Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

angel3

angel3

14-09-2015 om 19:02

New York op zondag?

Binnenkort gaan we naar New York.
Ik lees her en der dat winkels dicht zijn op zondag. Heeft het bv zin om op zondag naar chinatown te gaan of slaat dat nergens op?
Ik probeer een beetje slim te plannen zodat we niet perse gaan shoppen op zondag maar een beetje reuring is natuurlijk wel leuk. Wat gaan we het beste doen op zondag?

The city that never sundays

Het schijnt dat sommige winkels een uurtje later open gaan op zondag. Verder hoef je je nooit te vervelen in New York, er is altijd meer te doen dat je tijd voor hebt.

skik

Het is waar

NY slaapt nooit! Oók niet op zondag. Ik stond wel voor een dichte deur bij het Guggenheim, die bleek op donderdag dicht. Al loont het sowieso voor de musea vooraf kaarten te reserveren. In de meeste gevallen voorkom je dan de rij.

In het weekend is central park afgesloten voor auto's dus dan is dat juist heel leuk om te doen op zondag. Je kunt er ook geweldig doorheen fietsen bijvoorbeeld.

1 november

1 november wordt de Marathon van NY gehouden.
Mocht je toevallig die dag daar zijn, is het nog een bijzondere dag.
Ook al zijn de winkels veelal gesloten, dan is er een markt midden op 5 th avenue. De sfeer rond Central Park met al die aanmoedigende mensen is als een feest.

Ik denk dat vooral het weer bepaalt hoe je dag verloopt. Regent het, ga je of winkelen of een museum in. Schijnt de zon, loop je liever in het park of rij je per hop on- bus naar interessante wijken.

Krullevaar

Krullevaar

15-09-2015 om 22:28

open

Winkels zijn wel open op zondag, maar net als hier pas vanaf 12 uur. Al weet ik het niet zeker voor de kleine winkeltjes in Chinatown. Voor de grote winkelgebieden in midtown geldt het zeker wel.

Veel plezier!

Vlinder

Vlinder

15-09-2015 om 23:27

Kerk

Zoek een swingende kerk op voor de ochtenduren, en ontdek ook dat aspect van de stad

Vlinder

Vlinder

15-09-2015 om 23:35

Volop keus

Je kunt op zoek naar gospel met zon enthousiast koor. Je kunt ook de Redeemer Presbyterianen Churchi van Tim Keller opzoeken.

Evelien

Evelien

16-09-2015 om 06:37

Zondag ochtend

Ja, Vlinder heeft gelijk, zo'n kerkdienst is gaaf.

Toen ik er 2 jaar geleden was, was het Frick Museum (zeer de moeite waard!) op zondagochtend gratis toegankelijk! Het zat niet in die (kleine) NY Pass (of die andere naam, je hebt er twee), dus dat kwam handig uit. Er stond wel een behoorlijke rij, maar als je wat vroeger gaat, is het nog te doen en ook wel gezellig in de rij.

Reken sowieso op rijen bij diverse musea en uitzichttorens.

Krullevaar

Krullevaar

16-09-2015 om 11:09

idd

Je hoeft helemaal niet te winkelen op zondagochtend toch? Er is zoveel meer te doen. Ga gewoon lekker wandelen in Central Park of in een van de wijken in Lower Manhattan. Ontbijten in een typisch Amerikaanse diner. Ook leuk is Highline Park, een wandeling op een voormalige spoorlijn die door het Meatpacking District loopt.

angel3

angel3

16-09-2015 om 17:32

dank

O ja die kerk is wel een leuke tip! ga ik even naar kijken. De highline staat ook op ons lijstje inderdaad.
Ik hoef niet te winkelen maar zo uitgestorven als het op zondag soms kan zijn in europa vind ik dan ook niet leuk. Als ik dan weet dat een bepaald musuem dan een goede optie is dan doe ik dat liever. Ik had nu nl voor de zondag vrijheidsbeeld en chinatown gepland. Maar twijfelde dus of dat slim is.
Tenx

Ellis Island

http://www.statueoflibertytickets.com/?gclid=CJeY3reK_McCFQ2eGwodY8MGqA

Bij DWDD het advies om in New York in elk geval een bezoek te brengen aan Ellis Island, naar de statue of liberty en met name het immigratiemuseum.

Krullevaar

Krullevaar

16-09-2015 om 21:03

langs het Statue of Liberty met de Staten Island ferry.

Ook de moeite waard: het 9/11 memorial & museum

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.