Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantieganger

vakantieganger

23-06-2016 om 09:49

op 14 juli reisdag door Frankrijk: slim of juist niet?

We overwegen om op 14 juli op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk. Nu is dat uiteraard een nationale feestdag in Frankrijk. We vroegen ons dus daarom af, of dat dan juist een geschikte dag is om te reizen of dat je het moet vergelijken met een tweede paasdag hier; en dat juist iedereen erop uit trekt. Wie weet daar meer van?

vakantieganger

vakantieganger

25-06-2016 om 13:19

thanks

Dank voor deze link; hoe handig!

Winkels

Bedenk wel dat winkels die dag gesloten zijn, dus dat je bij aankomst niet even boodschappen kan gaan doen.

skik

@Emma

@Emma

25-06-2016 om 13:58

14 juillet

Maar je valt wel meteen met je neus in de boter: overal feest en vuurwerk

Tanken!

En heel veel tankstations zijn ook dicht op 14 juli in Frankrijk. Langs de snelweg niet, maar in de dorpen kunnen enkel Fransozen met hun bankpasjes bij onbemande tankstations terecht. Had ik ooit....heb toen een Fransman contant geld gegeven en toen heeft hij gepind en mijn auto volgetankt. Hij had ff t idee dat ie erin geluist werd hahaha.
Vaak is het de dag voor 14 juli druk op de weg omdat mensen elkaar gaan opzoeken en er een paar daagjes weg van maken. Op campings worden er grote feesten gebouwd op 14 juli met veel bbq drank en harde muziek. Maar dat is eigenlijk altijd om 12 uur afgelopen.

Tonny

Tonny

25-06-2016 om 21:35

Veel tankstations dicht

Dat herinner ik me ook, we hebben destijds een spannende autorit gehad. Het feestgehalte viel ons enorm tegen. We hadden iets als onze koninginnedag verwacht. Beetje dom natuurlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.