Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

May

May

25-09-2013 om 18:11

Parkeren Parijs

In de herfstvakantie gaan we een paar dagen met de auto naar parijs, we willen de auto ergens aan de rand zetten. Ons hotel ligt bij Montmatre in de buurt. Waar kunnen we dan het beste parkeren, we willen zo weinig mogelijk met de auto de stad in...

Druif

Druif

25-09-2013 om 18:13

trein?

Waarom niet met de trein? Dat doet mijn man altijd, gaat erg goed en je komt helemaal ontspannen aan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2013 om 19:46

In een parkeergarage

Kost meestal 15 tot 20 euro per dag, maar al met al is dat nog steeds goedkoper dan met de trein.

Wij hadden trouwens een hotel met parkeerplaats, daar kun je natuurlijk ook op zoeken. Of heb je al geboekt?

May

May

25-09-2013 om 20:21

al geboekt

Trein is met drie personen best duur, we hebben een hotel echt midden in de stad en daar willen we met de auto niet naartoe.. we zoeken dus een parkeergarage oid helemaal aan de rand van de stad..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2013 om 20:32

Vraag het hotel eens

Wellicht hebben zij tips. Of de Tourist information. Die kun je vast wel mailen, in het Engels.

Wij vonden de trein ook veel te duur.

May

May

26-09-2013 om 12:05

Ginny, welk hotel?

En was het gemakkelijk met de auto te bereiken, ik kan ons hotel nog gratis annuleren...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-09-2013 om 13:36

Goeie vraag

Het hotel lag net buiten de ring, in Clichy. De naam was hotel residence Europe en het parkeren kostte 12,50 euro per nacht.

Niet in Montmartre dus. Dat wilde ik in eerste instantie ook, maar ik zag het toch niet zitten om met de auto midden door Parijs te klossen. En bovendien bleken hotels binnen de ring oud of duur. Mooi en wat goedkoper trok mij dus meer. Naar Parijse begrippen dan hè...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-09-2013 om 13:39

Extra tip

Je hotel controleren op Zoover kan geen kwaad, daarmee viel ons eerste hotel (bellevue) namelijk meteen af. De foto's in de folder waren blijkbaar toch ietwat te optimistisch...

Hombre

Hombre

26-09-2013 om 13:44

Net terug

...uit Parijs.

Gelogeerd in (op?) Montparnasse (Pullman Paris Montparnasse Hotel).
Auto geparkeerd voor ca 35 EUR voor het hele weekend in de garage onder het hotel (was publiek dus iedereen kan er staan).

Hotel was heel behoorlijk maar wel wat grootschalig. Kamer was perfect op de 24e verdieping met een prachtig uitzicht over Parijs. Veel restaurantjes verder en met de Metro zit je zo waar je zijn wilt.

Je kunt makkelijk daar (of elders in Parijs) je auto dumpen en een metro pakken naar je eigen hotel. Het ligt wel binnen de periferique en dat levert wel enige vertraging op als je daarover rijdt, maar dat bleef (vrijdag en zondag) wel binnen de perken.

May

May

26-09-2013 om 22:07

Geboekt!

Toch nog maar even gegoogled en hotel in Saint Denis geboekt, heb er helemaal zin in... Dank voor de tips!

Saint Denis

Hoi,

behalve dat Saint Denis een van de mooiste kathedralen van Parijs e.o. heeft, is het ook altijd een brandhaard tijdens problemen in de franse voorsteden. En t ligt een stukkie van Parijs centrum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.