Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lola

Lola

18-03-2016 om 09:20

Slecht ter been/moe en uitjes / op vakantie

Hoi, ik heb last van een aandoening in de lies waardoor ik maar kort kan lopen, niet te lang in de auto kan en ik ben ook nog eens sneller moe. Nu komen er allerhande vakanties aan en ik zit een beetje te denken wat te doen, waar naar toe. Even eruit vind ik wel leuk! Met kind basisschool en puber. Ik zou het liefst met een cruise gaan maar das een beetje duur! We waren laatst in bungalowpark vlakbij met een zwembad erbij en dat is goed bevallen dus dat kan altijd maar ik vroeg me af of iemand nog andere tips heeft voor uitjes waarbij je niet veel hoeft te lopen.
groetjes
Lola

Angela67

Angela67

18-03-2016 om 10:40

kun je wel fietsen?

Fietsen: je hoeft geen hele lange tochten te maken, maar als je wel enigszins kunt fietsen is dat als bezigheid voor je kinderen wat leuker misschien en je kunt je cirkel wat verbreden. Dus ipv met de auto naar het museum ga je met de fiets en picknick je onderweg (wat je met de auto niet zo gauw doet misschien).

Segway tour

Boottochtjes: rondvaart of kun je zelf roeien/kano-en?

laat hen lasergamen terwijl jij aan de koffie zit

biljarten / poolen

gezins-workshop chocoladebonbons maken ofzo?

gr Angela

Wat kan wel

Vervelend dat je zoveel beperkingen hebt. Waarschijnlijk overbodig, maar heb je al gekeken naar hulpmiddelen die het op vakantie gaan gemakkelijker maken?

Zou je met krukken of een rolstoel dingen wel langer kunnen volhouden?

Soms kan het helpen om er een keer met een ergotherapeut naar te kijken.

Hanna

Lola

Lola

18-03-2016 om 23:13

Bedankt

Hoi
Bedankt voor de tips. Boottocht is leuk en gezinsworkshop had ik nooit aan gedacht.
Ik heb er zelf veel moeite mee om in een rolstoel te gaan. Mijn bekeerling is nu onzichtbaar, ook voor mijn kinderen, en dan wordt het wel heel echt ineens! Ergotherapeut nog niet aan gedacht!
Groetjes Lola

Beertje37

Beertje37

19-03-2016 om 08:32

Rolstoel

Toen ik een keer een gescheurde enkelband had en toch op vakantie ging wilde mijn dochter de hele tijd de rolstoel duwen. Dat vond ze echt heel leuk. Je kan deze heel makkelijk huren bij de thuiszorgwinkel. Ik vond het juist heel fijn dat ik op die manier toch nog van alles kon zien.

Moni

Moni

19-03-2016 om 09:51

Ja, rolstoel

Vorige zomer kon ik maar kort lopen (gelukkig tijdelijk). We hadden de vakantie al geboekt. Plan was om behalve relaxt te kamperen, ook Parijs te bezoeken en Disneyland. Ik vond het idee eerst maar niks, maar uiteindelijk ging ik overstag, de rolstoel is meegegaan.
Het was ideaal bij Disney en Versailles. Parijs was lastig omdat er heel veel stoepjes e.d. waren. Oja, en een keer uitgebreid winkelen was heel prettig met rolstoel.
Ik kon me er niet toe zetten om een medische verklaring mee te nemen zodat we niet in de rij hoefden bij Disney. Dat was niet slim want met die rolstoel kun je vaak niet in de rij staan. En zonder rolstoel lukte die rij meestal niet .

Ik vind cruisen de oplossing, wanneer je in een rolstoel zit.

Hoi lola,

Wanneer je minder valide bent dan bied Holland America Line Holland America Line
speciale cruise vakanties
cruise vakanties aan. Voor rolstoelpassagiers zijn er geschikte excursies aan land en wordt er aan boord natuurlijk met je beperking rekening gehouden. Daarbij vertrekken zij vanuit Amsterdam, Rotterdam en IJmuiden.

Wellicht is dit de uitkomst voor een mooie vakantie, waar rekening met je wordt gehouden.

Groet en sterkte gewenst

Tjeert

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.