Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marit

Marit

29-05-2014 om 17:36

Overachtingshotel r. Kroatie

We gaan deze zomer voor het eerst naar Kroatië, met de auto. We willen graag in 2 x keer rijden. Wie heeft een tip voor een goed overnachtingshotel ? Ongeveer op 600 km van Porec?

Alvast dank,
Marit

Flora B

Flora B

31-05-2014 om 08:34

wij gaan ook

Wij gaan voor de 2e keer naar Kroatië. Vorig jaar naar porec. Wij hebben toen in Oostenrijk overnacht in werfen werfenerhof. Goed hotel familie kamers. Lekker diner en ontbijt. Ligt kort aan de snelweg.

net voor de grens Oostenrijk

http://www.pension-inntalhof.de/index.html

Hebben wij vorig jaar overnacht op weg naar Slovenie.

Erg betaalbaar, goed bereikbaar. Prima keuken. Ontbijt is top en de schnitzel bij het diner ook.

Yura

Yura

03-06-2014 om 11:50

Welke route en welke dag

Hoe rijd je en op welke dag kun je in je huis/hotel in Kroatie? Als dat op een zaterdag is moet je zorgen dat je op vrijdag de Tauerntunnel of de Brennerpas voorbij bent. Op de zaterdagen in de zomer werken ze met Blockabfertigung en dan mag je dus steeds in groepjes erdoorheen, kan uren duren. We overnachtten altijd in Gmund gelijk na de Tauern en de tunnel die daar gelijk na komt, waarvan de naam me maar niet te binnen wil schieten. Gmund is het eerste plaatsje dat daarna komt. Gewoon dorpje binnen rijden en bij een Gasthof stoppen, er zitten meerdere, dus altijd wel eentje met een kamer vrij. Ook al lijkt de zaterdag nog maar een klein stukje, houdt rekening met ook een lange dag rijden, de grens tussen Slovenie en Kroatie zorgt ook voor ernstig oponthoud, maar het is allemaal zeker de moeite waard.

verkeersdrukte tunnels/overnachtinghotels

Yura, mijn ervaring is dat die tunnels in het hoogseizoen altijd druk zijn. Vorig jaar was er een ongeluk gebeurd in de Karawanken tunnel (bedoel je die soms?) op onze weg terug vanuit Kroatie. We hadden mazzel want onze rijbaan mocht doorrijden. Maar eenmaal uit die tunnel zagen we een oneindige rij aan de overkant staan die stond te wachten tot alles was opgeruimd Kortom, het is lastig peilen wanneer het rustig(er) is.

Ik kijk online altijd naar de route, en kijk dan waar wij ongeveer willen overnachten en pluis dan altijd een klein plaatsje vlakbij de snelweg uit voor een klein hotel. Ik vermijd altijd de grote ketens, juist die kleine familiehotels zijn vaak zo leuk en gastvrij. Tenslotte is het vakantie en vinden wij het altijd erg leuk om juist ook te genieten van het hotelletje onderweg. Zo zijn we al op de meest leuke plekken geweest waar je anders nooit komt. Leuke kleine dorpjes, even een terrasje/ijsje, wandelingetje, heerlijk! En dan de volgende ochtend na het ontbijt: hup weer verder.

Ellen69

Ellen69

19-06-2014 om 23:00

Karawankentunnel

Het loont de moeite om even goed te kijken of de Karawankentunnel te vermijden is.
Ons is dat op de terugweg van Slovenië naar Nederland vorig jaar goed gelukt. Via Kroatie, ik meen me te herinneren, via Porec.
Op de heenweg daar 3 uur vastgestaan in de hitte.
Beetje dom en doen we nooit weer!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.