Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Emma

Emma

28-03-2016 om 23:16

Op vakantie naar Duitsland ?

Hoi,

Ik heb een vakantie geboekt in Duitsland, Sauerland.
Daar zijn veel vluchtelingen. Op een half uurtje rijden ontstaan er geregeld vechtpartijen met politie. Op internet heb ik gelezen dat je er niet in de stad kunt lopen zonder lastiggevallen te worden.

Wat is jullie mening? Wel of niet gaan naar Duitsland dit jaar?
Ik zit in een particulier huisje, niet op een park. En ik ben alleen met 2 kleine kinderen en 2 honden. Dus kwetsbaar en moet 's avonds ook met de honden uit.

Ik twijfel nogal. Wil best annuleren en in Nederland blijven, maar alles is vol of onbetaalbaar.

Groetjes Emma


vlinder72

vlinder72

28-03-2016 om 23:54

grap toch?

Je moet niet alles geloven wat je op internet leest. Je kan in Duitsland gewoon over straat. Je kan er net zoals vorig jaar gewoon op vakantie.

Expat

Expat

29-03-2016 om 00:30

lijkt me onzin

Ik woon in Duitsland. Niet in Sauerland, maar wel in een stad met erg veel vluchtelingen. Wat jij gehoord hebt is onzin. Je kunt overal gewoon over straat, en eigenlijk zie je de vluchtelingen nauwelijks. Ze zijn nog niet zo veel over de stad gespreid maar zitten veelal nog geisoleerd in opvangplekken.

Lia

Lia

29-03-2016 om 00:59

Winterberg

Ik ben in januari in Winterberg geweest. Dit ligt in Sauerland.
Niets gemerkt van vluchtelingen. (Maar ook niet op gelet.)

Maar: je vraag is toch niet serieus hoop ik?

Als je bang bent voor die vechtpartijen waar je over gelezen hebt, op een half uurtje rijden, dan ga je toch gewoon niet naar die plaats toe? Een half uur rijden is toch niet vlak bij dat huisje?

Heb je een angststoornis?

40er

40er

29-03-2016 om 08:05

op een half uur rijden....

Dat betekent niet dat ze naast je zitten hè.

Hier zitten er binnen een straal van 1km ook wel wat...... en het vakantiepark in mijn woonplaats zat afgelopen weekend bom vol.

Kwetsbaar.

Zit je met 2 kleine kinderen in een huisje achteraf, geïsoleerd? Ja, dan ben je wat kwetsbaarder dan op een park, tussen meer ouders en kinderen.
Maar dat staat los van de vluchtelingen.

Goudvis

Goudvis

29-03-2016 om 15:48

gisteren

Ik ben gisteren teruggekomen uit het Sauerland. Bij mijn weten heb ik geen vluchteling gezien. Tenminste, een paar mensen met midden-oosten-uiterlijk zag ik wel in de achtbaan zitten.

Magalí

Magalí

29-03-2016 om 16:21

Als...

je al niet meer naar Duitsland durft, dan kun je toch nergens meer heen? Laat je niet bangmaken joh!

Puck

Puck

30-03-2016 om 09:25

lijkt me onzin

Dit lijken me nu weer typisch verhalen van anti-vluchtelingen typetjes. Jammer dat je dit soort onzin serieus neemt, dat is precies wat ze willen. Gewoon lekker op vakantie gaan, dikke kans dat je niets tegen komt waar jij "last" van hebt. Maar tjeee.... als je je hierdoor al bedreigd voelt... hoe moeilijk maak je het jezelf dan. Zie je in iedere vluchteling een potentieel gevaar? Denk dat in Nederland de vluchtelingen dichter bij je in de buurt zijn, heb je daar ook "last" van?

expat

expat

30-03-2016 om 23:02

echt gevaarlijk

in Duitsland zijn de rechts-extremisten. Daar zijn in een jaar tijd meer doden door gevallen (door rechts-extremistische aanslagen) dan door alle IS aanslagen bij elkaar.
Die zou ik wel uit de weg gaan dus.

Magalí

Magalí

31-03-2016 om 13:31

Expat

Heb je een link? Het lijkt me nogal overdreven namelijk. Ik kan alleen iets vinden over 75 doden door extreem rechts sinds de jaren 90. Dat is nogal iets anders dan de honderden doden in een jaar tijd wat het volgens jouw bericht moet zijn.

Emma

Emma

31-03-2016 om 17:59

duitsland

Ja, mijn vraag is wel serieus. En nee, ik ben geen angsthaas.
Op het nieuws vertellen ze je niet alles. Op YouTube zie je genoeg aan filmpjes die door mensen zelf zijn gefilmd. Dat zegt wel genoeg.
Het kan heel goed zijn dat je alleen in de grote steden vluchtelingen tegen komt. Maar ik wilde gewoon weten hoe jullie hierover denken.

Waar ik woon zijn ze (nog) niet.

Als het niet mogelijk is om aardig te blijven, reageer dan niet.

Emma

"Op het nieuws vertellen ze je niet alles. Op YouTube zie je genoeg aan filmpjes die door mensen zelf zijn gefilmd. Dat zegt wel genoeg."

Oh, op die toer.

Voor wat relativering: http://www.cbc.ca/news/trending/hoax-map-germany-refugees-1.3444503

skik

Puck

Puck

01-04-2016 om 01:16

Echt Emma?

Meen je nu serieus dat je dingen die je op youtube ziet klakkeloos voor waar aan neemt? Sorry, maar als dat je referentiekader is dan vrees ik dat je wel heel erg naief bent. Juist alles wat op social media en internet gepost wordt moet je met een korrel zout nemen, daarbij wordt zo ontzettend gemanipuleerd, juist ook door diegenen die een slecht beeld willen verspreiden.

@Emma

@Emma

01-04-2016 om 06:39

Begrip?

Had je echt verwacht aardige reacties te krijgen in de trant van: arme kwetsbare moeder met kinderen, niet gaan?

mieke

mieke

01-04-2016 om 08:56

als je het eng vindt

Blijkbaar vind je het eng om alleen op vakantie te gaan naar Duitsland. Doe het dan niet. Vakantie moet niet. Je kan ook in Nederland blijven. Op een camping of zo. Of boek iets op een bungalowpark.

Het feit dat jij jezelf ziet als kwetsbaar vind ik opvallend. Ik zie mijzelf nooit als kwetsbaar.

Maar goed ik ben ook niet erg bang aangelegd en ik heb geen enkel probleem met een reisje naar Duitsland.

Expat

Expat

01-04-2016 om 18:30

link

Dat werd hier onlangs vermeldt op het ARD-nieuws. Ging om aanslagen op asielzoekerscentra en immigrantenhuizen (die vaak het nieuws helemaal niet halen). Ik heb geen link maar kan die wel proberen te zoeken, zal dan waarschijnlijk wel in het Duits zijn helaas.

Magalí

Magalí

01-04-2016 om 20:52

Expat

Die aanslagen op asielzoekerscentra komen hier ook in het nieuws. Of zijn er nog veel meer aanslagen (waarbij dan blijkbaar honderden doden moeten zijn gevallen) die niet in het nieuws komen? Lijkt me niet.

Magalí

Magalí

01-04-2016 om 22:21

Expat

Voor zover ik het uit die tekst kan opmaken (mijn Duits is slecht), gaat het om de dodelijke slachtoffers sinds de hereniging van Duitsland in 1990. Het bericht zelf is al uit 2013? Nu is ieder slachtoffer er één teveel natuurlijk, maar het gaat volgens mij om ongeveer 800 doden in 23 jaar? Niet in één jaar.

Maar misschien lees ik het verkeerd.

Expat

Expat

02-04-2016 om 08:37

klopt

in het artikel gaat het om doden sinds de hereniging. Dat zouden er vele honderden zijn, tot 800 inderdaad, waar wij niet veel van weten omdat in de officiele statistieken vele aanslagen niet meegeteld zijn. Boodschap is dat het er veel meer zijn dan wij weten en dan in de media komen. Het lijkt of rechts extremistisch geweld vaak doodgezwegen wordt.
Dat over afgelopen jaar was op de t.v., dat kan ik niet als tekst terugvinden. De boodschap was echter gelijk: ook in een jaar tijd zijn het er veel meer dan men denkt. En er werd toen bijgezegd dat het er meer waren dan in datzelfde jaar door islamitische aanslagen gestorven zijn (was voor Brussel). Kan zijn dat het alleen om Duitsland ging, weet ik niet meer.

Hortensia

Hortensia

02-04-2016 om 09:32

angst

Angst is een slechte raadgever. En de huidige media/social media zijn meesters in het aanwakkeren van de angst.

Zonder te willen bagatelliseren dat er e.e.a. gebeurt in West Europa, we moeten oppassen voor die angst. De meeste mensen sterven nog altijd in bed. Je kunt op je eigen stoep doodgereden worden door een auto.

Ja, er is geweld. Ja, er is rechts-extremisme. Ja, er zijn buitenlanders die zich niet gedragen. Ja, er gebeuren foute dingen, in Duitsland, ook hier. Waarbij ik moet opmerken dat ik, als ik al van iemand last heb, vooral last heb van Nederlanders met grote smoelen en agressief gedrag, en ik woon vlakbij een AZC waar ik regelmatig langs fiets en nooit problemen ervaar.

Ik ga alleen op vakantie, met en zonder kinderen. Ben ooit voor gek verklaard dat ik in mijn eentje naar Turkije ging, vijf jaar geleden, want pakweg 15 jaar eerder was er een Nederlandse vrouw vermoord. Ja, en ik woon in een dorp waar de laatste paar jaar ook twee moorden zijn gepleegd, moet ik nu emigreren naar Rottum voor mijn veiligheid?

Risico loop je altijd en overal. Thuisblijven en rillend achter de geraniums zitten is echter niet mijn plan.

Emma

Naar Duitsland, echt? En hoe ga je daarheen? Toch niet met de auto he? Weet je wel hoeveel verkeersdoden daar jaarlijks vallen?!

Magalí

Magalí

02-04-2016 om 10:25

Hortensia

Inderdaad, helemaal eens met je bericht. Gewoon doorgaan met leven en de dingen doen die je wil doen. Gebieden met een negatief reisadvies zou ik dan wel overslaan, maar verder kun je toch zowat overal heen.

En als je thuis achter de geraniums blijft zitten kan er ook een vrachtwagen je huis binnenrijden...

ik zeg altijd maar

"de meeste ongelukken gebeuren in huis"

Elfje65

Elfje65

02-04-2016 om 21:13

Emma

Meen je dit nou echt? Geen seconde zou het bij mij opkomen.Jaren ga ik naar Duitsland. Vorig jaar nog Berlijn, Noord Duitsland en vlak over de grens. Never nooit wat gemerkt. @ Expat. Houd toch op!
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest!

Gewoon lekker gaan. Duitsland is gewoon een fijn land, ook met vluchtelingen.

Elfje65

Elfje65

02-04-2016 om 21:19

Expat

De hereniging was 1990. 800 delen door 26 en ook nog eens door het inmense aantal inwoners is de kans groter dat je de staatloterij wint dan dat je werkelijk in de problemen komt door asielzoekers.Laten we elkaar niet gek maken, alsjeblieft.

Expat

Expat

03-04-2016 om 19:43

hoho

Ik gaf dit niet aan om Emma nog banger te maken, maar juist om de angst voor vluchtelingen in het juiste perspectief te zetten en te laten zien dat die ongegrond is. Als je daar bang voor bent, kun je voor nog veel meer dingen bang zijn. Mijn voorbeeld diende hetzelfde doel als de voorbeelden die hier gegeven worden over kans op auto ongeluk etcetc.

Expat

Expat

03-04-2016 om 19:46

en elfje

mijn tekst ging over rechts-extremistisch geweld, niet over asielzoekers waar je mee in problemen komt (in tegendeel).

Magalí

Magalí

03-04-2016 om 22:56

Expat

Jouw bericht kwam dan wel compleet anders over!

Puck

Puck

04-04-2016 om 07:40

Fijn Expat

Fijn dat je je posting en je bedoeling erachter nu toelicht want ook op mijn kwam het heel anders over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.