Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Patroes

Patroes

06-07-2014 om 16:55

Programma op de camping bedenken

We verheugen ons op de vakantie, op de camping, leuk! Ik vroeg me af of hier iemand ook ervaring heeft met het opzetten van een dag (of een paar dagen) iets leuks voor een groep mensen die je van de camping kent? Het leek me leuk om bijvoorbeeld met een stel van de moeders nagels te lakken ofzo, van die meidendingen die je vroeger ook wel eens deed. Of gewoon met een stel een wandeling uitzetten, of kano varen, of spiegeltjes schilderen, of gezamenlijk spaghetti maken voor de hele club of .. in ieder geval iets anders dan alleen voor de tent zitten en kletsen en drinken en in slaap vallen. Kan óók heel lekker zijn hoor! Ik zoek even iets héél anders, voor een keertje. Hoe vullen jullie de dagen?

Angela67

Angela67

06-07-2014 om 17:08

liefst alleen

ik kom niet op de camping voor de gezelligheid met mensen waar ik niet bewust mee afgesproken zou hebben. Ik zie dat ook niet echt ontstaan om mee heen, en ik denk dat dat misschien komt door het soort camping? Want als topic startster denk ik dat jij dus al jaren wel veel mensen ontmoet en daar ook actief naar op zoek bent? En je wilt dus ook alvast bedenken wat je met zo'n club gelijkgestemde ouders zou willen doen?
Dan denk ik dat je zelf al een heel lijstje hebt, toch? En de rest zou ik laten afhangen van wat de anderen leuk vinden.
gr Angela

vlinder72

vlinder72

06-07-2014 om 17:26

Barbecue

Een barbecue organiseren of loombandjes maken. Samen een wandeltocht maken. Een excursie doen zoals een kano tocht. Een bord spel? Ik neem aan dat je op de camping gelijkgestemden mensen treft die het ook leuk vinden om dingen samen te doen. Ik zou daarom zelf wat spellen mee nemen en je kan als je daar bent toch polsen wat de dames leuk vinden.

Ik was nou net zo blij dat op de campings waar wij naar toe gaan dit niet gebeurt. Ik moet er niet aan denken om gezellig dingen te doen met de buren. Brrrrr. Vreselijk vond ik dat als kind. Voor mij een reden geweest om jaren en jaren niet naar campings toe te willen.

vlinder72

vlinder72

06-07-2014 om 17:30

Oja, antwoord op je vraag

Ik vermaak mijzelf met mijn man en kinderen. Wij gaan zwemmen, doen spelletjes (Carcassonne met minimaal 3 uitbreidingssets is heel populair), ik lees boeken. Verder gaan wij heel veel op pad. Wij brengen zelden een hele dag op de camping door. Wandelen, plaatsen bezoeken, autotochten. Wij vinden alles leuk.

Patroes

Patroes

06-07-2014 om 17:42

Camping

Hmm, ja het is idd een speciale camping, van gelijkgestemden. Ouders van kinderen met een beperking. De kinderen krijgen allemaal een dagprogramma, met persoonlijk begeleider en de ouders hebben dan echt, echt, echt vakantie. Zalig! Ik geniet ook van gewoon een boek lezen en dan -echt wel lekker- in de zon in slaap vallen met boek op schoot.
Dacht dat het leuk zou zijn om eens te kijken of er iets gezamenlijks met de andere ouders te regelen viel, waarbij niets maar dan ook niets moet, integendeel. Vorige jaren merkten we dat we elkaar eigenlijk veel te vertellen hadden, en dat het eens niet alleen om onze speciale kinderen ging. Wel om het soort leven dat we delen, de mensen die je op je pad krijgt, de manieren waarop iedereen (soms wéér) leert te leven. Hele bijzondere gesprekken, jammer dat dat alleen op de laatste dag was. Mogelijk kunnen we onder het mom van loombandjes (leuke! ) iets eerder met elkaar aan de praat raken. Die 'mommen' was ik naar op zoek. Waarbij iedereen de vrijheid heeft al dan niet aan te sluiten.

Katniss

Katniss

06-07-2014 om 18:18

Nagels lakken?

Nagels lakken o.i.d. zou ik niet doen, dat is alleen voor bepaalde types leuk. En waarom zou je op de camping je nagels lakken?
Misschien een geocache organiseren, of een speurtocht uitzetten. Die kun je vaak ook wel kopen bij een VVV of misschien wordt er door de camping al zoiets georganiseerd. Ik zou ook niet alleen de vrouwen erbij willen, dan wordt het al snel een kippenhok met geneuzel over moedergevoel enzo.
Hebben ze wel bingo? Dat vind ik toch wel een verplicht nummer hoor. Het is vreselijk not done, maar ik vind het leuk

Tijgeroog

Tijgeroog

06-07-2014 om 19:11

Wandelen

Ik houd van wandelen, al het andere hoeft van mij niet zo. Ja, spelletjes, maar dan kom je niet zo aan praten toe. Bij wandelen wel. Als de volwassenen om me heen gingen nagels lakken of loombandjes maken zou ik me niet erg op m'n gemak voelen.

vlinder72

vlinder72

07-07-2014 om 12:47

Ik heb er nog even over nadacht

Nagels lakken lijkt mij ook niet zo'n succes. Of zie je dames dat wel vaker doen op de camping. Ik kan mij daar namelijk echt niets bij voorstellen. Hetzelfde voor elkaar opmaken of zo. Dat is wel erg puberachtig.

Wat wel leuk kan zijn is een excursie ergens naar toe. Ik kan mij voorstellen dat in dit geval veel mensen echt blij zijn er even tussenuit te zijn en geen fut gehad hebben om te kijken naar excursie mogelijkheden. In Frankrijk moet je voor sommige activiteiten tegenwoordig reserveren. Bijvoorbeeld om een prehistorische grot te bezoeken of toegang te krijgen in een museum. Dat scheel echt heel veel wachttijd. Misschien kan je kijken welke excursie mogelijkheden er zijn en kan jij het reserveren regelen. Dan geef je aan ik heb plekken geregeld voor zoveel personen naar dit of dit. Wie gaat er mee.

Een boottocht is ook altijd leuk. Een keertje midgetgolf, een badminton toernooi.

Volleybal toernooi, jeu de boules, ,

speurtochten natuurlijk:
auto puzzel tocht,
fiets puzzel tocht.
Schatzoeken
Natuurtochten
Bolletje pijltje
Zoek even een mooi boek in de bieb, mogelijkheden zat!

Bbq inderdaad, voorlees uurtje, toneelvoorstelling maken....

Astrid

Astrid

09-07-2014 om 11:26

kijk

En ik heb dus niets met al die andere dingen. Nee grapje, ik vind alleen nagellak/maskertje dus wel leuk om te doen. Waarom? Omdat mensen met eigen zorgen of zorgen voor anderen, nooit aan zichzelf toekomen. Juist dan kan zo'n klein gebaar van "aandacht voor jezelf" je heel goed doen. Even opfrissen, even jezelf laten verwennen. Als de groep waarvoor ik juist dit soort vrijwilligerswerk doe langs is geweest, dan hebben ze het er een week later nog over. Niet om mij, maar omdat er even speciale aandacht was en een kleine verzorging speciaal voor hen.
Dat doet uiteraard niets af aan samen al die bovenstaande activiteiten doen.

Kom maar op met die roze glitter nagellak hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.