Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pien

Pien

15-10-2015 om 21:40

Op maandagochtend langs Antwerpen...

Wij gaan binnenkort op vakantie en moeten op maandagochtend langs Antwerpen. We wonen komen vanuit de richting Rotterdam. Nu begreep ik dat je ook bij Rotterdam via Roosendaal, Bergen op Zoom kunt gaan en dan Antwerpen aan de westkant neemt, via de Liefkenshoektunnel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het is wel om en het is een tolweg, dus ik wil graag weten of het de moeite waard is.

Alvast bedankt,
Pien

Klaartje

Klaartje

15-10-2015 om 21:45

Waar moet je naar toe?

Het ligt eraan waar je heen wilt, naar de kust zou ik het wel doen.. Het is tegenwoordig altijd wel druk bij Antwerpen maar het ligt ook aan het tijdstip natuurlijk.

Henriette123

Henriette123

15-10-2015 om 22:02

Pas doorheen gereden

Laatst naar Brugge geweest via de tunnel, en het tolgeld was het zeker waard.
We reden heen op donderdag rond het middaguur, en het was zelfs rustig.
We hoorden dat er aan de andere kant van Antwerpen wel file was.
Terug op maandagmiddag was het noodweer, hagel enz, en hadden wij wel file, maar reden wel.
We hoorden dat het aan de andere kant helemaal vast stond.
De twaalf euro op het vakantiebudget zou ik ervoor over hebben.

Henriette123

Henriette123

15-10-2015 om 22:03

6 euro per keer

De 12 euro was voor heen en terug samen

Noet

Noet

15-10-2015 om 22:07

ja doen

het rijdt een stuk sneller. alleen via die route red ik het om op 1 dag heen en weer te gaan naar onze productie locatie in noord Frankrijk. Het is de route die alle collega's nemen vanaf het hoofdkantoor.

neem je creditcard mee dan is het goedkoper en sneller.
rij 1 2 en 3

Pien

Pien

15-10-2015 om 22:21

Dank je wel!

We gaan naar Parijs, dus niet de kust, maar zoals ik het lees en bekijk op de kaart is het wel een goed idee.
Het is maar 3 kilometer meer op de gehele route en de tol is met creditcard 4,95 euro dus dat valt erg mee. We gaan het proberen, kan altijd nog druk zijn, maar niet geschoten is altijd mis.

Belgje

Belgje

16-10-2015 om 10:20

Gaat tijd kosten

De ring van Antwerpen is vrijwel altijd druk en staat vast in de spits. Tussen Antwerpen en Brussel kan het ook behoorlijk ellende zijn. De ring van Brussel staat in de spits ook steevast vol file. Ja, Liefkenshoektunnel is een goed idee en verder: neem vooral veel geduld mee!

Ik kijk meestal op Google Maps hoe het staat met de files en beslis dan of ik de E19 of de A12 naar Brussel neem. De GPS-routewijzer (dus live op dat moment) van Google Maps stuurt je ook zo goed en zo kwaad als het gaat door de files en langs eventuele alternatieve routes. Soms gaat dat over landweggetjes, maar het is altijd de snelste route. Ik gebrui kdie graag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.