Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juffrouw Ooievaar

Juffrouw Ooievaar

06-12-2015 om 19:11

Prijs vakantie

Toen ik enthousiast aan een kennis vertelde over mijn geboekte zomervakantie, kreeg ik vooral opmerkingen over hoe het toch heus wel betaalbaarder had gekund. Hij wist nog wel een leuk vakantiepark met huisjes voor 50 euro per nacht. Dat is dan m.i. of niet in het hoogseizoen, of je zit met zijn vieren op 15 vierkante meter, of er is geen wc. Anders vind je dat toch niet zo goedkoop?
Maar goed, ik ben wel benieuwd naar andere meningen. We gaan met zijn drieën, twee volwassenen en een kind van 12, vliegvakantie naar een Zuid-Europees land. We hebben 7 nachten een driekamerappartement met airco en wifi, niet heel luxe (3 sterren), wel een leuk zwembad aanwezig, en huurauto (formaat kleine middenklasser) voor een week. Aansluitend 2 nachten in een driesterrenhotel in een stad.
Hoeveel denken jullie dat we kwijt zijn?

is dit een quizzz?

Geen idee hoor.
Maar als je het geld ervoor (over) hebt, laat je dan niet weerhouden door mensen die emmeren dat het heus goedkoper kan.

Juffrouw Ooievaar

Juffrouw Ooievaar

06-12-2015 om 19:52

bromvlieg

Jazeker, het is een quiz En een uitnodiging om te discussiëren over hoge prijzen en/of budget kamperen.

3000

Drieduizend euro? Appartement 1500 euro, hotel 250 euro per nacht, huurauto 750?

skik

Beertje37

Beertje37

06-12-2015 om 19:58

25000?

Dat vind ik voor een weekje Europa wel veel.

Beertje37

Beertje37

06-12-2015 om 19:59

Nulletje te veel

Zie titel

guera

guera

06-12-2015 om 20:34

zoiets

Rond de 2300 a 2500 denk ik.
1000 appartement
200 hotel
400 auto
Vlucht lastig want je kan supercheap hangt van locatie af, maar ik hou het op 700 voor vier.

Ja dat kost het in de zomer. Sta ik niet gek van te kijken.

Krullevaar

Krullevaar

06-12-2015 om 20:42

2500-3000

Zou ik zeggen, maar de locatie maakt veel uit. Zo is een huurauto in Italie een stuk duurder dan in Spanje. En de prijzen in grote steden verschillen onderling ook veel.

Maar laat je niet gek maken en doe waar jij blij van wordt. Grote kans dat jij in zo'n huisje van 50€ niet blij wordt en een ander weer wel.

Juffrouw Ooievaar

Juffrouw Ooievaar

06-12-2015 om 23:22

Gelukkig...

Realistische schattingen, ik heb dus gelukkig niet teveel betaald. Zelf was ik nogal tevreden over hoe ik het gedaan had. Het was bij elkaar minder dan 2600 euro, en dan zitten we in heel leuke middenklasse accommodaties. Het is inderdaad Italië, en het was mij ook al opgevallen dat dat geen goedkoop land is qua verblijf en autohuur.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-12-2015 om 00:24

Dat valt reuze mee.

Dat waren wij vorig alleen aan verblijf al kwijt. 10 dagen stacaravan (met airco, dat dan weer wel) op luxe camping. Dus inclusief vlucht en huurauto is dan niet gek gedaan.

En ja het kan altijd goedkoper. En nee niet Italië, als je een beetje luxe wilt behouden. Ik heb vorig jaar uitgebreid onderzoek gedaan, dus ik weet wat ik zeg....

Nou

Dat bedrag van net over de 2500 euro ben ik ook kwijt, maar wij zitten dan 2 weken in de meivakantie in een ander zuid europees land, met vliegreis, met huurauto, met 2 volwassenen en 2 kinderen, in een 2 slaapkamerhuisje (niet op groot vakantiepark maar juist heel kleinschalig en authentiek locaal) met verder alle voorzieningen en zwembad enz.

Schatting

Dat de meeste schattingen overeenkomen met jouw uitgaven wil nog niet zeggen dat je niet teveel hebt betaald. Tenminste, niet teveel ten opzicht van je eigen referentiekader, jij hebt het er voor over dus is het een prima bedrag, ik vind het best veel geld en ben zo'n knieper die het voor veel minder zou kunnen vinden. Maar niet urenlang zoeken naar een goedkoper maar even leuk alternatief is ook wat waard, jouw voorpret is nu al begonnen. Niet laten bederven door die collega hoor, of door mij.

skik

Krullevaar

Krullevaar

07-12-2015 om 21:06

mama mia

Maar dat is toch ook logisch? De meivakantie is nou eenmaal goedkoper dan juli/aug? Met Eliza was Here zit je dan heel leuk, kleinschalig in Griekenland of zo (ook geweest). In juli/augustus zal je meer betalen.

Dees

Dees

07-12-2015 om 21:46

O dan valt de VS nog mee

O wij zijn ongeveer 3000 kwijt voor 3 personen naar de VS, vlucht, autohuur, hotels voor 15 dagen. Wel exclusief eten enzo.

bloemetje

bloemetje

07-12-2015 om 21:52

moet het zo goedkoop mogelijk zijn dan?

Maar moet de vakantie zo goedkoop mogelijk zijn dan? Waarom? Je bepaalt toch zelf wat je wil doen tijdens je vakantie en hoeveel geld je daarvoor over hebt? Er is daar geen goed of fout in. Over het algemeen geldt dat je 'meer' krijgt als je meer geld wil uitgeven. De een is blij met een houten huisje op een camping, een ander wil perse een luxe villa met privé zwembad. Het kan (bijna) altijd wel goedkoper. Net als bijna alles in het leven. Veel mensen zouden best goedkoper boodschappen kunnen doen. Of goedkopere kleding kopen. Of een goedkopere auto kunnen hebben. Maar als je het geld hebt, dan bepaal je gewpokn helemaal zelf waar je dat aan wil uitgeven.

Juffrouw Ooievaar

Juffrouw Ooievaar

07-12-2015 om 22:48

bloemetje

Nee hoor, zo goedkoop mogelijk hoeft niet. Ik wil ook wel een beetje fatsoenlijke accommodatie. Maar de prijzen in Italië vielen me wel wat tegen cq op in vergelijking met andere vakantielanden. Het is dan ook wel een beetje irritant als iemand blaat dat het veel goedkoper kan, want ik heb best lang gezocht. Ik heb overigens ook wel goedkopere appartementen gezien, maar dat was dan meer een bezemkast met kitchenette of had maar 1 slaapkamer, of lag ergens achteraf.

bloemetje

bloemetje

07-12-2015 om 23:02

precies

"Het is dan ook wel een beetje irritant als iemand blaat dat het veel goedkoper kan"

Daarom moet je dat direct van je laten afglijden. Ik zeg altijd maar: je hebt twee oren. Door het ene oor komt het binnen en door het andere gaat het desgewenst net zo snel weer naar buiten.

Wat een kul zeg, dat soort opmerkingen. Zeggen ze dat ook tegen je als je nieuwe kleding hebt gekocht? (had best goedkoper gekund!) of als boodschappen hebt gedaan (ga toch naar de Aldi!)? Maak je er niet druk om. Het zegt meer over hen dan over jou.

Krullevaar

Krullevaar

08-12-2015 om 08:29

Precies

Wat jij aan vakantie uitgeeft bepaal je toch echt lekker zelf. Zo wil ik niet 2 weken op een slaapbank liggen en boek dus altijd iets met 2 slaapkamers (met z'n vieren) terwijl anderen een luchtbed al prima vinden en met z'n vieren in één ruimte geen enkel probleem.

Maakt niet uit toch, ieder viert vakantie op zijn eigen manier.

Bovendien, alsof goedkoper altijd beter is??!!

Elisabeth

Elisabeth

08-12-2015 om 14:34

wij

Gingen ook eens een week naar het buitenland met kinderen met hotel en alles erop en eraan. We hebben daar ENORM voor gespaard. We waren 1800 euro kwijt. We hebben alles gedaan wat we nog nooit eerder hadden gedaan zoals elke dag uiteten,op terrasjes zitten,alles kopen wat we leuk vonden, ijsjes met wel 4 bolletjes, dat soort dingen. Zon luxe voor ons want wij kunnen bijna nooit op vakantie vanwege geld en andere zaken,maar dit hebben we bewust gedaan omdat wij dat zoooo leuk vonden en overal ja op wilden zeggen. Een commentaar dat we gekregen hebben! Als je dit of dat doet, kun je van dat geld wel 3 weken op een camping zitten etc. Maar WIJ en de kinderen hebben genoten!!!! Zo luxe en zo speciaal dat ze dat voor altijd in hun hoofd hebben hoop ik
Dus gewoon vakantie vieren zoals jij dat wil. Ja toch?

Ieder zijn wensen en budget.

Ik ben helemaal blij in een leuk huisje op een duur vakantiepark in Zuid Europa met alle toeters en bellen en ben ook in mijn nopjes in de tent op een luchtbed in Hollandia.

Het is maar net waar WIJ zin in hebben en wat Wij er aan uit willen geven.
Dat commentaar herken ik. Dat vakantiehuis was veel te duur, konden we beter gaan camperen en dat camperen in Nederland is voor de armen, tsss, dan heb je nog geen vakantie.
De bestemming is nooit goed, we kiezen altijd verkeerd bljkbaar.

Inderdaad, linkeroor in, rechteroor uit. Iedereen veel plezier met de voorpret, wat het ook gaat worden en hoeveel het ook kost

Ad Hombre

Ad Hombre

08-12-2015 om 15:21

wil40

Zoals ik wel vaker zeg, iedere keus die je maakt wordt door andere mensen geinterpreteerd als kritiek op hun eigen keuze en geeft die mensen in zekere mate een onprettig gevoel. Wat dat betreft zijn discussies tussen ouders en 'bewust kinderlozen' altijd bijzonder heftig .(die zien we hier dan weer zelden)

Daar heeft waarschijnlijk iedereen in zekere mate last van, maar er zijn er maar weinig die dat van zichzelf durven te erkennen. Wil je een harmonisch samenzijn bestel dan hetzelfde drankje als je metgezel, maar ook weer niet *te* fanatiek, want dan wordt het weer creepy. Steeds hetzelfde gerecht bestellen kun je beter niet doen.

Puck

Puck

08-12-2015 om 17:01

En toch....

Wij hebben voor volgend jaar in het hoogseizoen een huis gehuurd in Kroatie: 120 m2, 2 slaapkamers, luxe badkamer, 500 m van zee af, airco, luxe keuken met allerlei apparatuur en wij zijn 800 euro voor 2 weken kwijt. Dus die 50 euro per nacht is best realistisch hoor. Als je vervolgens de reis, alle extra dingen die je in de vakantie doet erbij telt zit je ook al snel op 2000 euro voor 2 weken.

Tijgeroog

Tijgeroog

08-12-2015 om 18:02

Smaken verschillen

Wij kamperen. Dus zijn minder geld kwijt. Maar dat is absoluut niet de reden om te gaan kamperen, ook als het net zo duur zou zijn als een vakantiehuis zou ik voor een tent gaan. Ik vind het gewoon een hele fijne manier van vakantie vieren.

Juffrouw Ooievaar

Juffrouw Ooievaar

08-12-2015 om 19:27

Appels en peren

Ik geloof best dat je in Kroatië een betaalbaarder huisje kunt huren. Die heb je ook in Tsjechië en Oostenrijk. Ga je echter naar Zwitserland of Noorwegen dan moet je rekenen met een ruimer budget.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik het goed heb geregeld. Mooi. Het is ook voor het eerst dat ik die kant op ga zonder pakketreis, dus het was best een uitzoekerij.

Ad Hombre

Ja, dat herken ik. Dat mensen kritiek leveren omdat ze onzeker worden over hun eigen keuze. Keihard knallen ze, ongevraagd, hun mening eruit, proberen je te overtuigen dat je echt de verkeerde keuze hebt gedaan. Ze hebben het echt, allemaal beter voor elkaar dan jij.

Ik heb er geen last van, ook geen discussie's met kinderloze ouders. Misschien omdat kinderen voor mij niet zaligmakend zijn? Ik word ook niet onzeker door een collega die op safari naar Afrika gaat of kennissen die blij zijn op "hun" nudistencamping. Ik trek mijn eigen plan. Goede tips vind ik dan weer wel leuk.

Dat TS natuurlijk veel te veel heeft betaald voor die vakantie houd ik lekker voor mezelf Is toch niet aardig om te zeggen, het kost die meid toch al klauwen met geld.

Geintje, Juf Ooievaar!

Charis

Charis

09-12-2015 om 10:06

Smaak idd

Je hebt in algemene zin wel gelijk Ad Hombre, maar in dit geval is smaak wel een bepalende factor. Wij kamperen ook, maar niet om kosten te besparen ofzo. Ik moet er niet aan denken mijn kostbare vakantie te moeten doorbrengen in een van die georganiseerde vakantieparken of een hotel. Dat is een kwestie van smaak. Prima als een ander het anders doet. Ik interpreteer dat niet als op kritiek op mijn eigen keuze.

Waarom vind je het zo belangrijk om te horen dat je niet teveel hebt betaald juf Ooievaar? Daar zijn blijkbaar geen harde criteria voor. Als jij zelf alles hebt uitgezocht en het idee hebt dat je het goed hebt gedaan, wat kan het jou dan schelen wat een ander vindt?

Mijntje

Mijntje

09-12-2015 om 10:22

autohuur

Ieder zijn heug Autohuur zouden wij bv nou nooit doen. Vliegen op zo'n afstand ook niet. En ook niet omdat vliegen goedkoop is. Naar Italie kan je prima met de auto en dan hoef je ook geen auto te huren. Verder is Italie wel duur, zeker als je een zwembad wil. Ik zou dan een weekje wel te kort vinden, dan zie je te weinig van de omgeving, daarvoor is het er te mooi
Wifi hoeven we niet in de vakantie (al zou zoon het wel willen), wel zou het fijn zijn dat de telefoon het doet, om bereikbaar te blijven, dat was vorig jaar heel onhandig, toen moest ik de campingbaas vragen of een berg opklimmen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.