Juno

14-02-2014 om 23:04

Twijfel tussen twee huisjes

We hebben inderdaad het plan om naar Maastricht te gaan, nog wat twijfel tussen twee locaties. Landal heeft een heel luxe huisje met privesauna en verder alles erop en eraan en er is ook een mooi kasteel van Natuurmonumenten. Dat is maar een half uurtje rijden van Maastricht. Centerparcs schijnt een mooi zwembad te hebben maar het is wel een héél klein huisje en de luxe zijn natuurlijk al weg.
Het kasteel is heel mooi maar wellicht wat groot en ik zit denk ik de hele tijd in angst dat we servies breken. Landal heeft ook wifi, best belangrijk met een puber.
Net nog op twitter gekeken, maar het is niet heel tof in Fowey. Blij dat we deze beslissing genomen hebben al voelt het wel gek om nu zo thuis te zitten. Kind had verlof en is gewoon naar school gegaan. En uit de klas verwijdert omdat hij zijn huiswerk niet had gedaan. Nee, hij had gedacht 1500 km verderop te zitten. Briefje van mij mocht niet baten.

Stenna

Stenna

14-02-2014 om 23:56

Landal

de geadverteerde luxe van Landal kan nogal tegenvallen in werkelijkheid. Ik vond het niet het niet veel luxer dan Centerparcs, afgezien van de sauna. Soms zijn de luxe huisjes juist nog last minute vrij omdat ze (normaal) duurder zijn. De wifi bij Landal was om te huilen zo slecht, deed het vaker niet dan wel en als hij het deed heel slechte verbinding. Maar dat was overigens niet bij Maastricht, een ander park.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-02-2014 om 00:58

Die landal...

Is dat Kasteel Domeinen de Cauberg? De huisjes zijn heel mooi en het park ook, maar qua faciliteiten op het park valt het een beetje tegen... Maar weet je, in die omgeving heb je dat niet nodig.... Restaurantjes genoeg in de omgeving.

Juno

Juno

15-02-2014 om 11:04

Klopt

Het gaat om dat park. We gaan puur voor het huisje, niet voor het park. Eigenlijk wil ik een fatsoenlijk huisje met een waanzinnig zwembad. Ik heb nog niet helemaal nagedacht wat we allemaal gaan doen het komt natuurlijk een beetje omverwacht.
Door alle reacties op Zoover ben ik wel wat terughoudend om Landal te boeken. Ik ga eerst eens kijken of het kasteel nog vrij is.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 11:53

de leistert

Ik weet dat buitenhof de leistert in Roggel echt heel prachtig is. Met fantastische huizen en een leuk zwembad. Heeft op Zoover ook een hele goede beoordeling.
Maar wel verder van Maastricht af dan jullie willen denk ik?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 11:55

Aanvulling

Het ligt in de buurt van Roermond en dat schijnt een leuke stad te zijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 11:58

link

En dan is het natuurlijk wel zo netjes om even een link te plaatsen.

http://www.leistert.nl/

Via Roompot kan het ook, maar op zo'n korte termijn is het handiger om direct te boeken lijkt me

Juno

Juno

15-02-2014 om 13:32

Geboekt, Dendy bedankt!

Al die parken die aanmerking kwamen zijn zo'n 50 minuten rijden vanaf Maastricht. Buitenhof de Leistert stak wel met kop en schouders overal bovenuit, bedankt voor de tip!
Voor het éne kind is er een skatebaan, de ander kan zijn hart ophalen met de PSP die we thuis niet hebben en voor alle kinderen het zwembad en de sauna. Voor ons lekker wat luxe en wat rust aan ons hoofd . Helemaal leuk, heb er zin in.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-02-2014 om 13:32

Naast dat park

Ligt Thermae 2000. Niet bepaald een golfslagbad, maar met pubers best goed te doen.

Deze Landal wijkt wel wat af van de standaard Landal vind ik. Het park is nog behoorlijk nieuw, en ook best luxe en ruim opgezet. Het enige nadeel vond ik dat er geen Marketdome is. Maar eigenlijk heb je die in Valkenburg ook niet nodig, daar is 7 dagen per week van alles open en te doen. Wij hebben daar echt een aangename tijd gehad.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat kasteel?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-02-2014 om 13:33

Okee

Achterhaald zie ik...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 13:42

Juno

Ik hoor graag hoe jullie het hebben gehad. Wij gaan deze zomer met de kinderen én de honden. En ik ben heel benieuwd hoe het daar is.

Hebben jullie een luxe huis met sauna geboekt?

Juno

Juno

15-02-2014 om 13:44

Ginny

Het ging om kasteel Grasbroek, via Natuurmonumenten.

Juno

Juno

15-02-2014 om 13:48

Dendy,

Ja, sauna, whirlpool, PSP3. Internet is flink duur, €10,- per apparaat. Maakt me voor nu niet uit omdat er zoveel last minute afgaat, maar ik vind het flink aan de prijs. Zwembad ziet er leuk uit maar niet heel spectaculair. Eén glijbaan, een stroomversnelling en dat is het, maar ik vind het goed al was een echt zwemparadijs natuurlijk leuker geweest.

Stenna

Stenna

15-02-2014 om 13:54

Ginny

Is deze dus echt beter en nieuwer dan andere Landal's? Want ik vond dus op twee andere parken die zgn luxe van Landal totaal tegenvallen. Oude en nogal vieze huisjes vaak, echt niet beter dan het veel goedkopere Roompot. En weinig service. Zoals je ook inderdaad al veel op Zoover leest.
Toppunt van slecht vond ik die in de Ardennen. Ik ben al niet zo'n fan van de ardennen (te nat en saai) maar wilde wel mee mits in echt luxe huisje met verwennen. Bleek waardeloos, slechtste huisje en park ooit. Maastricht vind ik wel heel leuk, dus als dit park echt beter is, misschien krijgt het dan nog een kans.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 14:01

Juno

Wij hebben voor dit park gekozen omdat er maar weinig parken zijn waar je met 2 honden terecht kan. Je komt met die wens algauw bij Centreparcs of consorten uit. Buiten dat je daar ook de hoofdprijs betaald vind ik het daar buiten het zwemparadijs best saai.
Ik kreeg de indruk op zoover dat de Leistert toch wat uitgebreider is.
En zijn iig ruime huizen en dat vind ik zeker wat waard.

Wij hebben trouwens een flinke vroekboekkorting gekregen, anders had ik het ook te gek gevonden.

Je krijgt trouwens voor 1 apparaat gratis WIFI. Maar daar heb je met pubers zeker niet genoeg aan?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-02-2014 om 14:04

Ja deze is echt anders

We hadden wel een luxe villa, maar dat was dan ook echt zo. Mooi, ruim, met sauna, complete keuken en nog redelijk schoon ook. Echt anders dan het gemiddelde Landal park. Buiten het ontbreken van een zwembad en de Marketdome doe deze niet onder voor Center Parcs.
Lommerbergen is trouwens ook wel een aanrader. Wel ietsje ouder, maar ook best ruim, uitgebreid en wel met veel voorzieningen. Maar daar is in de omgeving niet zo heel veel te beleven.

Juno

Juno

21-02-2014 om 15:14

Dendy, hoe het was

Heel luxe huisje, prima afgewerkt. Waar je bij Center Parcs nog wel eens een groter huisje boekt voor wat meer ruimte is dat hier echt niet nodig. Vriendelijke mensen, schoon park, klein zwembad. Apparatuur is prima, fijne berging met achterom en openslaande deuren naar het terras.
Uit ons bubbelbad kwamen zwarte flurkjes, ze wilden dat meteen in orde maken door het door te spoelen met speciaal spul maar dat hebben we afgeslagen. Teveel gedoe .
Omgeving is ook erg mooi al heb ik wel érg saaie huisgenoten. Ze wilden niet zo heel veel, ik zei al tegen man dat ik volgende keer even een weekendje of zo alleen pak. Het was voor ons gezin de eerste keer in zo'n huisje, goed bevallen al vind ik diep in mijn hart een eenvoudige camping vele malen leuker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.