Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Naar Londen of UK met de trein met twee pubers - kan dat goedkoper?

Regelmatig speuren we naar aanbiedingen, daar we graag eens met onze twee kinderen van 13 en 15 naar Londen willen met de trein, vanaf Brussel. Nu valt het mij op dat het zeer prijzig is, minimaal 500 EUR voor een retour, of meer!!! (vader. moeder, kids 13 en 15 jaar)

Hoe willen ze kunnen concurreren tegen de lage vliegprijzen? Vanaf Eindhoven vlieg je al voor 20 EUR, retour!

Begrijp me niet verkeerd, we gaan het liefst met de trein, maar het is gewoon onbetaalbaar. Tips?

bloemetje

bloemetje

15-09-2015 om 11:23

wat is precies je vraag?

Wat is precies je vraag?

Je schrijft "Hoe willen ze kunnen concurreren tegen de lage vliegprijzen?". Wil je daar een antwoord op? Wie zijn trouwens 'ze'?

Mikke

Mikke

15-09-2015 om 11:58

Prijzen

Wij zijn vorig jaar voor 50 euro pp naar Londen (en terug) geweest met de trein, je moet alleen wel ruim van tevoren boeken. Vliegtickets zijn inderdaad goedkoop, vooral omdat er meer aanbieders zijn (en dus meer concurrentie).

Ik vond de trein trouwens lang duren (vanaf Rotterdam), de laatst paar keer hebben we dus toch maar weer gevlogen.

Limi

Limi

15-09-2015 om 12:22

vliegen

Ik heb laatst zitten kijken, maar ik vond echt geen 20 euro retour vanaf Eindhoven hoor! Ik heb verschillende data gepakt om te vergelijken. Het goedkoopste was dan tegen de 100, maar meestal boven de 100 euro pp.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat vliegen en trein ongeveer even duur zou worden.

Moi-van-2

Moi-van-2

15-09-2015 om 20:29 Topicstarter

Mikke

Ik kan bij de Eurostar alleen vanaf 59 eur per persoon heenreis boeken. Hoe/waar heb jij dat retour voor 50 eur geboekt?

Moi-van-2

Moi-van-2

15-09-2015 om 20:30 Topicstarter

Limi

Mijn vriendin had een aanbieding naar Londen voor 17 Eur vanaf Eindhoven. Echt supergoedkoop! (Maar toevallig wel de warmste dag van het jaar...)

Moi-van-2

Moi-van-2

15-09-2015 om 20:32 Topicstarter

Bloemetje

Sorry..is idd niet duidelijk. De spoorwegen (NS internationaal/ Eurostar )

Limi

Limi

15-09-2015 om 20:39

aanbiedingen

Zijn er wel eens aanbiedingen met de trein? Ik kon er geen vinden toen ik zocht, afgezien van de normale prijzen voor niet zo fijne tijden.

En dan met name aanbiedingen zonder hotel.

Je bent er wel redelijk snel met de trein en dan meteen in de stad, maar het is inderdaad wel prijzig.

mari39

mari39

15-09-2015 om 21:38

geen 500 pp

Wij waren veel minder kwijt. 2 jaar terug met de herfstvakantie geweest. 4 personen en rond de 600 euro denk ik. Nu is voor ons het treinkaartje naar Brussel heel goedkoop omdat wij vlak bij de grens wonen. Maar dan nog vind ik 500 euro veel.
Wel belangrijk is dat je 3 maanden van te voren boekt want hoe eerder hoe goedkoper. En dat je de goedkoopste reistijden uitkiest.
Overigens hadden wij wel tickets die niet gewijzigd konden worden na boeking. Dat scheelde enorm veel geld.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-09-2015 om 15:56

Trein

Niet boeken via NS International, maar via De Treinreiswinkel. http://www.treinreiswinkel.nl/ Ik boek alle uitjes met de trein/treinvakanties via hen en dezelfde treinverbindingen zijn een stuk goedkoper dan via de NS omdat zij op de hoogte zijn van de scherpste tarieven, (kinder)kortingen etcetera. Vroeg boeken loont, net als goedkopere reistijden uitkiezen (indien mogelijk natuurlijk) zoals mari al schrijft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.