Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantieganger

Vakantieganger

19-02-2015 om 21:18

SPOED; stekkers Frankrijk?

Wie weet of de stekkerdozen in Frankrijk gewoon hetzelfde zijn als in Nederland?

Dus geen reisstekker of verloopstekker nodig?

Moni

Moni

19-02-2015 om 21:31

Zijn hetzelfde als in Nederland

Neem wel geaarde stekkers mee!

Mikke

Mikke

19-02-2015 om 21:37

Nee toch?

In Frankrijk hebben ze toch zo'n pin in het stopcontact? Platte stekkers passen sowieso, en de stekker van mijn laptop ook, maar we hadden ook een stekker zonder pingat bij ons en die paste niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2015 om 22:51

Alleen bij dikke stekkers zonder gat

Maar daar hoeven wij al jaren geen rekening meer mee te houden. Stekkers zijn of plat of of hebbrn een gat.
Zou dat nou een verdienste van de EU zijn? Uniformering van de stekkers?

neteret mut

neteret mut

19-02-2015 om 22:56

jep EU

toen wij naar Belgie verhuisden hadden we nog een aantal "oude" apparaten met dus oude stekkers zonder gat. Pasten niet ,de geaarde stekkers dus, platte is idd geen probleem maar die zijn niet geaard en zitten niet aan apparaten als wasmachine.

Vakantieganger

Vakantieganger

19-02-2015 om 23:14

Dank

voor jullie reacties.

Maar Moni, hoezo moet ik geaarde stekkers meenemen? We hebben juist veel platte, dus niet geaarde (opladers van camera/telefoons en zo..).

Maar inderdaad, zal nog even checken of er een gat zit in de stekker van onze stekkerdoos (nemen we voor de zekerheid mee).

Moni

Moni

19-02-2015 om 23:22

geaarde stekkers hebben een gat

Plat noem ik stekkers die een platte kant hebben waar ze het stopcontact ingaan. Dat zijn ouderwetse stekkers.
Jij noemt misschien stekkers plat die heel smal zijn, zoals stekkers van laptop, telefoon, etc. Als je ze neerlegt, kun je ze plat noemen. Als ze in het stopcontact zitten, zijn ze smal. Die passen gewoon in Franse stopcontacten. Die hebben geen gat nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.