Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Oppas op kat in huis

Hallo allemaal,

Lange tijd passief meegelezen, maar nu toch een vraag (hopelijk in de goede rubriek). Tijdens onze zomervakantie hebben wij sinds een paar jaar iemand die op ons huis en de kat paste. Helaas kan zij onverwachts niet en nu ben ik op zoek naar iemand anders. Maar hoe vind je een betrouwbaar persoon? Wij hebben niet zo'n uitgebreid netwerk en het is natuurlijk vakantie dus veel mensen zijn weg.
We hebben een leuk huis, met tuintje net buiten het centrum van grote stad dus ik dacht aan iemand die studeert of hier gaat studeren (en vast zo de boel kan verkennen) maar die vind je ook niet zo maar.
Heeft iemand tips of ervaringen? Dan hoor ik het heel graag!

groet,
hooiberg

oppas voor de kat

het lijkt me toch het beste te zoeken in je eigen straat/buurt. Vrienden van een van je kinderen? Hun ouders?

Hoe verder je moet reizen om zo'n beestje te voeren, de bak te verschonen en even wat aandacht te geven, hoe meer gedoe het is.
Weet degene die nu niet beschikbaar is misschien iemand?

Of zocht je echt iemand die in huis zou verblijven?

Goed idee

Jaaaaren geleden heb ik als aankomend student drie weken in de flat van een ver familielid in Buitenveldert gepast. Dat was idd een ideale uitvalbasis om de stad te verkennen.

Als je hier neerzet om welke stad het gaat, is ms een van de OOLtelgen geinteresseerd.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

06-07-2016 om 14:52

Vriendin

Hier komt een vriendin van oudste op de katten passen. Heel fijn, zeker ook voor de katten die het pension altijd wel heel spannend vinden. De oudste althans, de jongste moest vorig jaar steeds opgesloten omdat hij zich asociaal gedroeg. Meneertje is net 3,5 kilo maar dacht wel even op de vuist te gaan met grote katers, bij herhaling

hooiberg

hooiberg

07-07-2016 om 15:55 Topicstarter

bedankt en...

Hallo,

Bedankt voor de reacties en sorry dat ik niet eerder reageerde. Bromvlieg, ik heb het al rondgevraagd bij buren, bekenden en familie maar helaas niemand. En degene die het eerder deed, kent ook niemand.

En Vesper, zulke stoere dingen zal onze Harry niet doen. Jongste kat bij jullie wilde blijkbaar als even zijn laten zien wat 'ie in z'n mars heeft .

Maar misschien iemand hier op OOL? We wonen in Utrecht, nét buiten het centrum, vlakbij het Griftpark); met 10 minuten lopen ben je in de stad (dus wel de lusten en niet de lasten).
Dus als iemand een -aankomende- student kent die interesse heeft: welkom!
Die vakantie-assistent ziet er goed uit maar gezien de afstand (Duiven-Utrecht) wordt dat behoorlijk prijzig met de reistijdkosten en kilometervergoeding. De kattenoppassers hier in de stad zitten al vol (logisch gezien de vakantie).
Onze kat is heel makkelijk en zachtaardig, gewoon een goeierd.

groet,
hooiberg

Lente

Lente

07-07-2016 om 19:43

Misschien de periode erbij zetten?

Dat maakt het makkelijker.

Lonneke

Lonneke

07-07-2016 om 22:41

in huis

Dus je wilt echt iemand die de hele periode in jullie huis woont/slaapt en ook de kat verzorgt?

Als je de periode weet kan ik wel een student vragen en als zij niet kan/wil, weet zij misschien wel iemand.

En wat dacht je te betalen (per dag/week/hele periode)?

Dat vraagt ook wat makkelijker.

Leuke buurt trouwens. Heb er vroeger als student zelf ook gewoond .

Uithof

Uithof

07-07-2016 om 23:37

lastig

Ben je ook degene die het op het intranet heeft gezet van de UU?
Ik heb de tekst daarvan aan een kennis gestuurd die regelmatig op iemands huis & kat past, hij vindt dat enorm leuk (en woont dan meteen tijdelijk wat groter). Maar helaas: hij had al een ander adres.
Als jij niet diegene was van het intranet van de UU, wil ik dat wel voor je doen. Zet dan graag even je mailadres hier (of een nieuw-gemaakte), dan neem ik contact met je op. Je weet maar nooit.

Oh, ik had ook zoiets wel graag voor je gedaan, maar we zijn dan zelf op vakantie. Leuk wonen daar vlakbij het Griftpark!

Lou

Lou

08-07-2016 om 00:05

Dierenoppas Utrecht

Zitten deze al vol? http://www.dierenoppasutrecht.nl/kattenoppas-aan-huis.html Ze zijn goed maar kosten wel geld natuurlijk.

hooiberg

hooiberg

09-07-2016 om 12:44 Topicstarter

bedankt en terug

Hallo allemaal,

Wat fijn, jullie reacties! Allereerst: het gaat om de periode van 15 juli t/m 3 augustus, als snel dus.
En Uithof; nee, ik heb niks op het intranet van de UU gezet (kan dat dan als niet-werknemer?).
Lou, bedankt voor je tip, ik heb gelijk gemaild om te vragen of ze nog plek hebben.

En Lonneke, hoeveel te betalen weet ik eigenlijk niet. Zijn daar richtlijnen voor? Degene die het normaliter deed (2 weken) was sowieso heel blij dat ze van haar kleine flatje weg kon en hier -relatief- ruim kon zijn met alle gemakken. Ik heb haar altijd achteraf een envelop gegeven (150 euro) en een mand met lekkere dingen uit vakantieland. Maar laatst vertelde ze me dat ze dat eigenlijk teveel vond en de helft aan een goed doel gaf, dus ik weet het niet meer.
En ik heb even een nieuw emailadres aangemaakt: [email protected]. Als iemand wat weet, hoor ik het graag!

groeten,
hooiberg

Lonneke

Lonneke

09-07-2016 om 22:53

advertentietekst

Kan je even een soort "advertentietekst" aanmaken wat (wat voor soort persoon- eentje of evt 2 ) je zoekt, waarvoor, alle relevante info bij elkaar. Dan kan ik het misschien doorsturen - is dat makkelijker dan nu (info verspreid over verschillende postings). Moet je wel even snel doen.

hooiberg

hooiberg

10-07-2016 om 09:52 Topicstarter

hierbij

Hallo,

Lou: de dierenoppas is helemaal vol (helaas voor ons maar fijn voor hen); dus misschien een volgende keer.

Lonneke, heel fijn dat je dat wilt doen.
Tekstje: Voor de periode van 15 juli t/m 3 augustus zoeken wij onverwachts iemand die onze lieve (ex)kater Harry kan verzorgen. We wonen vlakbij het Griftpark in een klein, gezellig straatje. Bij voorkeur iemand die in huis verblijft (5 kamer/3 slaapkamer, van alle gemakken voorzien, met tuin, bbq etc). Reis/verblijfskosten in overleg. Interesse of vragen: graag even mailen naar: [email protected].

groeten,

hooiberg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.