Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Reisziekte

Wat helpt bij jullie het best tegen reisziekte?

Al van kind af aan heb ik flink veel last van reisziekte. Als kind vooral in de auto of bus en toen werd mij altijd verteld dat ik er wel over heen zou groeien en dat het minder erg was als je zelf reed, maar helaas. Zelfs bij mijn eerste rijles hebben we tussentijds diverse stops moeten maken, omdat ik te ziek werd.

Het lijkt soms wel alsof het met het jaar erger wordt en langer duurt. Zolang ik op de snelweg ben, valt het wel mee, maar zodra ik in een auto of bus zet die steeds moet remmen en weer optrekken, gaat het sowieso mis. Hobbelwegen zijn een ramp en deze zomer heb ik voor mijn gevoel veel van de vakantie van mijn dochter verpest door steeds ziek te zijn. Ziek in de bus naar het hotel, ziek van het suppen, ziek (van de autorit) toen we een berg op zouden gaan. Het leek wel of ik overal ziek van werd en waar het vroeger na een kwartiertje over was, bleef ik nu gewoon een paar uur ziek. Kortom het belemmert me echt. Uiteraard had ik wel tabletjes tegen reisziekte genomen, maar totaal geen effect.

Binnenkort ga ik weer een paar dagen weg met dochter en ik heb daar een hele leuke excursie gezien, maar dan moet je eerst een stuk off road en ik zie de bui alweer hangen. Ik wil niet weer iets voor dochter verpesten en er moet toch wel iets zijn dat helpt? Vandaar mijn vraag, wat werkt bij jullie het best?

dat heeft iets te maken met je evenwichtsorgaan en daar kan een fysio soms wat mee. Wordt je ook draaierig als je snel omhoog komt of omhoog kijkt?

Ik kan ook weinig hebben in auto, bus of hoogtes. In een voertuig het niet te warm hebben helpt, zeker geen verwarming op mijn voeten gericht. Aan hoogtes doe ik gewoon niet. 

Ik had als kind reisziekte op de achterbank in de auto bij mijn ouders dus ik weet hoe reisziekte voelt. Maar niet ze erg als hoe jij het beschrijft en inderdaad, het is gelukkig overgegaan. 
Heb je de huisarts al geraadpleegd? Het beïnvloed gewoon ieder uitje bij jou, super vervelend. 

Ik zou het de huisarts, of beter, een KNO-arts vragen.

Mijn jongste heeft er ook veel last van.
Die draagt reisbandjes die kan je kopen bij de drogist. Lijkt op de zweetbandjes van vroeger en er zit een hard stukje plastic in wat aan de binnenkant van je pols drukt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.