Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ankie

Ankie

21-10-2013 om 09:57

Noorwegen

Wij willen er graag naar toe maar het weer houdt ons een beetje tegen. Welke parken/regio's moeten we zeker niet overslaan? Onze jongste is dan 5.

Buro Scanbrit lijkt leuke reizen aan te bieden. Iemand ervaring?

Prijzen van excursies schrikken ons wel af (nog meer dan die van de boodschappen . Bv het beroemde Flamtreintje is redelijk onbetaalbaar voor een gezin van 5. Paardrijden kost zo 400 euro voor ons gezin. Wat zijn leuke, stoere dingen om te doen die nog betaalbaar zijn.

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

21-10-2013 om 13:01

Noorwegen

Wij gaan regelmatig naar noorwegen, en het is echt de moeite waard.

Om dingen te doen: Ik vind noorwegen een prima land om ook low budget dingen te doen.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is hoe jullie daar naar toe willen gaan, willen jullie 2 weken op een plek staan, of willen jullie trekken. En hoe willen jullie overnachten, in een tent, in een blokhut, of gaan jullie met een caravan/camper?

Kortom, vertel eens iets meer over jullie vakantiewensen, en wat je leuk lijkt om te doen?

En wat betreft het weer... Wij hebben vaker mooi weer gehad dan geen mooi weer.

Tulp

Tulp

21-10-2013 om 16:57

Wij ook

Wij zijn een paar keer via Scanbrit naar Noorwegen geweest. Dat zijn prima geregelde reizen. Over het algemeen verblijf je in mooie huizen in wintersport gebieden. Die huizen staan zomers meestal leeg en kun je daarom voordelig huren. Verwacht er geen animatie en toeters en bellen want dat is er gewoon niet. Bereid je wel voor op nogal wat kilometers in de auto, want de afstand tussen de huizen, als je een rondreis doet, is niet misselijk. En reken dan op een gemiddelde snelheid van 60 km per uur.
Wij zijn ook een gezin van vijf. En inderdaad: sommige activiteiten kosten erg veel geld. Maar wij hebben ons altijd prima vermaakt door eindjes te rijden, te wandelen en dan langs riviertjes en watervallen te struinen, te vissen en te picknicken op de meest uitgestorven plekken. Verder zijn er ook nog wel dingen te doen die niet zo heel veel kosten, wat kleinschaliger vermaak zoals het bezoek aan een scheepstimmerwerkplaats waar de kinderen lekker zelf bootjes konden timmeren enzo.
De keren dat wij er zijn geweest hebben we maar zeer af en toe regen gehad. Over het algemeen was het erg lekker weer in de zomer, te denken aan een temperatuur tussen de 20 en 25 graden.
De regio rondom Bergen / Voss is erg mooi. Iets naar boven heb je de mooiste fjorden. Ach eigenlijk is heel Noorwegen prachtig! Als je nog meer info wilt dan roep maar!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-11-2013 om 20:27

Hardangervidda!

Een enorme hoogvlakte, ik vond het prachtig. Verder: varen in een fjord, lopen in de bergen. Ik vond Noorwegen geweldig!

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.