Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Liz

Liz

23-06-2015 om 17:21

Reislog / weblog

Ik wil op vakantie een weblog /reislog bijhouden.

Wie weet er een die vooral heel makkelijk in gebruik is en waar je -ook makkelijk en snel- foto's bij kunt plaatsen?

En belangrijk: alleen voor diegenen te lezen die ik toegang verleen. Niet de hele wereld.

Liefst gratis, maar ik wil er evt. wel iets voor betalen.

Liz

Liz

24-06-2015 om 13:31

Hmmm

Nobody?

Mocht niemand iets weten, weten jullie dan misschien een reisforum waar ik deze vraag goed zou kunnen stellen?

vlinder72

vlinder72

24-06-2015 om 13:41

Waar ben jij

Ik ken waarbenjij.nu. Dat is gratis. Makkelijk te gebruiken en volgens mij kan je het afschermen. Maar de meeste mensen die ik ken lieten het open staan.

Yura

Yura

24-06-2015 om 13:42

gaat ver weg

Ik heb vorig jaar die van gaatverweg.nl gebruikt, dat was de enige die ik kon vinden met een wachtwoord en gratis. Ik vond het foto's plaatsen erg lastig, had ook geen invloed op het formaat, dus de ene foto kwam er groot op en de andere klein. Maar ik zou toch deze weer gebruiken ivm het wachtwoord, ik vind het gewoon bizar hoeveel mensen alles open en bloot hebben staan inclusief foto's. Ik heb vorig jaar veel gekeken op het forum van alles amerika en toen ook veel blogs (van gewoon onbekende mensen dus) gelezen als voorbereiding, op dit forum vind je links naar die blogs. Dan kun je wel wat ideeen op doen.

Thursday Next

Thursday Next

24-06-2015 om 13:48

blogspot/blogger

bijvoorbeeld, er zijn denk ik heel veel mogelijkheden.

https://www.blogger.com/home
Dit gaat met een gmail account. Je de settings aanpassen zodat het niet gevonden wordt in de search engines. Je kan als lezers adressen aanklikken uit je contacten.
Foto's uploaden gaat ook makkelijk, van PC of telefoon.

blogger of facebook

Ik gebruik al jaren blogger/blogspot en daar is ook een app voor. Je maakt een foto en hup wat tekst erbij en dat kan op je telefoon. Met een pc of laptop kun je veel meer doen met je blog. Ik weet dat je het kunt afsluiten en alleen genodigden je blog kunt laten lezen. Het is heel uitgebreid en wil je er goed gebruik van maken dan zou ik me er nu al in gaan verdiepen.
Maar sinds de komst van facebook gebruik ik blogspot voor de lange verhalen met veel foto's. Korte dingen, zoals een foto met een regel tekst doe ik via facebook. En daar heb je natuurlijk al uitgenodigd wie je wil. Of je maakt een aparte groep aan daar voor je vakantie. En ook dat kun je via je telefoon doen. Ik gebruik blogspot en facebook voornamelijk zakelijk. Door het vrijblijvende karakter van een blog gaan lezen denk ik dat er maar een paar mensen je zullen blijven ' volgen'. Bij facebook kom je vanzelf voorbij in de berichten stroom bij diegene die je wil. Ik vind de privacy instellingen zo precies als je zelf wil in te stellen dat me dat juist heel handig lijkt. Of wil je er later meer een soort dagboek van kunnen maken?

succes en fijne reis!

Brianna F

Brianna F

24-06-2015 om 21:19

blogspot

Heel fijn, heel gemakkelijk in gebruik. Ik heb de app op mijn Ipad.
Foto's zet ik via een kabeltje van mijn fototoestel op de tablet en die kun je dan meteen bij je reisverhaal voegen.

Reisblog in fotoboek

Wat wij altijd doen om ons reisverslag bij te houden is het maken van fotoboek die ik installeer ik mijn computer. Daarin maken wij per dag 4-8 pagina's en plaatsen dan de foto's en een verhaal van die dag. De goedkoopste die ik gevonden heb was: https://hetfotoalbum.nl/. Heeft iemand anders goedkopere gevonden voor het maken van een fotoboek?

Hoor het graag maar dit is ons idee.

Gr Richard

Hortensia

Hortensia

29-02-2016 om 13:07

blogger

Blogger kun je afschermen.
Voor mijn uitstapjes heb ik Pindat, die kan ook met een pincode gelezen worden en plaatst foto's, maar wel een maximum aantal.

Hortensia

Hortensia

29-02-2016 om 13:10

foto-album

Ik maak al jarenlang gratis gebruik van photobucket.com.

Brianna F

Brianna F

29-02-2016 om 21:43

blogspot

Zo gemakkelijk. Foto's zet ik op mijn ipad met kabeltje of tussenstukje waar het sd kaartje in past.
Ik typ mijn blog, met 2 klikken plaats ik er een foto bij.
Publiceren en klaar.
Ik gebruik het al jaaaren

WillekeS

WillekeS

08-04-2016 om 15:06

waarbenjij.nu

Ik heb zelf ook wel eens waarbenjij.nu gebruikt en dat functioneerde prima. Ik had het toen gewoon op open staan, maar volgens de faq kun je je reisverslagen afschermen met een wachtwoord: http://waarbenjij.nu/support/faq

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.