Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Faya

Faya

03-09-2016 om 20:04

Op vakantie met de hond

Wij krijgen over een poosje een pup en daarom zit ik alvast te kijken naar onze vakantie voor volgend jaar. We willen graag in Nederland blijven of nét over de grens en zoeken een huisje of stacaravan.

Wie heeft tips of ideeën? Ik zag al dat er speciale hondenhuisjes zijn bij Landal maar ruim 1000 euro per week vind ik wat te ver gaan. Een omheining rond je tuin lijkt me ook wat overdreven, een hond kan best aan de lange lijn en we zijn er de hele tijd wel bij.

Wat is handig om in de buurt te hebben op de camping of zijn er andere tips? Kent iemand een mooie camping met veel leuks voor honden op en rond de camping? Zwemvijver voor honden?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-09-2016 om 20:25

Tip

Bij Action verkopen ze voor weinig indegronddraaipennen met daaraan een lange lijn voor huisdieren. Heel handig op vakantie.

Wij nemen onze honden soms mee, als we een echt huisje hebben waar het bij hitte ook redelijk koel blijft. Dan ben je in het hoogseizoen idd al snel 1000 euro kwijt voor een week. Als we in een ongeschikte accommodatie gaan, hut of stacaravan, dan gaan ze naar het pension.
Dat kost wel een hoop, zeker voor twee honden. Maar het is op vakantie best prettig om niet aan de honden gebonden te zijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-09-2016 om 20:27

Aanvulling

Wij hebben afgelopen zomer een huisje gehad op de Boshoek in Voorthuizen. Hele prettige camping voor honden, waren gewoon overal welkom.

Soms worden honden wel toegestaan in de huisjes, maar mogen ze vervolgens nergens op het terrein komen. Dat is wel iets om even op te letten.

40er

40er

03-09-2016 om 20:39

Tips

Zorg dat je altijd water mee neemt, zijn van die speciale flesjes voor, waar direct een soort drink bakje aan zit. Wij hadden ook meestal wat brokjes en lekkers mee voor onderweg.
Idd zo'n grondpin is heel handig.
Wij namen ze vaak mee op vakantie, meestal buitenland. Bij veel campings mogen ze mee, huisjes weet ik zo niet.

Wij hebben ook net een nieuwe pup, die gaat volgend jaar naar het pension.

Ik heb even gegoogled op met hond op vakantie in nederland

Want ik hoorde een tijd geleden van iemand dat er een site was waarop je dat kan vinden. Er waren er een aantal in juli onder de 500 euro op dogsincluded.nl of hondenopvakantie.nl
Hier kun je kijken wat je wil.
Wij zijn een keer op hommelheide geweest en hadden daar een mooi huisje,de hond mocht niet bij de zwemvijver komen en dat was wel lastig. Huisje was wel omheind, hond was nog pup.
Verder hebben we een aantal huisjes gehuurd bij oostappenparken Elfenmeer geweest dat was een stenen huisje. Daar kon ze ook los bij t huisje. Wat me wel opvalt is dat alsje de hond meeneemt je vaak wat oudere huisjes krijgt. Wel fijn dat ze vaak aande rand van het park liggen,met uitlaten prettig.
De andere vakanties ging ze altijd naar een pension,dit hadden we bij de vorige hond neitgedaan en die ws daarna er niet aan gewend. Deze hond ging de helft van de weekendjes en vakantie mee en ook een aantal x naar pension omdat we naar en camping gingen waar t warmer was en onze hond een hekel heeft aan de riem. Dit is ze niet gewend want ze loopt bijna altijd los bij ons, we wonen aande rand van t dorp.. Nu zijn de kinderen groter en blijft ze bij hen.

Faya

Faya

04-09-2016 om 15:32

Bedankt voor alle reacties

Dendy: waarom is een stacaravan ongeschikt?

Onze hond zal zeker voor de vakantie nooit in een pension gaan, veel te leuk om de hele dag aandacht voor de hond te hebben met het hele gezin.

Ja die pennen ken ik wel van vroeger, dat is handig.

Meer tips voor campings of kleine parken of particuliere huisjes zijn welkom.

Stacaravan

Een stacaravan wordt ontzettend warm als de zon er op staat. Wij gaan dan ook niet meer naar een stacaravan. Deden we voor we een hond hadden dus wel. Want zelfs even uit eten gaan of boodschappen doen wil dan bijna niet meer. En wij hebben een grote hond die neem je niet zo mee naar elk restaurant..

Ce

Ce

04-09-2016 om 15:49

adressen

Wij hebben altijd honden gehad en nemen de hond ook altijd mee op vakantie(benelux, Frankrijk, Oostenrijk). Ik kan je wel wat adressen geven als je wil alleen de meeste zijn in de Ardennen, niet in Nederland . Wel ook vaak naar Kustlicht geweest in Zeeland. Wij kijken nooit naar echte hondenparken in de zin van zwemvijvers oid. Gewoon fijne huisjes of stacaravan, altijd goed gegaan.

Pennestreek

Pennestreek

05-09-2016 om 13:15

Vergis je niet

Als je op vakantie bent is het soms ook heel lekker om even geen hond te hebben waar je rekening mee moet houden. Als je eens een dorp wilt bezoeken moet er altijd iemand buiten blijven met de hond als je een kerk of museum in wilt, om maar wat te noemen. Maar ik kan me voorstellen dat je de eerste vakantie gewoon met hond wilt doen. Hebben wij ook gedaan, maar nu gaat ze naar de oppas als wij weggaan. Ze is daar net zo thuis als bij ons, dus dat is wel anders als je hond in een pension moeten stoppen.
Wij zijn vlak over de grens in de Eifel geweest het eerste jaar. In een riant huis, aan het bos, tussen de weilanden. Het was wel alleen de bovenetage, dat wisten we niet van tevoren. De grote tuin mochten we wel gebruiken, dus wij hebben onze pup toen ook een paar keer aan de lijn aan zo'n grondpin gehad. Maar verder vooral heel veel gewandeld in de omgeving. Ze vond het er heerlijk en was meteen van een heleboel angsten af, zoals voor paarden en koeien, zware landbouwvoertuigen, en water. Ze heeft daar echt leren genieten van het los lopen, lekker gejaagd op vogels en vliegen, heerlijk! Dus als je het adres wil geef je maar een gil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.