Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lilie

Lilie

13-06-2014 om 15:09

Nieuwe bagageregels vliegen

Iemand die zich daarin al verdiept heeft? Begrijp ik het nu goed en moet ik nu alsnog bagage gaan bijboeken? Ook al heb ik de vakantie maanden geleden al geboekt?? Grrr lekker klantvriendelijk weer.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-06-2014 om 16:14

hangt van je maatschappij af

Volgens mij heeft iedere maatschappij gewoon zijn eigen regels. Over welke regels heb je het precies? Welke maatschappij? Wat is er volgens jou veranderd?

Lilie

Lilie

13-06-2014 om 16:26

Die per april

Ik begrijp er voorlopig nog niks van geloof ik. Hangt af inderdaad met wie je vliegt, voor vliegen vanaf België geldt het weer niet . Kennelijk is het ook nog weer afhankelijk waar je een pakketreis hebt geboekt voor april of je wel of niet moet bijbetalen....heen vliegen we vanuit Duitsland met Transavia, terug weet ik nog niet.

vlinder72

vlinder72

13-06-2014 om 16:47

Lillie

Er zijn geen universele bagage regels. Iedere maatschappij mag zelf bepalen hoe ze met bagage omgaan.

Dus met welke maatschappij vlieg je, wanneer, vanaf welke plaats en gaat het om een charter of lijndienstvlucht? Gaat het om een lijndienst vlucht dan kijk je op de website hoe ze met bagage omgaan. Er staat meestal precies hoeveel je mee mag nemen, of je een koffer kosteloos mag inchecken, hoe graag je handbagage mag zijn etc.

Gaat het om een charter dan kan je het het beste bij de touroperator navragen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-06-2014 om 16:50

iets specifieker zijn

Er zijn geen 'algemene-regels-die-plots-zijn-veranderd'. Op jouw vraag kunnen we dan ook helemaal geen antwoord geven. Dat hangt natuurlijk af van wat voor vlucht je hebt geboekt, onder welke voorwaarden etc. Heb je al contact opgenomen met de organisatie waar je je vlucht hebt geboekt? Ik denk dat zij de enigen zijn die jou antwoord kunnen geven.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-06-2014 om 21:30

Ja, bel ze of kijk op de FAQ's van hun website

Staat er in de algemene voorwaarden dat als het bagagebeleid gewijzigd wordt, je alsnog moet bijbetalen? Of geldt: geboekt is geboekt (met de voorwaarden van dat moment).

KLM

Bedoel je KLM die laatst een aanpassing heeft gedaan in haar voorwaarden? Flying Blue members moeten nu ook gaan betalen.. tja daar kon je op wachten. Maar volgens mij geldt dit niet voor bestaande boekingen.

Ellen69

Ellen69

13-07-2014 om 23:28

Transavia en Corendon

Ik heb me er net ook even in verdiept. Voor ons die met Corendon vanaf Eelde vliegen geldt dat wij per persoon 5 euro per enkele reis betalen, per koffer tot 20 kilo.
Is je koffer zwaarder, dan gaat de prijs omhoog.
Bij Transavia zag ik dat het tot 15 kilo 5 euro is, en dan al meteen verhoogd wordt naar 15 Euro.

Handbagage mag tot 7 kilo per persoon. Ik denk wel dat de kans nu groter is dat niet alle handbagage mee kan naar boven in het vliegtuig, nu ze stimuleren met enkel handbagage te reizen.
Als het vol is, gaat je handbagage ook in het ruim. Dat hoop ik niet, het is niet voor niets handbagage.

Ellen69

Ja dat klopt idd. En dus moet je ervoor zorgen dat je bij het boards redelijk vooraan staat, tenzij je een klein tasje hebt dat nog onder de stoel past.

Ellen69

Ellen69

02-08-2014 om 22:51

Handbagage

Ik had een behoorlijke tas, die paste prima onder de stoel voor me. Onze kinderen beide een eigen rugzakje met boekje, flesje fris en iets te knabbelen, oordopjes e.d.
Ging prima!
Als het weer slechter is wordt het lastiger, dan hoort je jas ook nog bij je handbagage, die hadden we nu niet bij ons.
Wij zaten achterin het vliegthuig, en de vakken boven ons hoofd waren al gedeeltelijk vol met tassen van stewardessen en videoapparatuur. Maar het lukte allemaal echt wel.

Koffers werden per twee gewogen, ook handig om rekening mee te houden. Een zwaardere van onszelf met een lichtere van de kinderen, zo ben je niet snel te zwaar

@gonniegans

'je moet bij boarden vooraan staan'. Zoon is met Ryanair naar Spanje gevlogen, extra betaald voor stoel vooraan, dus als eerste in vliegtuig. Zijn handbagage zou in het ruim moeten, werd nog net vóór het boarden bepaald.
Dus die regel gaat ook niet altijd op, het grondpersoneel bepaalt..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.