Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Maaike

Maaike

26-02-2014 om 01:40

Schaatsbaan in Nl. in de zomer?

Wij wonen in een warm land en gaan in de zomervakantie (juli) naar Nederland. Mijn zoon is nu helemaal schaatsgek, door de Olympische spelen.
Klopt het dat er een schaatsbaan is, misschien in de polder, die ook in de zomer open is? Dat zou heel fijn zijn, dan kan hij eindelijk ook eens schaatsen.

mo

mo

26-02-2014 om 08:36

nee

Voor zover ik weet zijn de schaatsbanen in NL maar tot half maart open. Oktober-maart. Wij gaan altijd in Eindhoven

Jesse_1

Jesse_1

26-02-2014 om 08:40

Thialf blijkbaar

https://www.ijsclubalkemade.nl/pages/88/zomerschaatsen-thialf/
Vorig jaar blijkbaar de hele zomervakantie open geweest, geeft geen garantie voor dit jaar, maar ik geef een goede kans.

Ik vermoed dat dit wel de enige baan is die ijs heeft liggen in de zomer, maar wie weet....!

Maaike

Maaike

26-02-2014 om 17:24

Bedankt!

Oké, dan ga ik tzt bij Thialf informeren.

Of heeft iemand anders nog de ultieme tip?

Maaike

Tijgeroog

Tijgeroog

26-02-2014 om 17:27

Volgens mij

Op de website van flevonice staat dat ze van plan zijn om in de zomer open te gaan. En als ik google vind ik in België wat ijsbanen die in de zomer ook open zijn, oa Leuven en Turnhout. Hangt er vanaf waar je in Nederland zit natuurlijk, maar voor mij is Turnhout veel dichterbij dan Thialf.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-02-2014 om 17:30

Maaike

Maaike, er zijn zo'n 17 kunstijsbanen in Nederland, je vindt ze hier: http://schaatsen.nl/zelfsporten-recreatief/kunstijsbanen
Ik zou de websites even bekijken, dan zie je niets over het hoofd.

Maaike

Maaike

26-02-2014 om 20:29

Bedankt!

Bedankt weer!
Ik kan verder zoeken en we zullen zeker gaan schaatsen deze zomer (helaas... voor mij hoeft het allemaal niet

Sportiom

In Den Bosch is altijd open. Ze verhuren er ook schaatsen en er zijn van die rekjes om achter te schaatsen.

Puck

Puck

27-02-2014 om 22:00

heb er weinig hoop op Tijgeroog

Flevonice heeft net van de week aangegeven dat ze deze winter veel meer dagen dicht zijn geweest dan gepland vanwege het warme weer. Als dat in de winter al speelt ben ik bang dat het in de zomer helemaal niet gaat lukken om een schaatsbaan neer te leggen. Is geheel in de open lucht dus dat is niet te doen, kan me voorstellen dat een overdekte ijsbaan een beter klimaat in de zomer kan realiseren om een ijsbaan neer te leggen.

den haag

http://www.deuithof.nl/

Hier kan je schaatsen én skieën in hetzelfde complex. Als je zelf geen zin hebt om mee te doen kan je vanuit het restaurant zowel de schaatsbaan als de skibaan zien.

skik

Melle

Melle

01-03-2014 om 11:20

Uithof

De Uithof heeft in de zomer geen ijs, we hebben er wel een keer op de warmste dag van het jaar geskied

Dalarna

Dalarna

01-03-2014 om 13:20

Precies

Ik heb ook al gezocht naar de uithof maar die is echt niet open, ik weet wel dat inderdaad een aantal jaar geleden het Sportiom wel ijs had in de zomer.

Jakarta, singapore

Schaatsen kan ook in Jakarta en Singapore. Het hele jaar door.

Maaike

Maaike

12-03-2014 om 15:58

@Dirksmama

Dat is ook een heel goeie optie!
Ik zal het voorleggen aan de familie

Maak er een rondreis van

Het kan ook in Surabaya en Yogyakarta!

Evanlyn

Evanlyn

13-03-2014 om 13:41

geen zomer

Die hebben natuurlijk weinig problemen mt het feit dat het zomer is, want dat verschilt niet met de winter. Toch wel handig dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.