Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mover

Mover

14-09-2014 om 18:18

Schotland - pubs met een 13 jarige

Moverman wil met 13 jarig Moverkind naar Schotland voor een paar dagen.
Ik heb gelezen over pubs met een so called "kindervergunnung". Kan iemand mij vertellen hoe dat in de praktijk gaat? Kunnen kind en man samen in de pub een hapje eten, naar een live muziekje luisteren, etc?
Kind is groot voor de leeftijd. Uiteraard gaat het niet om de drank. Dat is een no go area.
Maar het zou lastig/ jammer zijn als ze niet samen de dingen kunnen doen die ze nu samen bedenken.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
PS: Schotland is nog ter overweging. Het gehele Verenigd Koninkrijk behoort (afhankelijk van de reacties op de vraag) tot de bestemmingsmogelijkheden.

Engeland

Geen ervaring met Schotland maar in Engeland zijn veel pubs 'family friendly'. Wij gaan geregeld met onze twee jonge kinderen iets eten in een pub. Geen idee of die pubs dan een speciale kindervergunning hebben?

apart familie gedeelte in pubs

Onze ervaring is dat sommige pubs een apart familie gedeelte hebben. Onze jongste was 9 toen we voor het laatst naar Schotland geweest zijn, maar dit was toen geen probleem. We hebben toen ergens een barmeal gegeten. Dit stond toen bij diverse pubs aan gegeven waar dit met families mogelijk was.
Wel is dit zo'n 3 jaar geleden, maar Shonagh zal dit veel beter weten (schrijft op dit forum)

Mover

Mover

15-09-2014 om 18:25

Dank, en vraagje hulp Shonagh

Dank alvast voor jullie reacties. Jullie hebben niet hoeven zoeken naar family areas, of family friendly pubs, begrijp ik. Dat stemt alvast gerust

@ Shonagh: kan jij nog een actuele melding van de stand van zaken anno september 2014?

8 uur

Onze ervaring is dat je gewoon met kinderen in een pub kunt eten, maar dat kinderen onder de 18 om 8 uur de pub moeten hebben verlaten. Ik denk dat het samen naar muziek luisteren er niet in zit, maar vraag het anders eens op het schotlandforum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.