Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sneeuw

Sneeuw

06-02-2016 om 13:05

Skispullen met vliegtuig vervoeren

We gaan dit jaar voor het eerst met het vliegtuig naar de sneeuw.

We mogen zonder extra bijbetaling skies, skistokken, skischoenen en helmen meenemen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Kan je in de tassen nog extra spullen meenemen, dus bijv. in de skischoenen nog wat proppen en in de loze ruimte van de tassen van de skischoenen en helmen?

Dat zou handig zijn omdat we niet zulke grote koffers hebben, dus alle beetjes helpen.

Vanzelfsprekend blijven we onder het max. toegestane gewicht.

Of doen ze hier moeilijk over?

Sneeuw

Sneeuw

07-02-2016 om 16:01

niemand?

Die ooit naar wintersport is gevlogen en skispullen meegenomen heeft?

Marjoleine64

Marjoleine64

07-02-2016 om 16:06

Jaren geleden gedaan

Wij vlogen toen van Dusseldorf naar Zurich, met 2 kinderen. Wij hadden dacht ik alle ski's en stokken in 2 tassen gestopt, en die ook nog aan elkaar gebonden zodat het één groot pakket was. Schoenen weet ik niet meer, volgens mij hadden we die in de koffers gedaan. We hadden het zo geregeld dat de meeste bagage van vliegveld tot aan het treinstation van aankomst vervoerd zou worden, dus in Zwitserland hoefden we zelf niet heel veel mee te nemen bij overstappen etc, alleen allemaal een rugzak (handbagage) en één koffer voor de eerste nacht. Als je aparte tassen hebt voor schoenen dan spreekt het volgens mij vanzelf dat je in de schoenen andere spullen zoals sokken meeneemt.

Brigit

Brigit

08-02-2016 om 07:36

Ander forum

Stel je vraag op het forum van wintersporters.nl, daar krijg je vast meteen je antwoorden. Staat er iets in de voorwaarden van de vliegmaatschappij? Ik dacht dat er niet echt veel bijgestopt mag worden in die tassen maar ik weet het niet zeker. Je kunt er ook tips krijgen hoe je je skies goed beschermd in de tas stopt.

Yura

Yura

08-02-2016 om 10:25

Een keer gedaan

Wij hebben het een keer gedaan met Transavia vanuit Eindhoven. Ik had in ieder geval ook de helm erbij gestopt in de skischoenentas. Het lijkt mij geen probleem als je de schoenen bijvoorbeeld vol met sokken stopt ofzo. De skischoenen gaven we gewoon bij de balie af en daar verwezen ze je naar een soort luik waar je je ski's op de lopende band moest leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.