Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pubermoeder

Pubermoeder

04-03-2016 om 19:43

Puberpretpark in Duitsland

Onderweg richting Tsjechië willen we een dagje naar een pretpark in Duitsland (met overnachting ervoor en erna). We willen eigenlijk naar Europapark maar dat ligt nogal uit de slinger. Phantasialand hebben we al gedaan. Is er nog iets anders leuk voor pubers in Duitsland?

München

In München is een museum van bmw-wagens, leuk voor jongens.
Ook zijn via tripadvisor tips zoals een segwaytour door de stad. Dat vind een puber meestal ook leuk want het is weer wat anders.

Puck

Puck

07-03-2016 om 09:15

Movie world?

Is Warner Bros movie World op jullie route? Dat is ook zeker geschikt voor pubers (ewn volwassenen). Ligt ook redelijk dicht in de buurt van NEderland dus daarna ben je vrij snel weer thuis.
En o.t. Flanagan: waarom is een BMW-museum leuk voor jongens? Wat een rare opmerking. Wij zijn in diverse landen naar automusea gewest en ook ons meisje-meisje dochter en ikzelf vonden dat geslaagd.

Pubermoeder

Pubermoeder

07-03-2016 om 09:44

tja

Als je om een pretpark vraagt hoef je geen informatie over een bmw-museum en segwaytour, tenminste ik niet, los van of dat voor jongens of meisjes zou zijn.

Het was op weg náár Tsjechië en dan is Movieworld er nog een eind vandaan.

We hebben nu vier/vijf parken gevonden, ook Movieworld en ze lagen allemaal 6-7 uur rijden van de camping vandaan. Eentje ligt op ruim 5 uur en daar kijken we nu naar: https://www.heide-park.de/. Jongste puber was beslissend in deze en is helemaal enthousiast. Mooie simpele houten huisjes naast het park met stapelbedden waar we twee nachten in gaan waarschijnlijk.

Tips

De afwijkende tips kwamen tot stand door je opmerking' is er nog wat anders leuks?'.
Op een overzicht van pretparken in Duitsland waren voornamelijk wildfreiparken of parken voor de jongere kinderen terug te vinden, vandaar. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn; 12 of 17jr kan voor een planning veel uit maken uit.

@Puck: Ons gezin stapt ook wel eens een oldtimer-museum binnen. Nu weet ik dat ik mijn puberdochter ook een groot plezier doe met een dagje shoppen en een paar leuke shirtjes aanschaffen, die in Nederland niet te koop zijn. Mijn zoon daarentegen, hoef ik echt niet mee te nemen naar een leuke boetiek. Vandaar de opmerking 'voor jongens'.

Jesse_1

Jesse_1

07-03-2016 om 22:45

Movie Park Germany

Ik twijfelde ook een beetje, want in mijn oren klonk het wat kinderachtig, maar Movie Park Germany is ook echt leuk voor pubers.
Gewoon een attractiepark, wat toevallig een filmthema heeft.
Vergelijkbaar met bijv Efteling, alleen is de Efteling nogal 'park'achtig en MPG is vrij compact gebouwd.

Pubermoeder

Pubermoeder

07-03-2016 om 23:16

ok flanagan

Ik begrijp nu hoe je het las maar ik bedoelde dus echt een ander pretpark. Zie ook de titel.

Slinger

TS gaf aan dat Europapark uit de slinger lag, vandaar een verrassend alternatief ( ongeacht de titel) op een lokatie halverwege. Nu ik op de kaart kijk, ligt München niet echt op de route. Maar datzelfde geldt ook voor Soltau.
Het hangt er ook van af waar je in Nederland woont. Voor iemand uit de Randstad is Soltau een omweg.

Het belangrjkste is dat je plezier hebt. Dat gaat in het Heide-park wel lukken, zo te zien.

Pubermoeder

Pubermoeder

08-03-2016 om 09:34

soltau

Soltau heeft amper een omweg omdat we in de driehoek Polen/Duitsland/Tsjechië zitten maar inderdaad München ligt nog verder uit de slinger dan Europapark en juist die kant wilden we niet op, die files hebben we dit jaar al gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.