Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Quest

Quest

03-02-2015 om 21:24

Na 7 jaar eindelijk eens op vakantie!

Het is zo ver! 7 jaar na mij scheiding wil en kan ik deze zomer met de kinderen naar de zon! In de afgelopen jaren door geld gebrek 2x een week op een camping in Nederland geweest (pfffffff niks voor mij) maar nu door een paar meevallers hopelijk geld genoeg voor 8 dagen Turkije ofzo. Heeft er iemand tips of ervaring met een bepaald hotel? Ik ga met 2 pubers 14 en 15 jaar. Zij zijn met hun vader een paar keer eerder al in Turkije geweest en willen het liefst met mij naar hetzelfde als waar ze met hun vader geweest zijn maar dat lijkt mij niet zo goed idee.
Ik heb geen idee waar ik naar opzoek moet en waar ik het kan vinden. Dus als iemand een goed idee heeft graag!

Moni

Moni

03-02-2015 om 21:33

Turkije is erg warm in de zomer

Ik ben het eens dat het niet zo'n goed idee is om naar dezelfde plek te gaan als vader met de kinderen.
Turkije is geloof ik wel erg goedkoop in de zomer (omdat het zo heet is).
Wij hebben goede ervaringen met Poot, een reisbureau net over de grens van NL-Duitsland. Ze spreken gewoon Nederlands als je belt of mailt.
http://www.vliegvakanties.de/

Katniss

Katniss

03-02-2015 om 21:37

Kreta

Wij hebben het erg naar ons zin gehad op Kreta. Volgens mij is dat ook niet zoveel duurder dan Turkije. Wat is je budget? Volgens mij was ik voor een week ca. 2000 euro kwijt, maar dat was dan een eenoudergezinsvakantie met activiteiten. Gewoon een appartement zou voor minder moeten kunnen, en het eten is daar niet duur. Ik zou zoeken op D-Reizen.nl ofzo, en dan kijken wat binnen je budget valt en hoe de reviews zijn.

Moni

Moni

03-02-2015 om 21:56

Wat willen je kinderen en jijzelf?

Je kunt naar een vakantiepark/hotelcomplex gaan, dan is all-in handig. Kan iedereen eten en drinken wat die wil.
Als je juist op pad wil, is een appartement of klein hotel met ontbijt handig.
Ik zou samen eerst goed praten over de verwachtingen van iedereen.

Quest

Quest

04-02-2015 om 08:14

All inclusive

Mijn kinderen zijn met hun vader all inclusive naar Turkije geweest. Maar een goed idee om niet zomaar aan te nemen dat ze dat met mij ook willen. Het lijkt mij echt heerlijk trouwens! Echt een week helemaal niks hoeven doen zelfs niet te hoeven nadenken wat we gaan eten.
Een eenoudervakantie trekt me juist helemaal niet. Verplicht met z'n allen optrekken, dat idee heb ik daarbij. Maar dat is een vooroordeel hoor, heb zoiets nog nooit gedaan.

Barvaux

Barvaux

04-02-2015 om 08:54

pas maar op

Te goedkoop die kant op willen zorgt voor allerlei ellende. Wees zeker van je zaak en bekijk goed wat je doet (en kijk niet naar Red mijn Vakantie, daar zie je vooral mensen die lang hebben gespaard en het allemaal maar net konden betalen in de shit geraken).

Barvaux

Barvaux

04-02-2015 om 08:55

quest

Voor zover ik weet kan er nooit iets verplicht zijn bij eenoudervakanties. Je moet het vooral zien als meer andere volwassenen die wel eens om een gesprekje verlegen zijn en met wie je kan praten als je kinderen zich vermaken. Als je daar totaal geen behoefte aan hebt moet je dat niet doen natuurlijk.

Badmuts

Badmuts

04-02-2015 om 09:15

Waterpark?

Wij zijn een keer (jaren terug) naar Kusadasi geweest in Turkije. Zo'n all-in resort met gratis waterpark. Die glijbanen waren volgens mij ook echt nog leuk voor pubers en het was op loopafstand van hotel. Er was ook een zandstrand en een gewoon zwembad. Geen idee van prijzen hoor maar is dat een idee? Heette geloof ik Aqua fantasy ofzo.

Marea

Marea

04-02-2015 om 14:50

zag advertentie

Zag vandaag een advertentie in de krant voor iets all inclusies op Kreta.
Gewoon even de advertenties in de gaten houden, vind je vast iets leuks.

Maar eerst even met de kinderen om tafel wat ze willen. All inclusive is voor jou heerlijk, geen boodschappen, niet koken, geen afwas. Omdat je kinderen al groot zijn, lijkt me een zwembad wel belangrijk voor ze, of aan het strand. In Turkije zit je vaak erg afgelegen. In Griekenland of Spanje kun je vaker nog eens weg met de bus ouzo.

Veel plezier met de voorpret.

ps: misschien willen je kinderen wel een stedentrip. Raad ik Barcelona aan.

Katniss

Katniss

04-02-2015 om 19:29

Gut nee

Ik bedoelde helemaal niet dat je op een eenoudervakantie zou moeten. Dat lijkt me bij pubers ook niet meer helemaal nodig, want die zoeken zelf hun aanspraak wel als ze daar behoefte aan hebben. Voor mezelf vond ik het fijn om 's avonds eens met iemand op een terrasje te kunnen zitten, of gewoon bij mensen te gaan zitten bij het zwembad. Maar ik ben ook echt geen groepsdier en houd al helemaal niet van verplichte uitstapjes.
Maar Kreta is wel heel leuk.

quest

quest

05-02-2015 om 23:26

Aqua fantasy erg duur

Heb gelijk even gekeken naar aqua fantasy! Dat lijkt me voor de kinderen een super park! Maar phoe wat duur! Ik zit natuurlijk precies in de duurste tijd, zal je altijd zien .
Ik ging uit van zo ongeveer €800,- per persoon. Maar dit komt op €1000,- per persoon......ai dat is me echt te duur. Ik vind eigenlijk €800,- pp ook al wel heel erg zonde van het geld voor 8 dagen vakantie. Maar daar moet ik maar niet al teveel over nadenken.

bekijk t anders

Als je dit soort bedragen ziet Quest, dan snap ik dat je dacht nooit op vakantie te kunnen. Waarom bekijk je t niet gewoon anders? Zoek een goedkope vlucht naar een warme bestemming, bijvoorbeeld Nice. Is tientjeswerk als je nu voor de zomer boekt. En dan in of bij Nice heb je legio geweldig leuke campings waar je ook huisjes of stacaravans hebt. En dan ga je elke dag uiteten of haal je wat. Ik wed dat je dan voor 8 dagen veeeeeel minder kwijt bent.
Ik zie dat t campinggebeuren niks voor je is, in Nederland vind ik t ook niet zo leuk, maar in (zuid) frankrijk juist wel! Ik kampeer al jaaaren en sta deze zomer voor de 3e keer achter elkaar op n camping met een zwemmeer en waar je kampvuurtjes mag maken voor 11 euro per nacht. Ik rij er naar toe, geen peage, want t is 650 km. En de kinderen hebben de tijd van hun leven.... Elke dag een ijsje, verse espresso voor mij, stokbroodje, worstje boven t vuur, wijntje. En dan hou ik in jouw geval 2000 euro over. Met gemak.

Juno

Juno

06-02-2015 om 17:35

Dorry

Welke camping is dat?

Tijgeroog

Tijgeroog

06-02-2015 om 19:46

Dorry

Leuke camping he!

Juno, ik weet niet of Dorry het in het openbaar op het forum wil gooien, maar je mag me wel mailen op [email protected]

Quest

Quest

16-02-2015 om 13:57

Veranderde plannen.

Waarschijnlijk wordt het toch geen Turkije met z'n drieën. Zoon heeft een bijbaantje gevonden als vakkenvuller bij de AH. Hij gaat ook al met zijn vader 2 weken weg en wil de rest van de zomervakantie het liefst werken. Ik begrijp dat wel maar vind het ook jammer want ik had al bedacht dat dit wel eens onze laatste gezamenlijke vakantie zou zijn geweest. Nu wordt het misschien een paar dagen euro Disney met alleen dochter want ook daar wil zoon niet mee naar toe. En dan misschien nog een paar dagen in een huisje van familie vlak bij Amsterdam, dat vindt zoon gelukkig wel leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.