Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Naar de zon in de herfstvakantie

In de herfstvakantie willen we graag een weekje naar de zon. Alleen is het nog wel een beetje lastig om een goede bestemming te vinden.
Eisen:
- zonzeker (in principe), warm genoeg om te zwemmen en te genieten van strand en zwembad
- niet langer dan 4 uur vliegen
- prijs maximaal 2000 euro inclusief vluchten voor 4 personen
- hotel mag, maar huisje of villa is ook prima.

Wie heeft ideetjes? We dachten eerst aan egypte, maar dat vinden we gezien de onstabiele situatie in de wereld toch niet zo heel prettig.

T@sje

T@sje

11-01-2015 om 23:39 Topicstarter

Oh, het belangrijkste nog vergeten...

We willen uiteraard heel graag dat onze kinderen (5 en 7 jaar) het erg fijn hebben. Want als zij genieten, hebben papa en mama het ook fijn (heel cliche maar ook heel waar...

Juno

Juno

12-01-2015 om 00:06

Hier

Ik ben in de herfstvakantie naar Mallorca geweest, via Jiba. Wij hadden als eis dat we niet in een complex met glijbanen en animatie zouden zitten. Wil je dat wel, dan kan je beter iets anders zoeken.
We hadden een vrijstaande villa, privézwembad, tuin, buitenkamer, dakterassen, slaapkamers met airco, ruime keuken, buitenkeuken. Auto erbij gehuurd.
Goed weer gehad, ook het zeewater had een lekkere temperatuur. Mooi eiland, aardige mensen, vlakbij, binnen het budget dat jij hebt.

Cecile

Cecile

12-01-2015 om 07:09

Turkije of Griekenland

Turkije natuurlijk.

Maar je kunt in de herfstvakantie wel een enkele regenbui of dag met regen hebben. Dat is denk ik zowel in Turkije als Griekenland zo, maar ook op Mallorca kan dat zo zijn. in zijn algemeenheid denk ik dat het in Turkije warmer is dan op Mallorca.

Check de klimaattabellen van die landen voor gemiddelde temperaturen, temperaturen van water, het aantal zonne-uren en kans op regen.

Cecile

Cecile

12-01-2015 om 07:14

Canariache eilanden of Tunesie

Zijn ook opties. Zijn misschien nog iets warmer, m.n. de Canarische eilanden, denk ik. Iets verder vliegen.

T@sje

T@sje

12-01-2015 om 07:14 Topicstarter

Klinkt goed

Juno, dank je voor de suggestie! Ga ik zeker eens ff kijken. Cecile, dank voor de tip!

Lou

Lou

12-01-2015 om 08:58

Griekenland

Wij zijn een paar keer in de herfstvakantie naar een Grieks eiland geweest, heerlijk zo rond 27-28 graden gehad. We gingen dan wel flink zuidelijk: Kreta, Kos, Rhodos. Telkens met Elizawashere, erg goed bevallen! Fijne huisjes, weg van het massatoerisme. Voor een week zaten wij met z'n drieën altijd onder de 2000 euro, misschien dat je daar met z'n vieren wel overheen komt dan, maar ik zou zeker even kijken. Oef, zin in!

Annette

Annette

23-01-2015 om 14:52

Zon vakantie

Als je een herfstvakantie wilt hebben met garantie voor de zon, dan komen al snel de Canarische Eilanden ter sprake. De reis is meer dan 4 uur vliegen. Een andere goede optie is Barcelona, daar is het in de herfst nog goed weer en er is erg veel voor kinderen te doen. Het mooie van Barcelona is dat je een stad combineert met het strand en de zee. Dus er zijn leuke dingen voor ouderen én voor kinderen. Neem een kijkje op: http://www.oh-barcelona.com/nl/blog/2013/reisgids/families/barcelona-kinderen-18133 om te zien wat je er met kinderen kunt doen. Voor goedkope overnachtingen kun je kijken op:

http://www.venere.com/nl/spanje/barcelona/

Barcelona is echt een stad voor jong en oud.

Andalusie

Zuid Spanje dus. Is rond dat jaargetijde ook prima te doen qua strand. En mocht het tegenvallen, dan zijn er leuke steden in de buurt die erg de moeite waard zijn (Granada, Sevilla, Corboda). Ook Gibraltar is leuk om een dagje te bezoeken.

+ Brunette +

+ Brunette +

21-02-2015 om 00:56

Canarische Eilanden (woon er)

Het Europese vasteland is in de herfst al wat riskant maar op de Canarische Eilanden heb je tot november nog gegarandeerd prima weer. Zelfs als het eens een dagje bewolkt is, is het niet te fris. Met wat geluk kun je 's avonds zonder vestje de deur uit. Regenbuien heb je geen last van tot eind oktober/begin november. In vluchtschema's staat altijd dat het vier en een half uur vliegen is maar met gunstige weersomstandigheden ben je er vaak ook wel in vier uur. Op de Canarische Eilanden zijn ze altijd blij met gedonder in het Midden-Oosten, goed voor het toerisme.

T@sje

T@sje

04-04-2015 om 20:37 Topicstarter

Geboekt!

De kogel is door de kerk: we hebben in de herfstvakantie een weekje naar de Canarische Eilanden geboekt. In eerste instantie wilden we dat doen via Eliza was here, maar dat werd echt te duur. Uiteindelijk voor 1000 euro minder een vlucht, 4 sterren accomodatie + huurauto geboekt via Tix.nl

Nu al zin in!

Cecile

Cecile

05-04-2015 om 22:07

Heerlijk

Vooruitzicht en vast goed weer.

Leuk dat je het even laat weten wat het geworden is.

En goeie tip om te onthouden, die website .

Veel plezier alvast . En met de voorpret.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-04-2015 om 23:45

Welk eiland?

Daar was ik gewoon even benieuwd naar...

T@sje

T@sje

16-05-2015 om 20:55 Topicstarter

Lanzarote...

En we gaan vast enorm genieten: mooi eiland, lekker weer, goede accomodatie en natuurlijk elkaar. Kan niet mis gaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.