Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

gerdien

gerdien

09-07-2012 om 17:14

Schoenen mee...

Ik weet het, en ik ben niet de enige, ik neem altijd te veel spullen mee. Maar elk jaar kijk ik weer naar die bult schoenen die mee moeten, hoe ga ik dat nu weer doen.
Hoe en hoeveel schoenen nemen jullie mee op vakantie? Wij kamperen, en ik neem voor mijzelf mee: slippers voor onder de douche, gewone loop slippers, 1 paar gewone schoenen, wandelschoenen, sportschoenen, zelfde setje voor manlief en dan nog de slippers en loopschoenen voor kids.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

09-07-2012 om 17:47

Mijn hemel, vijf paar schoenen?

Slippers voor onder de douche en loopslippers kun je in één combineren. Een beetje slipper kan wel tegen wat water. Gewone schoenen, waarvoor? Ga je opgedoft uit eten of wil je naar de disco? En wandelschoenen: ga je regelmatig urenlange trekkings doen door zeer onherbergzaam gebied of blijft het bij zo nu en dan een wandelexcursie? Zelf zou ik één paar stevige sportschoenen meenemen dat goed genoeg is voor een wandeling over ongebaande bergpaden, daarmee kun je ook een ommetje door het dorps- of stadscentrum maken zonder dat je er meteen uitziet als een verdwaalde rugzaktoerist.

amk

amk

09-07-2012 om 18:01

Naar de camping?

2 paar: 1 paar teva's en een paar berg schoenen, voor dochter nog aangevuld met een paar stamplaarzen.

Naar een appartement: ik geloof dat ik vorig jaar 6 paar schoenen mee had. teva's, bergschoenen, en dan een collectie hakken die precies bij mijn jurkjes pasten. En dan nog steeds minder dan 10kg in een koffer hebben.
Het scheelt zo veel als je geen tent, slaapzak, kookspullen etc mee hoeft te slepen. (als ik dat wel mee heb kom ik aan 15kg)

Brianna F

Brianna F

09-07-2012 om 19:43

2 paar

slippers en wandelschoenen

gerdien

gerdien

09-07-2012 om 20:32

Ok...

tja, wij wandelen wel regelmatig, hooguit 5 km per keer. dat zou dus op sportschoenen kunnen misschien.
met gewone slippers bedoel ik mijn flipflops, daar kan ik heel goed en lang op lopen maar ik denk dat die niet tegen water kunnen (onder de douche)
met gewone schoenen bedoel ik mn instappers, ik wil gewoon af en toe ook wel eens normale schoenen aan ipv de flipflops. dat scheelt dan nog maar één paar, nl. de wandelschoenen

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-07-2012 om 21:16

Huh?

Een stukje wandelen, douchen en rondlopen in een dorpje kan allemaal op slippers, scheelt weer 4 paar schoenen.

En ik

Neem mee teva's, teenslippers en bergschoenen. Voor mijzelf en voor onze kinderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hier ook hoor

Als je het zo opschrijft lijkt het meteen ook zo veel hè

Je zou die slippers kunnen vervangen door een paar dat wel tegen water kan en wandelschoen en sportschoen moet toch ook wel in 1 schoen te combineren zijn. Tenzij je natuurlijk echt in de bergen gaat wandelen dan zijn bergschoenen wel nodig.

Als je bestemming niet een gegarandeerd-mooi-weergebied is, is het bovendien helemaal niet verkeerd om een paar warme schoenen bij je te hebben. De afgelopen jaren ben ik steeds erg blij geweest met het paar laarzen dat ik bij me had.

Ikzelf neem mee: slippers voor de douche/buiten, birki's, laarzen, 1 paar leuke gewone schoenen, bergschoenen. Zit ik ook op vijf paar. Zolang alles mee kan, maak ik me er niet druk om.

Chris

gerdien

gerdien

10-07-2012 om 09:15

Chrish

oh wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben
Ik dacht ook al, ja, wat wij wandelen is niet op rechte keurige paadjes, dus dat ga ik echt niet op slippers doen hoor.
Maar hoe neem jij de schoenen mee Chris?

Gerdien

Wij kamperen met tent + auto + karretje + dakkoffer. En alles zit tamelijk vol, zeg maar. Dankzij de inpakkunsten van mijn man kunnen die schoenen van mij er nog bij.

De kinderen hebben eigenlijk alleen maar hun teva's en gewone schoenen mee (en oh ja, hun regenlaarsjes). Jeetje, we zouden geloof ik wel wat ruimte kunnen besparen met een strikter schoenregime

Chris

Puck

Puck

10-07-2012 om 10:44

Ik ook hoor gerdien

Vervang Flipflops door Teva en je hebt precies mijn rijtje. Het klinkt idd veel en het is een berg, maar ik gebruik ze ook allemaal in de vakantie. De wandelingen die wij maken zijn ook echt niet te doen op slippers of teva's, daar wil ik echt mijn bergschoenen bij aan. Gelukkig kamperen wij met een caravan dus echt een meeneemprobleem hebben we niet.

Vera*

Vera*

10-07-2012 om 11:48

Ik neem mijn hoge wandelschoenen, lage dichte schoenen, teva's en crocs mee.
Mijn wandelschoenen zijn niet alleen om te wandelen maar ook handig in (hoog) nat gras op de camping.

Jillian

Jillian

10-07-2012 om 12:31

Ik neem mee...

(Berg)wandelschoenen

Nette schoenen voor 's avonds

Sportschoenen

Slippers

Als er ruimte is ook nog vaak wat leuke sandalen voor overdag. Iets minder netjes dan de avond schoenen maar wat charmanter dan een paar sportschoenen. Als er geen ruimte is dan zou ik twee paar proberen te combineren. Gelukkig is er altijd ruimte

Mijn man neemt mee: (berg) wandelschoenen, sportschoenen en soms nog nette schoenen. Dat laatste moet ik aan denken want anders gaat hij gerust 's avonds in de wandelschoenen uit eten. Hij houdt niet van open schoenen of sandalen dus dat scheelt weer in ruimte.

Voor de kinderen sandalen, wandelschoenen, surfschoenen of slippers voor op het strand. Als ze willen ook nog iets van gymschoenen. Dat is toch vaak wel handig.

Een hele berg inderdaad

2 paar

of eigenlijk 2,5.
1 paar Teva, die ook meteen zijn voor douche.
1 paar wandelschoenen, die ook zijn voor slecht weer, uit eten etc.

Ik geneer me ook niet voor Teva met sokken aan.

En die 0,5 is voor een los paar nep-crocs dat aan de fietstas hangt en waarmee we ons in de ochtend en nacht door het natte campinggras begeven. Waarbij ik ze dus deel met mijn echtgenoot.

Het geheel resulteert erin dat we met 4 personen op drie fietsen en 1 aanhangfiets (dus 4 sets achter, en 3 set voortassen) op vakantie kunnen. Zonder bagageaanhanger.

Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je met de auto meer schoenen meeneemt. Gewoon, omdat het kan..

Anne Carin

Anne Carin

10-07-2012 om 14:18

5 paar

Ik neem mee naar onze gehuurde (dus luxe) bungalowtent:
doucheslippers, birki's, gym/sportschoen (voor 's avonds en bij minder weer) en een paar stevige wandelschoenen met profiel. Oja, en ook waterschoentjes, dus ook 5 paar! Vind ik helemaal niet zo veel hoor. Wij gaan altijd 3 weken dus dan is 't wel lekker een beetje variatie.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-07-2012 om 14:45

De wandelschoenen nemen het meeste plaats in, dus...

Ik verzeker je dat een stel stevige sportschoenen met een zool met enig profiel (dus geen Allstars basketbalschoenen) goed genoeg is voor een bergwandeling van 5 km. Bergschoenen zijn misschien een pietsje comfortabeler maar toen mijn oude bergschoenen het begaven heb ik geen nieuwe gekocht, gympen gaat prima en dat terwijl ik vaker bergwandel dan de gemiddelde Nederlander want ik woon op een bergachtig eiland. Ik heb trouwens ook weleens op teenslippers door een bergjungle geklauterd. Zelfs dat is te doen maar niet aan te raden.

Vic

Vic

10-07-2012 om 16:30

Rodebeuk (o.t.)

Crocs delen met je echtgenoot? Zit daar niet minstens 6 maten verschil tussen?

sahara

sahara

10-07-2012 om 16:39

Bergschoenen

Je kan ook de bergschoenen aan doen tijdens de heen en terugreis. Dat doen wij meestal. Misschien niet al te charmant maar wel praktisch.

Maar je kan inderdaad ook prima andere schoenen aan doen met genoeg profiel. En ik zie in de bergen ook vaak genoeg nog mensen lopen op teenslippers. Wel handig om mee door de beekjes te waden maar verder vind ik dat niet prettig lopen. Zeker niet als er veel losse stenen liggen.

Vic (o.t.)

We schelen 5 cm in lengte, vroeger 0 kilo in gewicht, toen was ik een hele tijd zwaarder maar ik ben wat afgevallen en hij is de veertig gepasseerd, dus weer 0 kilo verschil. Schoenmaat scheelt anderhalve maat (41.5 en 43 - toch een redelijke mannenmaat). Komt niet zo nauw als je met Crocs een paar meter rond de tent waggelt.
Ik zit te denken waar het verschil zit bij ons... hmm.. hij is 'al' grijs... nee, kwa maten hebben we gewoon niet veel verschil.

Vic

Vic

10-07-2012 om 21:24

Ah ja

Hier scheelt het 30 cm. lengte, 22 kg. en 7 schoenmaten. Ik heb alles minder

Gerdien

Waar ga je naar toe op vakantie, Schotland misschien ?

Hmm

kinderen: birkenstocks met bandjes, waterschoentjes (voor de rivier met steentjes), oudste neemt ook nog wandelschoenen mee. Ik vind dat de jongste ook nog iets van gympjes moet hebben.

ik: birkenstock instapsandalen, flipflops (moet ik nog kopen) om te douchen, waterschoenen (moet ik ergens in huis hebben dacht ik...), wandelschoenen (moet ik nog kopen).

man: wandelschoenen, waterschoenen, slippers, gympen.

Gut het zou wel heel erg zijn als ik zelf ook op teva's ga lopen.... hmm scheelt wel weer in hoeveelheid spullen, nee toch maar niet.

Oh ja

ik heb ergens nog een paar zwarte maryjane crocs voor mezelf liggen, scheelt weer slippers en waterschoenen. Mooi heb ik iets om mee te douchen en iets om mee de rivier in te gaan. Nu nog wandelschoenen scoren.

gerdien

gerdien

11-07-2012 om 10:56

Wij gaan naar...

... zuid frankrijk, vandaar dat ik geen laarzen meeneem
Maar de tip om de bergschoenen tijdens de reis aan te doen vind ik wel een hele goeie, dat zijn toch altijd van die grote dingen, bedankt Sahara!

Bergschoenen

doe ik alleen aan als we vliegen ivm de ruimte/ gewicht (en dan uit gedurende de vlucht haha). Met het rijden vind ik het erg onhandig, echt geen plekje over in de auto????

Jip

Jip

11-07-2012 om 13:27

Flipflops, teva's?

Echt nooit van gehoord, blijkbaar woon ik hier in een achtergebleven gebied. Heb ze wel even gegoogled dus weer wat geleerd.
Maar het ligt er natuurlijk maar aan waar je op vakantie gaat. Vijf paar schoenen lijkt me niet overdreven. Zelf heb ik ook nog altijd nette schoenen bij voor het diner aangezien gepaste kleding (en dus ook schoenen) daar verplicht zijn. En om te voorkomen dat iemand zich afvraagt of dat wel de bedoeling is op een vakantie. Ja, ik hou ervan me op te tutten en in mooie kleertjes te lopen.

3 soorten

Vroeger nam ik 7-8 paar mee en eindigde dan met het het dragen van teenslippers (overdag) en leuke sandalen (als we gingen uit eten).
Ik ben nu op vakantie en heb bij me: all stars, havaianas en ballerinas. Ik kan op alledrie de hele dag prima lopen, maar aangezien ik in Zeeland zit, heb ik de hele week dus all stars aan. Ik denk erover bij een tuincentrum regenlaarzen te kopen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.