Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

06-01-2017 om 11:37

skibril voor brildrager

2 jaar geleden hebben we (voor het eerst) geskied. Nu gaan we weer, maar het was vooral lastig met mijn bril: met de skibril besloeg deze vaak.
En ik had ook een zonnebril op sterkte, maar dat was helemaal vervelend (zon kwam er van bovenaf in, geen diepte zien en natuurlijk minder 'warm').
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

vlinder72

vlinder72

06-01-2017 om 12:03

Lenzen

Daglenzen zou een oplossing kunnen zijn. Ik draag zelf lenzen bij het skiën. Wil of kan dat niet dan zal je zoek moeten gaan naar een echt goede skibril (meestal ook goed aan de prijs). De glazen beslaan omdat er niet genoeg circulatie is in de bril. Ik heb ooit gelezen dat de adidas id2 goed is. Een inzetbril op sterkte kan ook nog maar ik denk dat dat wel een heel erg dure oplossing is.

pia

pia

06-01-2017 om 12:15

Man gebruikt bij skien ook lenzen. Dochter draagt een zonnebril en als de nood aan de man is, dan draagt ze toch haar bril onder de skibril die ze in heeft gespoten met anticondensspray. Voor haar goed genoeg, zegt ze.

pia

pia

06-01-2017 om 12:15

bril

Haar gewone bril heeft ze ingespoten.

sportbril en mijn ervaring

Ik weet vanuit het schaatsen dat er kunstof sportbrillen zijn met heldere of gele contrastglazen waar je dan glaasjes op sterkte weer achter zet. Ze sluiten redelijk af, en de koude wind op de ijsbaan kan er niet achterkomen en de zon (bij donkere glazen) niet achter of van boven in. Ze zitten bijna tegen je wenkbrauw en liggen net niet tegen je wang aan. Ik heb qua kou echt nooit meegemaakt dat een zonnebril te koud is. Ik vind wintersport eigenlijk altijd vrij warm, gek he. Draag zelf geen bril, maar dit is de ervaring van wintersportende vrienden die ik sprak. Ik heb t even opgezocht, maar t is eigenlijk een fietsbril, maar ik schaats en ski er ook mee:

https://www.bbbwebshop.nl/nl/bbb-2017-fietsbrillen/fietssportbril-select-bsg-51.html

Dorry

Tijgeroog

Tijgeroog

06-01-2017 om 18:08

Lenzen inderdaad

Ik gebruik daglenzen bij het skiën, verder altijd een bril. Ook ivm het beslaan.
Er zit wel verschil tussen skibrillen. Het scheelt als je er eentje hebt met dubbele glazen, dus voor elkaar, dat scheelt een beetje, en een bril die goed ventileert. Maar het blijft behelpen.

Mams

Mams

06-01-2017 om 18:11

Hier gebruiken we ook daglenzen, beiden brildragend maar dat is zo vervelend met skibril inderdaad. Met lenzen kan ik iets minder zien (heb cilinder en prisma nodig en dat kan niet in lenzen) maar dat ongemak is het comfort van lekker met skibril kunnen skiën zonder gedoe met brilleglazen die beslaan volledig waard!

Een andere optie zou misschien ook een skihelm met vizier kunnen zijn. Dat vizier kun je omlaag schuiven voor je gezicht, zonder dat het je bril raakt volgens mij.

Lente

Lente

06-01-2017 om 20:25

Mams, hoezo geen cilinder in je lenzen mogelijk?

In mijn lenzen heb ik wel een cilinder. Het maakt de lenzen duurder maar het is mogelijk, tenzij de cilinder heel klein is. Dan heeft het geen effect in lenzen.
Met een prisma heb ik geen ervaring.

Skia

Skia

07-01-2017 om 01:26

skibril

Mijn ogen hebben ook een cylinder, en helaas kan ik daardoor niet afwisselen tussen bril en lenzen. Ik heb jarenlang lenzen gehad, dat gaat prima met cylinder, maar nu ik een paar jaar geleden op een bril ben overgestapt (na een heel overgangsproces), kan ik helaas niet afwisselen met lenzen, ook niet met daglenzen. Ontzettend lastig. Ik moet dus kiezen: of lenzen of bril.

Voor het skiën heb ik ter plekke een skibril gekocht die speciaal bedoeld is om met gewone bril te gebruiken. Uiteraard is dat een dubbelwandige anti-aanslag skibril. Behoorlijk duur helaas, maar heel fijn.
Bij heel mooi weer ski ik met mijn zonnebril op sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.