Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sicilieganger

Sicilieganger

29-03-2015 om 15:11

Sicilie

We willen in het najaar met 7-9 vriendinnen naar Sicilie. We zijn rond de 50.

Denken aan een huis met zwembad (hoewel de vraag is of het er warm genoeg voor is). Anders een hotel.

Iets van 5 a 6 dagen willen we gaan. Auto's huren.

Wie heeft advies:
- goed reisbureau (Sicilie specilist)? Ik kan wel wat vinden maar weet niet of ze goed zijn.
- wat moeten we echt zien?
- waar kan je het beste slapen: op 1 plek en vandaar uit (dus bijv. zo'n huis) of dat echt niet doen en op 2 plekken slapen en vandaaruit paar dingen zien?
- waarop vliegen?

guera

guera

29-03-2015 om 17:10

sja

Welke tempo vind je relaxed? Als je echt tussendoor een dagje zwembad/hangen/strand wil doen zou ik 1 plek kiezen en vanaf daar dagtrips. Als je een hoger tempo van veel dingen zien leuker vindt dat zou ik 2 plekken kiezen.
Wij hebben ooit Sicilie gedaan en het eiland rondgereden in 2 weken. We hebben toen echt veel kunnen zien maar hadden niet echte hangdagen ertussen.

Ikzelf vond Palermo te gek. Als je je niet heel zeker voelt in de auto moet je het misschien niet doen maar ik vond het een hele leuke chaos.
Je kunt eenvoudig dingen zelf regelen denk ik en gewoon tickets op Catania boeken.

In de buurt van trapani liggen mooie opgravingen. Je hebt mooie hooggelegen middeleeuwse stadjes zoals erice, cefalu.

Ik zou denk ik vanaf catania naar het zuid oosten gaan en daar een paar dagen doen en dan in de omgeving van palermo nog wat dagtrips. Als je doorkart ben je binnen 3 uur van Palermo in Catania dus dat is goed te doen.

Wij waren er ooit in oktober en toen was het wel lekker korte broeken weer maar was het seizoen duidelijk voorbij. Wij gingen bv veel kamperen en konden op sommige campings al niet meer terecht.
Ik heb nog wel gezwommen maar ik vond het niet echt een strandland.

Veel plezier!

Barvaux

Barvaux

29-03-2015 om 18:03

reisbureau?

Waarom heb je daar een reisbureau voor nodig? Ga naar een site voor huisjesverhuur?

Snp

Heb je de website van snp al gezien?

https://www.snp.nl/reizen?Nao=10&search=Sicilie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.