Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ise

Ise

02-05-2014 om 08:16

Naar Bretagne

Deze zomer gaan we voor het eerst naar Bretagne. We hebben een stacaravan gehuurd in de buurt van Quimperlé. Wie heeft er nog leuke tips? Wat moeten we beslist gaan bekijken of doen met 2 pubers van 12 en 15 jaar?
Weet iemand nog een leuk overnachtingsadres of weg daar naartoe. Ik wil graag de vakantie relaxed beginnen en niet in één keer de rit daar naartoe maken.

Ise

Hadewich

Hadewich

02-05-2014 om 09:12

Point du Raz

Point du Raz vonden wij heel mooi, grote rotsen die de zee insteken. Maar ik weet zo gauw niet of dat niet te ver rijden is vanaf Quimperlé.

Dalarna

Dalarna

26-05-2014 om 11:56

ise

Waar wil je ongeveer overnachten dan?

Ise

Ise

26-05-2014 om 21:47 Topicstarter

normandie

Dalarna, ik dacht zelf in Normandie. Wellicht twee nachtjes, zodat we nog wat historische plaatsen kunnen bezoeken.

Marjoleine64

Marjoleine64

26-05-2014 om 22:49

Bretagne

is een geweldig vakantiegebied. Overnachten in Normandie kan op legio plekken, leuk voor pubers is de omgeving van de landingsstranden bij Caen, heel veel oorlogshistorie te zien. in Bretgage zou je in ieder geval de oude stad van Concarneau moeten bezoeken, en natuurlijk de velden vol menhirs bij Carnac. Ook het binnenland van Bretagne kan heel erg mooi zijn, wij hebben daar diverse kortere tochten en wandelingen gemaakt maar te lang geleden om nog details te weten. Er staan ook overal wel kastelen die de moeite van het bezoeken waard zijn. Voor een slecht-weer-dag heeft Brest een mooi aquarium.

Van bretagne naar Jersey

Vanaf st. Malo vertrekken ferries. Het is alweer even geleden maar we gingen heen met zo'n snel luchtkussen. En terug met een veerboot met gangendiner. En dolfijnen om de boot bij ondergaande zon.
Jersey herinner ik me meer als een rustig winkeldorpje met bioscoop.

Disneyland

http://www.vacanceselect.nl/camping/frankrijk/parijs-omgeving/camping-le-soleil-de-crecy/732/
Hollandse eigenaar van de camping. Vlakbij Disneyland, je kunt er toegangskaartjes kopen op de camping en er vertrekt een bus richting Disneyland vanaf de camping.
Voor deze leeftijd ook leuk. Zoon is vorig jaar met school naar Disneyland geweest.
We hebben zelf vroeger op de camping gestaan.
Als tussenstop onderweg naar Bretagne.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.