Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tonny

Tonny

07-08-2014 om 07:56

Onmisbaar in mijn handbagage is een...

Zet bij titel het onmisbaar gebleken voorwerp en nadere uitleg in de tekst !

Tijgeroog

Tijgeroog

07-08-2014 om 08:11

E-reader

Je mo de tijd toch doorkomen...

Astrid

Astrid

07-08-2014 om 11:16

Medicatie die je slikt.
Waarom?
Toen we op het vliegveld aankwamen, hoorden we dat er door het grondpersoneel gestaakt werd, de kans was groot dat we de bagage niet zouden krijgen, of in elk geval met uren vertraging.
Het heeft 5 uur geduurd, maar ik kon op tijd mijn medicijnen innemen.

Mijn laptop/tablet/foto- of filmcamera.
Waarom?
Nou een kennis van me werkt op Schiphol en laten we zeggen dat de koffers er niet met beleid worden ingegooid of uitgehaald.
Als het teveel is dan verdeel ik het over mijn medereizigers.

Schoon zonder water handgel

Altijd en overal schone handen! Voordat je in het vliegtuig gaat moet het soms eerst in een gesealde plastic zak.

een reisspelletje/kaartspel

Want je zult maar ergens moeten wachten vanwege vertraging met twee kinderen (of wat dat betreft je man).

Minthe

Minthe

08-08-2014 om 07:50

M'n telefoon

Telefoon en koptelefoon (plus lader) heb ik wel erg graag bij me: muziek, spelletje, internet (soms in het vliegtuig, in elk geval op het vliegveld), communicatie en zonder muziek werkt de koptelefoon ook prima tegen het gebrom van het vliegtuig of jengelende kinderen... Op lange vluchten gaat uiteraard m'n eReader mee.

Maar meestal reis ik met uitsluitend handbagage, dus heb ik alles wat ik mee heb toch al bij me. Erg goed misbaar: snoep, tijdschriften, eigen drinken.

lippenbalsem en e-reader

omdat ik altijd erg droge lippen heb en ook wil lezen onderweg

Iddl

Lippenbalsem maar ook een oplaadsnoer bijbehorende accu voor mijn telefoon. Telefoon vind ik onmisbaar op (zaken)reizen, en de accu is zo snel leeg. Kleine accu er bij en zo weer opgeladen. E-reader vind ik ook ideaal.

O en zo'n mini-ding waar je je eigen parfum in kunt doen, een paar dagen voorraad aan parfum bij je in minivorm, ideaal voor handbagage.

in handbagage

E-reader ,heerlijk ongestoord lezen in een vliegtuig, klein tubetje creme , flesje reinigingsgel, flesje water en iets kleins te eten.En ook nog oogdruppels omdat ik altijd last heb van droge ogen, vooral in een vliegtuig.

Juno

Juno

16-08-2014 om 16:32

OT welke ereader

Welke ereader heb je en hoe ben je tot die keus gekomen? Ik overweeg er eentje te kopen omdat het lezen op de iPad in de zon niet zo lekker gaat en de batterij snel leeg is.

Hier

Hier

16-08-2014 om 22:34

Sinds deze vakantie...

Ik neem voor de kinderen een extra setje kleding mee inclusief een setje ondergoed. Details zal ik jullie besparen. Iets met pastasaus en turbulentie (maar ik heb ook wel eens een wanhopige moeder met kotsende kleuter uit de brand gehouden met een shirt van onze kinderen).

Ik zorg ook dat ik 1 beha en 1 bikini in de handbagage meeneem. Ik heb ooit een gezin gehad dat 2 dagen op de bagage moest wachten en geen bikini kon vinden in een cup DD op vakantie.

Camera's, Ipad, Ipods etc gaan allemaal mee in handbagage.

Uno, kleurboek met wat stiften en stickers voor de jongste.

Ik neem ook altijd een sjaal mee omdat de airco soms vrij koud kan tochten (?)

Een mini EHBO etuitje met wat pleisters, neusdruppels, miniverpakking contactlensvloeistof, minideo, tandenborstel, handgel, pak zakdoekjes, etc.

En ik trakteer onszelf altijd op een paar leuke tijdschriften en iets lekkers (iets zoet en iets hartigs).

juno (ot)

ik heb al een jaar of 5 de eerste sony e reader. Erg fijn dat ie niet spiegelt in de zon, maar nu zou ik gaan voor een ereader waar ook een lampje in zit. Ik kan s avonds alleen lezen bij licht,of moet zo'n duur geval erop kopen...
Hij gaat wel erg lang mee met de accu, schakelt zelf uit als je even neit bladert en met 1 druk op de knop kun je weer verder lezen. Zelf vind ik het prettig om de boeken te "draaien" zodat je over de breedte leest, zeg maar omdat t doorblader knopje dan onder mijn duim valt. ik lees snel en wil niet steeds over t scherm vegen om verder te bladeren.

Annet

Annet

20-08-2014 om 21:41

Lilian

Ik heb volgens mij de tweede versie van de sony reader.
Je hoeft geen duur geval te kopen.
Ik heb mijn leeslampje gekocht bij Blokker en bij Action. Bij Blokker is het een metalen geval die snel krassen maakt als je het lampje vastklemt. Maar je kunt het ook vlakbij neerzetten. Dat werkt ook.
Die van de Action is een wit kuntstof lampje dat je makkelijk op de reader schuift. Werkt perfect. De batterijen kun je zelf verwisselen (gewone aaa's)
Ik lees ook in de breedte. En wat ik handig vind ik dat ik nooit een leesbril nodig heb omdat je de lettergrootte kunt instellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.